Som några tagit upp så handlar detta oftast om vilket som var det första mmorpg för dig. De flesta jag känner får ett speciellt band till deras första mmorpg och jämför därefter alltid allting gentemot det. Man måste släppa det där och se spelen som helt nya och inte tänka på, "såhär gjorde dom inte i WoW", "såhär borde dom göra för så var det i WoW"
Jag har spelat många mmorpgs och måste säga att WoW är bland de tråkigare i mitt tycke. Vanilla funkade, det var underhållande men jag fick ingen jättekärlek. Det spelet hade Dark Age of Camelot fått av mig. Problemet med WoW för mig var också att alldeles för mycket fjortisar fick tillgång till pappas kreditkort och det drog även ner standarden över hur ett mmorpg är för mig.
Som du nämnde så trodde man på GW2, jag tyckte det var riktigt kul första 2 månaderna men sen så tröttna jag så hårt. Free transfer servers och ingen kärlek för WwW som är vad jag vill köra för.
Ett tips för dig är att vänta ett tag om du vill lägga stor energi på ett nytt spel.
http://www.youtube.com/watch?v=1_Fr6VF_1LA Den där introduktionen för Elder Scrolls Online fick mig att ändra uppfattning helt, det där spelet har i mina ögon fångat allt som ett mmorpg ska innehålla. Och om jag förstår Elder Scrolls rätt så brukar de inte släppa halvdanna spel, så jag tror detta kommer bli jävligt fett utan tvekan.