2012-12-20, 23:42
Medlem
Gnastys avatar
Jag har precis installerat Windows 8 på min burk. Har tre skärmar, som har fungerat tillsammans klockrent med Windows 7 (64-bit) innan. Efter att ha installerat Windows 8 så har alla tre skärmar fungerat som de ska, med den i mitten som primär. Tills jag uppdaterade drivrutinerna för nVidia... Då slutade ena (vänstra) fungera helt. Skärmarna jag har är:

Vänster: LG Flatron W2453TQ 24" (DVI)
Mitten: BenQ XL2420t 24" (DisplayPort)
Höger: Samsung SyncMaster 2032BW 20" (DVI)

I alla fall, LG-skärmen slutade fungera helt efter uppdateringen av drivrutinerna till mitt grafikkort (GTX680). Testade byta port till den som Samsung-skärmen är kopplad till, men det spelar ingen roll. Det är bara LG-skärmen... Tittade i Device Manager och där finns endast BenQ och Samsung listad. Går heller inte köra Detect på skärminställningarna. Händer inget.

Några som har samma problem? Kanske en lösning till hand?
Citera
2012-12-21, 00:38
Medlem
Boggas avatar
Har funderat på W8... men har fan inte hört mycket positivt om det. Dessutom verkar det vara så jävla pekskärmsanpassat så man blir gråtfärdig. Dåligt optimerade drivrutiner... en polare fick problem med mic och ljud. Nä jag står kvar i windows 7 med mina tre skärmar och fullt fungerande drivrutiner till mina 680's...

Blås ren datorn och kom tillbaks till sjuan
Citera
2012-12-21, 13:40
Medlem
Gnastys avatar
Ska ändå ge Windows 8 en chans. Kör med Pokki som start-meny. Rätt så nöjd med det

Problemet är bara skärmarna just nu... Just LG-skärmen verkar totalt cursed
Citera
2012-12-22, 00:07
Medlem
Gnastys avatar
Wtf, nu fungerar det helt plötsligt dagen efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in