2012-12-18, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsraptorr
Har hört att det kommer vara mindre reor i jul än dessförinnan pga av att det har gått så dåligt för för de olika butikerna. Man har helt enkelt inte köpt in så mycket varor.

Eller gällde det bara för kläder?

Var ju knappt någon märkbar mellandagsrea förra julen så tror nog inte de blir nåt i år heller
Citera
2012-12-18, 22:56
Medlem
mrsraptorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Var ju knappt någon märkbar mellandagsrea förra julen så tror nog inte de blir nåt i år heller

Ja tyvärr tror jag det med!
Citera
2012-12-18, 23:05
Medlem
FrozenFears avatar
Hoppas på bra pris på spel, Assassins creed 3, Tekken tag 2 m.m.

Kör nog webhallen denna vintern med.

Edit: Brukar inte steam ha nån julrea också?
Citera
2012-12-18, 23:12
Medlem
JapanKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline
Då är det bara en vecka kvar till mellandagsrean drar igång.
Först ut är de stora elektronikkedjorna, El-Giganten, SIBA och Media Markt som startar redan klockan 08 på juldagsmorgonen.

NetonNet ska tydligen ha ett erbjudande om 200 kr i rabatt på valfri vara, om man handlat via deras nätbutik innan jul. (oavsett belopp) Rabatten ska komma via mail efter julen.

Tänkte att vi kunde tipsa varandra om bra köp och sköna rabatter i den här tråden.

SIBA kör ju inte reor längre. Så de myntar väl något nytt begrepp kanske?
Citera
2012-12-19, 00:20
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFear

Jo Steam kommer ha sin årliga julrea. Där kommer du garanterat fynda. Kika också på Amazon om du gillar spel, kommer säkert finns en del där med.
Citera
2012-12-19, 01:15
Medlem
Biggless avatar
Högre serier från Samsung kommer säkerligen reas ut 7 eller 8 serier för några tusenlappar billigare. Så är de ju varje år så de är ju soft om man är intresserad.
Citera
2012-12-19, 01:16
Medlem
anomimooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabbtanten
Troligtvis kommer det inte finnas många "tips" då mellandagsrea och alla andra reor (verkar finnas mängder av reor nuförtiden) är mer ett måste än en sanning. Priserna kommer inte vara direkt nedsatta på populära produkter.

Möjligen kommer utgående saker sänkas lite, men det har ofta inte ens med rean att göra
.

Fast det är ju egentligen bara det som har med rean och göra?

Realisation är ju just en utförsäljning av överskott eller utgående modeller till sänkt pris, även om jag är införstådd i att mellandagsrean i Sverige numer inte riktigt fungerar så...

Nu är det väl mer så att 6-7 miljoner svenskar under ca en veckas tid alla förvandlas till Ove Sundberg och far omkring i butikerna och fnyser åt allt som inte är prissänkt mer än 50%

Den här jävla årstiden...
Citera
2012-12-19, 01:35
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomimoose
Fast det är ju egentligen bara det som har med rean och göra?

Realisation är ju just en utförsäljning av överskott eller utgående modeller till sänkt pris, även om jag är införstådd i att mellandagsrean i Sverige numer inte riktigt fungerar så...

Nu är det väl mer så att 6-7 miljoner svenskar under ca en veckas tid alla förvandlas till Ove Sundberg och far omkring i butikerna och fnyser åt allt som inte är prissänkt mer än 50%

Den här jävla årstiden...

Det enda jag köpt på en mellandagsrea är en tv för ett par år sen.
Behövde en tv då snabbt så vara bara en slump att det var mellandagsrea.

Annars är det ju rätt trevligt och traska runt i elektronik butiker och få uppdateringar om priser och nya produkter.
Citera
2012-12-19, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFear

Hoppas på riktigt fin julrea @ steam som förra året.
Citera
2012-12-19, 03:37
Medlem
Jag tycker att den intresserade ska passa på att notera priserna på olika produkter och jämföra med mellandagsrean. Det klassiska reportaget i medier som alltid ger positivt utslag.

Företagen behåller normal prisnivå, sedan höjer med några procent, och vid mellandagsrean sänks det med samma procent. Bara för att få kunna skriva "spara XXX kronor!".

Gjordes det inte en ganska utbredd undersökning här på Flashback förra året?
Citera
2012-12-19, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Jag tycker att den intresserade ska passa på att notera priserna på olika produkter och jämföra med mellandagsrean. Det klassiska reportaget i medier som alltid ger positivt utslag.

Företagen behåller normal prisnivå, sedan höjer med några procent, och vid mellandagsrean sänks det med samma procent. Bara för att få kunna skriva "spara XXX kronor!".

Gjordes det inte en ganska utbredd undersökning här på Flashback förra året?

Man kan ju alltid kolla på Prisjakt t.ex
Där har dom koll på Priserna
Citera
2012-12-19, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadiihelvete
Man kan ju alltid kolla på Prisjakt t.ex
Där har dom koll på Priserna

Nu syftade jag ju mer på varorna och priserna i fysiska butiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in