2012-12-21, 02:30
Medlem
Keihs avatar
Jag tror jag testade 10-15 MMORPG innan jag fastnade för WoW. Största delen av mina vänner gjorde samma sak så jag har svårt att tro att det har med det första MMORPG spelet man spelade att göra.

Det finns många saker man hatar med WoW, men när man testar ett annat MMORPG spel inser man hur många saker man älskar i Wow, alla andra spel bleknar i jämförelse. Har spelat de flesta "WoW-dödare" de senaste åren och lagt en del tid på dem men tröttnar relativt fort och är tillbaks på World of Warcraft igen.

Kan tänka mig att WoW kommer hålla fast mig tills de slutar släppa expansioner, eller tills Blizzard släpper ett nytt MMORPG-spel.
Citera
2012-12-21, 02:36
Medlem
TerryCrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McBullz
WoW har varit och är än idag(många kommer inte hålla med)ett mycket bra spel, precis som jag har sagt till mina polare så tror inte jag att det någonsin kommer att komma ett spel som är lika bra eller bättre.

Har spelat WoW sen början, och även om man har tröttnat lite då och då, och viljat testa nya spel, så har det ALLTID slutat med att man kommer tillbaks till WoW.

Som TS säger, finns alltid ngt att göra i WoW, speciellt PVP.
Citera
2012-12-21, 02:59
Medlem
Gnomegirls avatar
Du har en fet poäng där TS.

WoW har på både gott och ont satt standard för MMORPG eller va*an det nu heter idag

Önskar att Squaresoft kunde komma med nån dräpare nån gång, det vore väl enda wowhotet.
Annars tror jag att det enda "wowhotet" kommer från Blizz själva som släpper nåt nytt spel där du kan handla gear och vapen för dina gamla "vatafukkinookmeimthegookimpoäng" och sedan kn*llar de sina trogna gamla kunder i fejset en gång till.
Och vi inbitna wownördar gillar det! Sjukt va?
Citera
2012-12-21, 04:16
Medlem
Rift kan du ändra din UI, du har addons, mounts och det är mer endgame content än WoW.

Kolla in den här world bossen. Sick!
http://www.youtube.com/watch?v=YlHg_cOWz-I

Max lvl cap 60, låg grind och free to play till lvl 20.

Gillade du WoW så gillar du Rift.
Citera
2012-12-21, 04:21
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisama
Gillade du WoW så gillar du Rift.
...tröttnade du på wow, så tröttnar du ännu fortare på RIFT
Citera
2012-12-21, 05:25
Medlem
Jag har testat både gw2, rift och tera men fastnade inte för någon av dem. Känns som allt i wow är bättre samt wow har en sån nice lore som man verkligen satt sig in i.
Citera
2012-12-21, 05:40
Medlem
Elanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag tycker EverQuest 1 och Anarchy Online förstörde det för mig, för det har inte varit något bra MMORPG sen dess. (edit: Och hur kunde jag glömma DAoC, så underbar PVP där)

Instanser förstörde raidandet, i EQ1 var det zoner, e.g. clearade du en zon, så var den rensad en vecka, och inget annat guild kunde få raid gear. (Kommer ihåg när det skulle vara patch och det var "Logga ut vid X, och du har 5 minuter på att logga in efter patch så att inte Vane eller Arete (två guilds på vår server) får ett skit, och om de börjat sin raid, så trainar vi alla mobs i zonen på dem och dödar bossarna")
Instanser gjorde skiten carebear.

AO hade så underbar PVP, bygga baser, försvara dessa osv.

Ingen djävla arena skit, SWTOR hade ett perfekt universum att bygga openworld pvp, men de förstörde det helt med att Jedi och Sith ska spela hothball eller vad det hette.

Så nej, för oss som var lite äldre när WoW släpptes, så var WoW en relativt kass utveckling på EQ1, och ja, spelade WoW ett år eller så innan jag kände att WoW var en dålig kopia, tyvärr väldigt bra timead sådan (Hade ett annat spel med blizzards budget kommit ut innan WoW så hade nog världen sett annorlunda ut, eftersom de satte spelreglerna efter detta)

AO, EQ, och DAoC bidrog inte med något nytt ö.h.t. till MMOG-genren, de var enbart billiga, värdelösa rip-offs utav Neverwinter nights och diverse tidigare MUD:s.
Citera
2012-12-21, 06:35
Medlem
KerreArres avatar
Priston Tale var det första jag spelade..
Väldigt låg spelkvalite.. bara farma/Grinda.

Av nån anledning längtar jag alltid tillbaks till det spelet..

Wow har nog slukat 5år av mitt liv också.
Inte ett dugg missnöjd. roligt spel.. slutade nyligen tyvärr...
Citera
2012-12-21, 06:35
Medlem
trubbelochproblems avatar
Jag tror att det ligger mycket i att WoW har lagt ribban högt, men jag tror att en annan faktor är väldigt viktig, jag (och många fler) har WoW som första "mmo" eller riktiga spel.

Då jag först började spela wow sprang jag runt och kollade på världen mycket, questade då och då och det tog mig länge att ens nå level 40, då jag sen gjorde det och fick min första mount där i vanilla så var det grymt, massa outdoor pvp och jag tog fruktansvärd lång tid på mig att ta 60, jag njöt varje gång jag loggade in. Det kändes inte som ett spel utan som en helt annan värld, separerad från mitt riktiga liv där jag hade skolarbeten och snöskottning. Jag testade många olika klasser, hade bra ordning i mina backpacks och banker, då jag väl var 60 kunde jag spendera timmar i tyr's hand i väntan på en härlig 1v1.

Detta är vad jag på senare tid då jag tänkt efter kommit fram till måste ha lagt min grund till kärleken till denna värld. För då TBC kom och jag började spela arena frenetiskt och även kunnat tjäna pengar på mitt PvPande så har jag alltid undrat vad som fïck mig att spela så mycket då det inte fanns, för genom TBC->MoP Har jag mest bara sprungit runt i Stormwind/Orgrimmar runt hustaken och väntat på arena/pvp och allt magiskt har varit försvunnet. Allt letande efter world pvp, allt utforskande, walljumping, hemliga ställen/meddelanden.

Magin är försvunnen, spelet utdaterat, folk "ÄTER SIG" genom all content så fort, all njutning är förstörd. Jag önskar att jag inte spelat så mycket, att jag kunde göra om allt, att njuta av nått spel som jag njöt av WoW i början. Eller kanske inte spelat det alls...
Citera
2012-12-21, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trubbelochproblem
Jag tror att det ligger mycket i att WoW har lagt ribban högt, men jag tror att en annan faktor är väldigt viktig, jag (och många fler) har WoW som första "mmo" eller riktiga spel.

Då jag först började spela wow sprang jag runt och kollade på världen mycket, questade då och då och det tog mig länge att ens nå level 40, då jag sen gjorde det och fick min första mount där i vanilla så var det grymt, massa outdoor pvp och jag tog fruktansvärd lång tid på mig att ta 60, jag njöt varje gång jag loggade in. Det kändes inte som ett spel utan som en helt annan värld, separerad från mitt riktiga liv där jag hade skolarbeten och snöskottning. Jag testade många olika klasser, hade bra ordning i mina backpacks och banker, då jag väl var 60 kunde jag spendera timmar i tyr's hand i väntan på en härlig 1v1.

Detta är vad jag på senare tid då jag tänkt efter kommit fram till måste ha lagt min grund till kärleken till denna värld. För då TBC kom och jag började spela arena frenetiskt och även kunnat tjäna pengar på mitt PvPande så har jag alltid undrat vad som fïck mig att spela så mycket då det inte fanns, för genom TBC->MoP Har jag mest bara sprungit runt i Stormwind/Orgrimmar runt hustaken och väntat på arena/pvp och allt magiskt har varit försvunnet. Allt letande efter world pvp, allt utforskande, walljumping, hemliga ställen/meddelanden.

Magin är försvunnen, spelet utdaterat, folk "ÄTER SIG" genom all content så fort, all njutning är förstörd. Jag önskar att jag inte spelat så mycket, att jag kunde göra om allt, att njuta av nått spel som jag njöt av WoW i början. Eller kanske inte spelat det alls...

Wow du verkligen älskar spelet och de respekteras högt. Fråga till er mmorpg fanatiker vad tycker ni om leauge of legends/runescape har dom inte en chans att klå wow? Jag menar samtliga spel har ju 100k minst om dagen som loggar in
Citera
2012-12-21, 07:08
Medlem
Hatreds avatar
Finns mycket bättre spel än world of warcraft. Spelet är 8 år gammalt och inte alls hängt med i spel utvecklingen. Det ända som händer är att spelet blir enklare, mindre spännande och "nya bossar" dvs gamla bossar med annat namn och utseende.

Har du inte provat Guild Wars 2? Brilliant på så många nivåer, visst seplet har sina brister. Men efter spelat lite GW2 märker du hur lååååångt efter WoW är och hur många smarta och roliga lösningar GW2 har.

SWATOR var kanske kul en vecka, vissa vänner älskade det men fan. Så spännande var det inte.

http://www.youtube.com/watch?v=Mgz4wa9VN6k

http://www.youtube.com/watch?v=1pIJcDxEcVw

PM till mig om du vill har mer info eller frågor. Finns nycklar att köpa online för runt 300kr
Senast redigerad av Hatred 2012-12-21 kl. 07:18.
Citera
2012-12-21, 07:12
Medlem
Raafmuns avatar
wow är ju Wow.. har spelat det sen starten och faktiskt så är ja rätt trött på det..

Men.. om man gämför med andra moorpg så är det ju helt sjysst, nämligen att det är enkla kontroller, enkelt sammansatt (jaja, c++ och en massa slit och du ska bara veta att innan du generaliserar..) men faktiskt så startade ja wow vanilla på en p2:a med 4600 kort å 2 gig ram, visst, det flimrade å hakkade en del, men det gick å spela, till skillnad från alla andra mmorpg. lägg även till i godispåsen att andra som skulle bräcka wow å snatta spelare var:

Age of Conan: underbart vacker grafik, härliga miljöer, hyperborea, svordommar, sex å slafsiga fighter med mycket blod.. men men men.. Fullkomligt idiotiska kontroller.. klicka in en kombination för att göra en specialattack: uh.. hur var det nu.. vänster vänster upp höger.. nej.. vänster vänster höger vänster upp! ja så va.. död.. sen så otroligt krävande, å all denna lag.. ja förbokade som vanligt (ständigt återkommande misstag) å sen visade det sig att ja inte kunde spela det för att ja hade för slö dator.. fasten ja hade över minimumkraven..

Warhammer Online: samma misstag.. ja spelade det i tre timmar, sen spydde ja på det.. sen bar det av till wow igen..

Star Wars The Old Republic: förbokat såklart, sett en massa hypade filmer om det, ser bra ut osv, mjo, nog var det bra alltid, men.. helt sinnesjukt svårt att spela ensam, även med följeslagare.. sen tillkommer supporten..alltså de menar på fullaste allvar att man ska ringa deras support och kopplas till nån apa nere i italien som knappt kan engelska, sen sitta där och förklara för honom att man alls inte behöver lämna ut visakort uppgifter, att Sverige ligger ovanför italien och att det inte finns nån annan support att ringa.. nåja, det är ju inte lätt endå.. miljöerna i SWToR var iaf snygga, det hade viss spelglädje, men bara ett litet tag.. sen att man inte kunde lägga till vänner i spelet.. ja å en polare stod bredvid varande å addade varann, men nej, "den spelaren finns inte.."

sen har ja faktiskt spelat en massa andra mmorpg som varit ren dynga, men varför då? jo. svaret är enkelt; iom att wow har sånna framgångar, är en miljarindustri, så pumpar spelföretagen ut sina egna moo's.. där de försöker göra dem så flashiga, fantastiska och genomtänkta.. i wows fall var det ju inte riktigt så från början, eftersom om du tittar på ett träd i goldshire / durotar, så ser det inte fan ut som ett träd inte.. det ser ut som nåt som är hämtat ut super mario 64, okey, inte riktigt, men nästan iaf

saken är dock att wow bygger på enkelheten, på avstånd är ett träd snyggt, men uppifrån, från sidan, eller en viss vinkel, är det helt osynligt, lövtunnt ahaha.. emedans AoC etc är mera pixlat å tillkrånglat, visst, det är snyggt, men fan ska veta det drar datakraft.. sen är ju wow enkelt att lära sig, helt p12iskt nuförtiden med skills som ges automatiskt och endast tre val i skills per lvlcap. annat var det för sisådär åtta år sen, då var det ingen lek om du ville lalla iväg med 40 otrevliga blandade etniciteter med allt från islänningar till libaneser.

nä.. nu årkar ja inte skriva mer, måste tillbaka in på AD å lvla mitt lilla troll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in