2012-12-23, 02:23
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men i Danmark (I Köpenhamn) kunne jeg hoppe hele 21+ år bostadskö over fordi det var for dyrt for staten å ha meg pendlende mellom 2 byer i landet, det kosta staten runt 80.000 i året å gi meg skattelettelser for så lang pendling, det gjorde at jeg fikk rett til en 21+ ventetids lejlighet MITT i Köpenhamn etter bare 6 mnd. pendling

Kan väre det er sånn i Sverige også?
Vad säger du?
Citera
2012-12-23, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Vad säger du?

Visst att talad danska kan vara lite svårt ibland men om man inte förstår huvuddelen av det inlägget har man problem..
Citera
2012-12-23, 02:33
Medlem
http://www.shis.se/omshis/
Citera
2012-12-23, 02:39
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Nej vad jag försöker förklara för dig imbacill är att även mörkhyade kan också stå i en kö. idiota

Imbacill idiot är det du som är eftersom du inte fattar det jag skriver: Problemet är att de slipper köa! Helt uppenbart är det så i alla fall, men trådstarten efterfrågade mer bevis.
Citera
2012-12-23, 02:42
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
http://www.shis.se/omshis/

Jepp, dem är det. Infon stämde inte riktigt eftersom svenskar synas fortf hårt! Dem borde skriva att man måste vara nyanländ för att man ska ta hänsyn till sämre förhållanden.

Skattebetalarna står för det här företagets försörjning kan man säga, eftersom kommunen/Migrationsverket står för alla kostnader! Det blir mer lönsamt för hyresrättsbolag att ta flyktingar. Men det finns säkert fler företag som håller på med liknande grejer.

MEN, jag efterfrågar mer bevis eller nån som bor hos dem/jobbar hos dem som har mer intressant info om vad fan som händer.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2012-12-23 kl. 02:49.
Citera
2012-12-23, 02:47
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Vad jag har hört så prioriterar de invandrare/asylsökande före studenter/ungdomar när det kommer till lediga lägenheter.

Det är helt sjukt! Folk som kommer in på utbildningar eller får jobb i Sthlm kan glömma att bo nånstans. Det är vika ut sig på Blocket eller bo på hotell som gäller.

Asylanter får lägenheter serverade på silverfat värt 1-2 miljoner om det var bostadsrätter!
Citera
2012-12-23, 02:52
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vad är en lägenhet om inte någonstans att bo?
Vore kanske bättre om alla nyanlända kunde få en kvart på Malmvägen, som alla andra lyckligt lottade offer i vår blomstrande välfärd.
Låter som att lilla fröken är avundsjuk.. "Asså typ varför ska utomländingar få bo inne i sta-an, när jag måste åka typ femton minuter tunneltåg för o komma diit????"

Du menar att man ska behandla folk olika, varför? Och varför ska vissa grupper behandlas på ett bättre sätt? Handlar inte om avundsjuka, handlar om sunt förnuft. Men hade läget varit tvärtom hade man ju varit rasist, ingen anklagar ju en invandrare för att vara avundsjuk när denne säger sig blivit diskriminerad.
Citera
2012-12-23, 02:55
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men i Danmark (I Köpenhamn) kunne jeg hoppe hele 21+ år bostadskö over fordi det var for dyrt for staten å ha meg pendlende mellom 2 byer i landet, det kosta staten runt 80.000 i året å gi meg skattelettelser for så lang pendling, det gjorde at jeg fikk rett til en 21+ ventetids lejlighet MITT i Köpenhamn etter bare 6 mnd. pendling

Kan väre det er sånn i Sverige også?

I Stockholm är det lika dyrt att resa kommunalt, oavsett om man bor attraktivt eller i ett ghetto.
Citera
2012-12-23, 02:57
Medlem
Kaktussallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Att gå på socialbidrag verka vara jämställd med heltids fast anställning, verka iaf se bättre ut än annat som t ex CSN eller deltidsanställningar etc.

Tja, det är lättare att förbli arbetslös än att klara av några högskolestudier eller fixa tillräckligt med timmar varje månad för någon som är behovsanställd. Så på så sätt har socialbidragstagaren en tryggare inkomst än dem andra i vårt sjuka samhälle.
Citera
2012-12-23, 03:20
Medlem
Bra att Södermalm får sin del. Å andra sidan blir det jäkligt dyrt att ha flyktingar där.
Citera
2012-12-23, 03:44
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flemur
Bra att Södermalm får sin del. Å andra sidan blir det jäkligt dyrt att ha flyktingar där.

Men dem är placerade på ett rätt relativt sunkigt område på Söder, ett ganska ökänt ställe. Ska dem placeras på Söder så ska dem ju vara granne med 7-klöver politikerna eller kaffe latte journalisterna. Tror inte dem bor där.
Citera
2012-12-23, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flemur

Tycker jag också nu får äntligen dom också uppleva innebörden av mellanöstern invandring. Det är det säkert värt, SD kommer öka rejält.

Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Men dem är placerade på ett rätt relativt sunkigt område på Söder, ett ganska ökänt ställe. Ska dem placeras på Söder så ska dem ju vara granne med 7-klöver politikerna eller kaffe latte journalisterna. Tror inte dem bor där.

Tro kaffe latte Per kommer ändå få sin dos av multikulti Dom där är experter på att göra sig illa omtyckta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in