Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-19, 18:59
Medlem
Funderar på att anlita ett företag som kan hjälpa mig med att opitmera min sida för sökmotorerna.
Jag har själv arbetat en del med Meta-taggarna men inte riktigt uppnått resultatet jag vill ha.

Har ni anlitat ett företag som sysslar med SEO? Klättrade ni på sökresultaten? Vad gjorde dom som ni själva inte kunde göra?
Citera
2012-12-19, 23:00
Medlem
Federals avatar
Sökmotoroptimering är mycket mer än bara mera taggar. Har du utrymme för att misslyckas och tycker det är kul att lära sig nytt så tycker jag att du ska göra det själv. Annars bör du nog anlita någon då organisk trafik är underbart och ingen klick kostnad.

Skrivet på mobilen
Citera
2012-12-20, 09:38
Medlem
Sverige2025s avatar
SEO är en riktig skojar bransch, så läs på ordentligt innan du köper tjänst. Mycket kan man göra själv också..
Citera
2012-12-25, 15:55
Medlem
Ta hjälp av någon som har bevis på att de verkligen vet va det sysslar med!
Citera
2012-12-25, 22:34
Medlem
SEO-arbete brukar man dela upp i två kategorier, on-page och off-page.

Onpage handlar om att göra en sida som både tekniskt (rätt taggar, bra content/markup-ratio, snabb laddningstid m.m.) och som har rätt content utifrån de sökord man satsar på. Onpage SEO kan man enkelt och billigt göra själv om man har lite koll på detta. Det kan vara lönt att anlita en konsult som kollar över din sida och en copywriter som kollar över dina texter om du inte har kunskaperna själv.

Offpage SEO är lite svårare då det handar om saker som du oftast inte har speciellt mycket kontroll över. Offpage SEO handlar traditionellt sett mycket om att bygga organisk trafik till din sida och få andra sidor att länka till dig. Det finns många strategier kring detta, men de flesta ogillas av Google, och de andra andra sökmotorerna, medan andra ligger ligger i gråzonen. Detta kan innebära att man straffas och eller startlistas vilket kan vara förödande.
Google, och även de andra sökmotorerna(tror jag), går dock mer och mer åt att kolla efter vilka som har mycket inflytande i sociala nätverk för att se vilka sidor om förtjänar att hamna högt upp. Att satsa på en närvaro på Facebook och Twitter är därför att rekommendera i de flesta fall.

Tänk dock på att de flesta regler eller rekommendationer kring SEO bara är mer eller mindre kvalificerade gissningar om hur sökmotorernas algoritmer fungerar och kan inte ses som fakta.

För att få en fingervisning om hur du ligger till med din onpage SEO samt få tips på vad du kan göra för att förbättra den rekommenderar jag Sökmotorkonsults SEO-test.
http://www.sokmotorkonsult.se/verktyg/onpage
Senast redigerad av pekz0r 2012-12-25 kl. 22:36.
Citera
2012-12-26, 21:02
Medlem
mmmoookkks avatar
Kontakt mig. Kan nog hjälpa lite, utan kostnad.
Citera
2012-12-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmoookkk
Kontakt mig. Kan nog hjälpa lite, utan kostnad.

Hej.
Du påstog i tråden att du ev kunde hjälpa till med SEO. Vad har du att erbjuda?
Citera
2014-10-03, 07:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
SEO är en riktig skojar bransch, så läs på ordentligt innan du köper tjänst. Mycket kan man göra själv också..

Javisst kan man göra allt själv om man läser på. Man kan plugga 6 år till läkare, specialicera sig till kirurg, jobba några år för att få erfarenhet, sedan kan man operera bort släktingens tumör. Om personen fortfarande lever såklart....

Ibland är det billigare att köpa in kunskap än att lägga tid på att utbilda sig själv.
Citera
2014-10-03, 19:57
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenfetish
Javisst kan man göra allt själv om man läser på. Man kan plugga 6 år till läkare, specialicera sig till kirurg, jobba några år för att få erfarenhet, sedan kan man operera bort släktingens tumör. Om personen fortfarande lever såklart....

Ibland är det billigare att köpa in kunskap än att lägga tid på att utbilda sig själv.

Men eftersom SEO är en skojarbransch med mycket skit, så måste ändå vara påläst. Annars riskera du bara att köpa en stor påse med skit till över pris.
Citera
2014-10-04, 08:33
Medlem
Att hitta en SEO-konsult: Googla "SEO optimering" en gång om dagen i några dagar eller ett par veckor. Den som flest gånger hamnar bland de fem eller tio första är rimligen den som bäst kan optimera sin sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in