2012-12-19, 21:24
Medlem
Armadass avatar
Fula människor är OFTAST tillsammans med fula människor, det är bara att ta sig en titt omkring på stan för att få det bekräftat.
Samtidigt som fula är med fula så tycker dem att snygga människor är attraktiva.
Finner de då sin partner snygg eller nöjer sig de bara med de dem får?

Jag ställer ofta dessa frågor till fula människor då jag är alkoholpåverkad men jag får ALDRIG nått svar, de bara går därifrån eller så åker jag på en smäll.

Ligger de nått i att dom bara nöjer sig med vad som helst när de insett att de aldrig kommer få nått bättre eller vad är det?

Vad har ni för teorier ang detta?

mvh

Ps: Ni som känner igen er i detta och tänker klaga på att jag ytlig och dum i huvudet kan skita i att svara.
Senast redigerad av Armadas 2012-12-19 kl. 21:26.
Citera
2012-12-19, 21:26
Avslutad
Nej men de söker sig till dem om de har dåligt självförtroende.
Citera
2012-12-19, 21:27
Medlem
lillaliljas avatar
Du verkar ha missat att alla inte tycker som du gör? Hur snygg är du själv på en skala?
Citera
2012-12-19, 21:29
Medlem
Katzyns avatar
Det kan ju potentiellt sett vara så att fula människor lär sig att uppskatta andra kvaliteter än utseende? Det måste de ju för att kunna älska sig själva eller?
Citera
2012-12-19, 21:31
Medlem
ni4ns avatar
Har också tänkt på det ett tag!
Känns verkligen som att folk går mer efter utseendet än dom egentligen vill erkänna..
Typ "jag är snygg så jag måste ha en snygg partner" eller "fan va jag e ful, nu måste jag hitta någon ännu fulare så jag känner mig bättre till mods"..
Bara funderingar!!
Citera
2012-12-19, 21:32
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Du verkar ha missat att alla inte tycker som du gör? Hur snygg är du själv på en skala?

Den frågan var ju ganska given.

Frågan är ju om jag verkligen har missat det eller redan nämnt det.

Nu är jag inte killen som strosar omkring och tycker jag är störst bäst och vackrast men jag ser väldigt bra ut.
Citera
2012-12-19, 21:39
Medlem
TexasTigers avatar
Jag har sett ett program någonstans, jag minns inte vad det hette(så mycket för mitt inlägg). Jag tror att det var något program om skönhet på Discovery. I alla fall, där konstaterade någon att det faktiskt är så att människor med liknande fulhetstecken(vad det nu må vara)förbiser varandras skavanker i ganska stor utsträckning. Argumentet för detta vill jag minnas var att fenomenet innebär en viss fördel för evolutionen, av uppenbara skäl. På det här sättet skulle inte bara snygga människor föra sina gener vidare utan också de fulare individerna. Evolutionen verkar inte ta hänsyn till utseende om man ska tro det programmet.

Som det säkert märks har jag inte speciellt bra koll på det här
Citera
Medlem
"fula" människor sänker sina standards för att de inser att de inte kan få de snyggaste tjejerna och för att de får negativ respons från snygga och positiv respons från fula...
Citera
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Ligger de nått i att dom bara nöjer sig med vad som helst

i vissa fall är det nog så till en början. att det sedan kan utmynna till en passionerad kärlek, har inget med utseendet att göra.
Citera
2012-12-19, 21:53
Medlem
Idinansikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det kan ju potentiellt sett vara så att fula människor lär sig att uppskatta andra kvaliteter än utseende? Det måste de ju för att kunna älska sig själva eller?

Det där argumentet köper jag inte.

Jag hade själv tur i genlotteriet och har dessutom utvecklat vad som visat sig vara en attraktiv personlighet och får därför vara med och spela i den högre ligan.
Detta betyder inte på något sätt att jag nöjer mig med en fin utsida.

Alla andra kvaliteter, förutom utsidan, är minst lika viktiga om inte viktigare. Det är bara helt enkelt så att jag inte behöver nöja mig med en jättefin person som tyvärr inte fick ett fint skal. Jag kan nämligen få både och i samma förpackning, lite som ett kinderegg.
Citera
2012-12-19, 21:55
Medlem
gingerladys avatar
Jag har tänkt på samma sak, de kan väl inte känna för varandras utseende som man själv gör
Jag älskar att ligga och titta på mitt hjärta och kan nästan gå sönder av hur vacker jag tycker att han är, kan verkligen riktigt fula människor känna på samma sätt när de tittar på sina älskade?

Jag tror absolut att de kan vara kära m.m, har själv haft pojkvänner tidigare som inte är super vackra men har hjärtan av guld och nej jag låg inte och tittade på dem på samma sätt som jag gör på han jag är tillsammans med nu.

Så nog tusan måste det vara så att de nöjer sig med vad de får tag på och sen nöjer sig med att titta på kort på andra snyggingar om de vill ha ögongodis

Och ja jag är faktiskt riktigt snygg själv
Citera
2012-12-19, 21:59
Medlem
enKamels avatar
Ptja..enkel matematik, en 2:a får inte ligga med en 10:a (utan att betala på ett eller annat vis). Är man ful så vet man om det, och man vet också att man antagligen aldrig kommer få en snygg partner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in