2012-12-22, 00:54
Medlem
Hej! Kpte ett Nintendo Ds till ungen fr ett par mnader sedan men kpte idag M3i Zero och ett minneskort till det. Jag kpte det via Chipper.se och de har en F core p sin sida som r 3.0.5 som man kan tanka ner via deras sida men den verkat utdaterad d efter att jag gjort allting rtt s kommer det upp "An error occured please restart the Nintendo DS" blabla..

p handheldsources.net finns den sista uppdateringen men den sidan verkar nere.. Har ngon en aning vart jag kan f tag p den nyaste f core eller vad fan man ska gra s att skiten brjar fungera?

Tackar s hjrtligt i frhand, god jul flashback
Citera
2012-12-22, 12:17
Medlem
Ingen som har en aning? Vore vldigt uppskattat
Citera
2012-12-22, 18:54
Medlem
Pastes avatar
Vilken konsol frskte du anvnda den i? r det en DSi eller nyare kan det vara att du har ett fr nytt firmware i ditt DS fr ditt kort?

Om du har tillgng till en ldre konsoll som DS eller DS lite s kan du anvnda den fr att upptatera flashkortets firmware. Grej r ju s att Nintendo inte gillar att man anvnder sig utav dessa flashkort och gr drefter olika blockiningar i varje uptatering.
Har tyvrr bara erfarenhet med Acekard eftersom det r det jag har anvnt och jag hade ett liknande problem med det.
Citera
2012-12-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paste
Vilken konsol frskte du anvnda den i? r det en DSi eller nyare kan det vara att du har ett fr nytt firmware i ditt DS fr ditt kort?

Om du har tillgng till en ldre konsoll som DS eller DS lite s kan du anvnda den fr att upptatera flashkortets firmware. Grej r ju s att Nintendo inte gillar att man anvnder sig utav dessa flashkort och gr drefter olika blockiningar i varje uptatering.
Har tyvrr bara erfarenhet med Acekard eftersom det r det jag har anvnt och jag hade ett liknande problem med det.

Det r en Ds XL eller vad den nu kallas.. Jo frstr att det har ngot med det att gra, vet du ngon sida man kan tanka de nya uppdateringarna finns? Fr den officiella sidan verkar nere..

Tack!
Citera
2012-12-23, 01:23
Medlem
Jag lste det med en massa klurande!

till den som kanske har samma problem:

Jag har version 1.4.4 p min ds och f coren jag hade lagt in stdjer inte det.

Man mste ha version 4.1.0 p fcore och den var lite klurig att hitta

vet inte ifall man fr lnka sdant hr s ifall ngon vill ha det s kan jag skicka p pm
Citera
2012-12-23, 13:52
Medlem
Pastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemaloz
Jag lste det med en massa klurande!

till den som kanske har samma problem:

Jag har version 1.4.4 p min ds och f coren jag hade lagt in stdjer inte det.

Man mste ha version 4.1.0 p fcore och den var lite klurig att hitta

vet inte ifall man fr lnka sdant hr s ifall ngon vill ha det s kan jag skicka p pm

Hrligt att du fixade det i alla fall. Kanske inte var mycket till hjlp eftersom man inte installerar ny firmware p samma stt med M3i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in