• 1
  • 2
2012-12-22, 00:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har läst (läs lyssnat eftersom jag gillar ljudböcker när jag kör bil) två gånger och jag slås av funderingar. Ni som känner igen mig vet att jag moddade 'Krim' under flera år och såvitt jag vet nämnde man aldrig hans namn. Enligt boken var Johan en riktigt tung pjäs i den undre världen och min fundering är helt enkelt om det är korrekt.
Citera
2012-12-22, 00:53
Medlem
25-To-Lifes avatar
Han var..väldigt het levererad så att säga. Ställde upp för sina vänner dock.
Citera
2012-12-22, 05:37
Medlem
Buskalles avatar
Boken är så dålig att det är svårt att avgöra men min spontana känsla är att denne man är något av en mytoman i samma stil som Clark Olofsson känns definitivt inte som en kallhamrad hit man
Citera
2012-12-22, 14:12
Medlem
Roadrages avatar
Han kan räknas till den stora skaran av medelmåttorna som utgör den stora massan i den sk undre världen. Lite väl glad i punderiet enligt mitt tycke.
Citera
2014-03-05, 07:35
Medlem
Skulle uppskatta att innehållet är 40% blandat med påhitt
Citera
2014-09-09, 11:36
Medlem
Det lite speciella med bröderna Darwich är väl att trots att de är kurder, agerar som svenskar och verkar se sig själva som svenskar. De känner och har agerat mer med svenskar, än med turregangsters.

Komplex situation, hur som helst så verkar både Johan och Haysam vara riktigt stiffa snubbar.
Citera
2015-01-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Boken är så dålig att det är svårt att avgöra men min spontana känsla är att denne man är något av en mytoman i samma stil som Clark Olofsson känns definitivt inte som en kallhamrad hit man
Hörru Fjant Kalle, boken bygger på fakta från polisen, då menar du förstås att polisen hittar på? Nä skynda dig till närmaste kvarterskrog och sätt dig på ljugarbänken med dina A lagspolare och dra era så kallade 4 touch downs i högstadiet ( Al Bundy )
Citera
2015-01-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har läst (läs lyssnat eftersom jag gillar ljudböcker när jag kör bil) två gånger och jag slås av funderingar. Ni som känner igen mig vet att jag moddade 'Krim' under flera år och såvitt jag vet nämnde man aldrig hans namn. Enligt boken var Johan en riktigt tung pjäs i den undre världen och min fundering är helt enkelt om det är korrekt.

Vad har han gjort sen han släpptes fri från mordet? I vilka kretsar hittar man honom?
Citera
2015-07-03, 01:37
Medlem
Hizirs avatar
Finns det inget mer skvaller om den kurdiska gangstern, vad gör han idag?

Någon som kan lämna lite mer upplysningar om mordet han utförde?

jag hittade en artikel, något gammal men undrar om någon känner till hans svammel om det här:

När Haysam berättar det här kommer jag på mig själv med att undra vad det är med kurder? Vid skotten på den kurdiska familjefesten på Medborgarplatsen 1985 tvingades skytten ut genom fönstret på andra våningen av såväl obeväpnade kvinnor som män.

Det här sker år 85- för 30 år sen alltså, har kurder varit ett kriminellt folk jämt?

Han har sin lilla förklaring till varför kurder är som dom är, ett folk utan land får inte chansen att lära sig backa utan bara gå framåt och då händer det såna saker ibland, lite våldtäkter lite mord på syskon.

http://www.magasinetparagraf.se/port...ans-beskyddare
Citera
2015-07-19, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Finns det inget mer skvaller om den kurdiska gangstern, vad gör han idag?

Någon som kan lämna lite mer upplysningar om mordet han utförde?

jag hittade en artikel, något gammal men undrar om någon känner till hans svammel om det här:

När Haysam berättar det här kommer jag på mig själv med att undra vad det är med kurder? Vid skotten på den kurdiska familjefesten på Medborgarplatsen 1985 tvingades skytten ut genom fönstret på andra våningen av såväl obeväpnade kvinnor som män.

Det här sker år 85- för 30 år sen alltså, har kurder varit ett kriminellt folk jämt?

Han har sin lilla förklaring till varför kurder är som dom är, ett folk utan land får inte chansen att lära sig backa utan bara gå framåt och då händer det såna saker ibland, lite våldtäkter lite mord på syskon.

http://www.magasinetparagraf.se/port...ans-beskyddare

Han är en turk, hur är det med monoglid generna när det gäller läsförståelsen?
Citera
2015-07-30, 17:46
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrrthrt
Han är en turk, hur är det med monoglid generna när det gäller läsförståelsen?

Han är kurd från Syrien din dumma kurd. Skäms du för hans härkomst?
Citera
2018-11-12, 23:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag har lyssnat igenom stora delar av boken och jag har nog aldrig läst en sån här stor avrunkning av en kriminell/fd kriminell. De målade upp honom som någon oövervinnerlig superhjälte vilket jag har svårt att se att han var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in