2012-12-19, 21:59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
Det där argumentet köper jag inte.

Jag hade själv tur i genlotteriet och har dessutom utvecklat vad som visat sig vara en attraktiv personlighet och får därför vara med och spela i den högre ligan.
Detta betyder inte på något sätt att jag nöjer mig med en fin utsida.

Alla andra kvaliteter, förutom utsidan, är minst lika viktiga om inte viktigare. Det är bara helt enkelt så att jag inte behöver nöja mig med en jättefin person som tyvärr inte fick ett fint skal. Jag kan nämligen få både och i samma förpackning, lite som ett kinderegg.

Jag vet inte hur du fick det till att jag anser att alla snygga människor som blir ihop med snygga är ytliga och korkade och inte uppskattar andra kvaliteter.

Jag menar bara att fula kanske har bortrationaliserat utseende som viktigt överhuvudtaget. Eftersom de själva är fula.

Precis som jag t.ex inte värderar att en kille är sportig eftersom jag själv är usel på sport och därför avskyr det. Vissa egenskaper värderar man högt, andra inte, och vilka egenskaper man själv besitter kan spela in.
Citera
2012-12-19, 22:02
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag vet inte hur du fick det till att jag anser att alla snygga människor som blir ihop med snygga är ytliga och korkade och inte uppskattar andra kvaliteter.

Jag menar bara att fula kanske har bortrationaliserat utseende som viktigt överhuvudtaget. Eftersom de själva är fula.

Precis som jag t.ex inte värderar att en kille är sportig eftersom jag själv är usel på sport och därför avskyr det. Vissa egenskaper värderar man högt, andra inte, och vilka egenskaper man själv besitter kan spela in.

Du har helt rätt, jag läste igenom det du skrev igen och det är tydligt att jag missuppfattade dig. Ber om ursäkt!

Tycker även ditt resonemang är intressant nu när du skrev det mer utförligt och skulle gärna se om någon kunde bekräfta eller dementera det utifrån egenupplevda erfarenheter.
Citera
2012-12-19, 22:07
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idinansikt
Du har helt rätt, jag läste igenom det du skrev igen och det är tydligt att jag missuppfattade dig. Ber om ursäkt!

Tycker även ditt resonemang är intressant nu när du skrev det mer utförligt och skulle gärna se om någon kunde bekräfta eller dementera det utifrån egenupplevda erfarenheter.

Ingen fara, det KUNDE ju ha betytt det implicit, men så menade jag inte.

Ja vi får väl se, men det verkar ju inte finnas några fula människor på flashback ( ) så risken är väl att ingen vill utveckla det.
Citera
2012-12-19, 22:09
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ja vi får väl se, men det verkar ju inte finnas några fula människor på flashback ( ) så risken är väl att ingen vill utveckla det.

Som jag sa i början, har aldrig fått ett svar.
Trodde verkligen att jag skulle få ett vettigt svar från en ful människa här.
Citera
2012-12-19, 22:11
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Som jag sa i början, har aldrig fått ett svar.
Trodde verkligen att jag skulle få ett vettigt svar från en ful människa här.

Gissningsvis är Flashback en av Sveriges största samlingsplatser för yngre, fula människor.
Citera
2012-12-19, 22:13
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Gissningsvis är Flashback en av Sveriges största samlingsplatser för yngre, fula människor.

Ja men visst är det så, exakt därför jag trodde det var ett säkert kort att fråga här :9
Citera
2012-12-19, 22:22
Medlem
SinistraMano27s avatar
Vad som är snyggt är ju relativt. Klychig av mig att påpeka det, men det är lika klychigt att reflektera att fula måste dras med fula för att de har för dåligt självförtroende och att de inte kan få bättre.

Håll i hatten, för den stora hemligheten är att så fort man lärt känna en person så kanske man blir förälskad i humorn, åsikterna, förnuftet och annat. Då är en "snygging" inget att hänga i julgranen och man är dum om man ratar någon som man gillar för att fortsätta sökandet efter den vackra. (Den som gapar efter mycket... )
Citera
2012-12-19, 22:31
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Tror jag också, men läser man vad 99% skriver om sig själva är/har dom:
  • INTE WT
  • Skitsnygg
  • Jätte kuk
  • Nästan kunglig påbrå
  • Bland dom bästa i världen inom någon sport
  • Har ALLTID snyggaste brudarna
  • Allvetare

Personligen tycker jag att det är en skitful egenskap hos folk att tycka att man är guds gåva till folket.
Citera
2012-12-19, 22:32
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ingen fara, det KUNDE ju ha betytt det implicit, men så menade jag inte.

Vilket så klart är ganska förståeligt, då det är vad man kan kalla för en öm tå..

Citat:
Ursprungligen postat av SinistraMano27
Vad som är snyggt är ju relativt. Klychig av mig att påpeka det, men det är lika klychigt att reflektera att fula måste dras med fula för att de har för dåligt självförtroende och att de inte kan få bättre.

Håll i hatten, för den stora hemligheten är att så fort man lärt känna en person så kanske man blir förälskad i humorn, åsikterna, förnuftet och annat. Då är en "snygging" inget att hänga i julgranen och man är dum om man ratar någon som man gillar för att fortsätta sökandet efter den vackra. (Den som gapar efter mycket... )

Okej men för att göra det enkelt (sorry om jag hänger ut nån nu):
http://wackymania.com/image/2011/4/ugly-couples/ugly-couples-06.jpg
Det där är inte en fråga om det är relativt eller inte. Båda har en oattraktiv utsida. De är säkert världens finaste människor båda två på insidan och jag har verkligen ingenting emot dem. Men, de har ju uppenbarligen gjort ett avkall på något sätt. Och det är ju det TS letar efter i sin trådstart.
Citera
2012-12-19, 22:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Tror jag också, men läser man vad 99% skriver om sig själva är/har dom:
  • INTE WT
  • Skitsnygg
  • Jätte kuk
  • Nästan kunglig påbrå
  • Bland dom bästa i världen inom någon sport
  • Har ALLTID snyggaste brudarna
  • Allvetare

Personligen tycker jag att det är en skitful egenskap hos folk att tycka att man är guds gåva till folket.

Framförallt är det ett nästan idiotsäkert sätt att identifiera en looser.
Citera
2012-12-19, 22:40
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Fula människor är OFTAST tillsammans med fula människor, det är bara att ta sig en titt omkring på stan för att få det bekräftat.
Samtidigt som fula är med fula så tycker dem att snygga människor är attraktiva.
Finner de då sin partner snygg eller nöjer sig de bara med de dem får?

Jag ställer ofta dessa frågor till fula människor då jag är alkoholpåverkad men jag får ALDRIG nått svar, de bara går därifrån eller så åker jag på en smäll.

Ligger de nått i att dom bara nöjer sig med vad som helst när de insett att de aldrig kommer få nått bättre eller vad är det?

Vad har ni för teorier ang detta?

mvh

Ps: Ni som känner igen er i detta och tänker klaga på att jag ytlig och dum i huvudet kan skita i att svara.

Känns som rätt reaktion på en sådan fråga, och då är jag ändå emot våld.

Till ämnet: Min "teori" är att alla tycker att olika saker är vackra/snygga. Om du tittar på, vad jag antar är din definition, av snygga människor så är ju de oftast tillsammans med någon som är på samma... Nivå.
Förmodligen samma sak där: Man går igång på olika saker. Alla tycker inte att den så väl sprida bilden av vad som är sexigt (tack, mer eller mindre all media) är det och varför skulle man vilja vara ihop med någon som man inte tycker ser bra ut? För att andra ska må bra?

Vad gäller din kommentar om att "fula" tycker att "snygga" är attraktiva så, ja, vad ska man säga? Man behöver faktiskt inte tycka att bara en specifik typ av människa snygg.

Edit: Tog bort ett onödigt personangrepp.
Senast redigerad av Spurr 2012-12-19 kl. 22:44.
Citera
2012-12-19, 22:41
Medlem
Tomtejannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Nej men de söker sig till dem om de har dåligt självförtroende.

Jag tror på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in