2012-12-22, 23:36
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag vill inte outa fastighetsbolaget, eftersom jag inte har 100% bevis på att det här stämmer… Men det finns en ganska stor fastighet vid Sthlm Södra och jag besöker en person som bor där ganska ofta. Det verkar vara minst 50% afrikaner och liknande som bor där som man råkar på vid entrén. Det är väl inga troublemakers i sig (so far), men jag ifrågasätter systemet.

En bekant fick nämligen inte bostad där (samma hus typ) eftersom hon jobbade två timmar för lite, eller liknande skitanledning. Svenskar och invandrare som inte går på socialbidrag synas in i absurdum, men bidragsinvandrare välkomnas med öppna armar. Varför? Att gå på socialbidrag verka vara jämställd med heltids fast anställning, verka iaf se bättre ut än annat som t ex CSN eller deltidsanställningar etc.

I en annan tråd läste jag dessutom att ifall något sabbas av flyktingarna så skickar bolaget bara räkningarna till Migrationsverket. Dvs i slutändan är det hon som inte får lägenheten som ska betala för flyktingarnas mat och husrum samt även förlängningen av hennes egen kötid!

Hur har afrikaner fått lägenheter på Söder? Jobbar de? De kan ju inte ens svenska såvitt jag hör? Dem få hyresrätter som finns tillgängliga går till alla utom arbetande svenskar?! Kom igen! Är det någon som vet mer om hur det här funkar eller kan bekräfta mina farhågor, för jag kokar av det här.
Citera
2012-12-23, 00:01
Medlem
sonicyouthzs avatar
Så människor med samma hudfärg som den nuvarande amerikanska presidenten kan inte få något jävla hak på söder?
gee
Citera
2012-12-23, 00:05
Bannlyst
Jag tycker det är jättebra. De måste ju ha någonstans att bo. Eller tycker du att de också ska stå 15 år i kö och bo i tält tills dess?
Citera
2012-12-23, 00:08
Medlem
khys avatar
Vad jag har hört så prioriterar de invandrare/asylsökande före studenter/ungdomar när det kommer till lediga lägenheter.
Citera
2012-12-23, 00:12
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Så människor med samma hudfärg som den nuvarande amerikanska presidenten kan inte få något jävla hak på söder?
gee

Du menar att mörkhyade ska få förtur i kön? Gee.
Citera
2012-12-23, 00:13
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varldsmedborgare
Jag tycker det är jättebra. De måste ju ha någonstans att bo. Eller tycker du att de också ska stå 15 år i kö och bo i tält tills dess?

Varför ska dem gå före i kön?
Citera
2012-12-23, 00:25
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:

Någonstans att bo ja men att dem ska få lägenheter i stan känns knappast rättvist. Det måste väl även du förstå även fast du är som du är??
Citera
2012-12-23, 00:29
Medlem
Citat:

Är kötiden 15 år för en lägenhet så är den. Dom får helt enkelt bo någon annanstans.

Det är lika för alla.

Finns massa städer där man kan få lägenhet.
Citera
2012-12-23, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Någonstans att bo ja men att dem ska få lägenheter i stan känns knappast rättvist. Det måste väl även du förstå även fast du är som du är??
Vad är en lägenhet om inte någonstans att bo?
Vore kanske bättre om alla nyanlända kunde få en kvart på Malmvägen, som alla andra lyckligt lottade offer i vår blomstrande välfärd.
Låter som att lilla fröken är avundsjuk.. "Asså typ varför ska utomländingar få bo inne i sta-an, när jag måste åka typ femton minuter tunneltåg för o komma diit????"
Citera
2012-12-23, 00:42
Medlem
Poke53281s avatar
Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men i Danmark (I Köpenhamn) kunne jeg hoppe hele 21+ år bostadskö over fordi det var for dyrt for staten å ha meg pendlende mellom 2 byer i landet, det kosta staten runt 80.000 i året å gi meg skattelettelser for så lang pendling, det gjorde at jeg fikk rett til en 21+ ventetids lejlighet MITT i Köpenhamn etter bare 6 mnd. pendling

Kan väre det er sånn i Sverige også?
Citera
2012-12-23, 01:58
Medlem
sonicyouthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Du menar att mörkhyade ska få förtur i kön? Gee.
Nej vad jag försöker förklara för dig imbacill är att även mörkhyade kan också stå i en kö. idiota
Citera
2012-12-23, 02:05
Medlem
napolitanas avatar
Citat:
Ja inte fan ska dom bo på södermalm där en 1a går för 2 millar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in