2013-05-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmxseven
Sluta häng ut!

Har ni inget bättre för er idioter? Hon gjorde det bara för en kul grej, trodde aldrig att det skulle bli sådant kaos. Sluta vara så själviska, bara för ni inte har något roligare att göra om dagarna. Dom får sitt straff i domstol. Det är tanken som räknas!
hade du velat att din flickvän elr syster hängdes ut med massa skitsnack? det är klart att vissa av de drabbade mår dåligt. okej nu vet jag inte om rykterna stämde elr om de va skitsnack men endå. vadå en kul grej! man skojar inte så med folk. okej nu hade jag inte tagit om mig om ja hade hängts ut, men jag är 26 år och skiter i om ja hängdes ut. men tänk dig barn i åldrarna 15-20 hur dom känner. i den åldern känns minsta lilla sak pinsam speciellt i skolan. rykten, skitsnackare och massa blickar. så tänk lite innan du säger att de bara va "en kul grej" vafan!
Citera
2013-05-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambh89
Hon förtjänar att bli uthängd för all almänhet efter all skadegörelse hon skapat.
Nu får du väl i alla fall sansa dig. Hon, och hennes väninna skickade ut instagram meddelanden. Det vållar ingen som helst kostnad för staten, eller någon skadegörelse.

Citat:
Hennes ''skoj'' som hon beskriver det har kostat samhället stora summor och vissa personers liv så som den oskylda tjejen Merima , hon kunde blivit misshandlad till döds inte nog med det så var det ju fortfarande några oskylda tjejer som blev grovt misshandlade.
Man kan fråga sig varför de skyldiga till upploppen inte åtalas och ställs till svars för dessa misshandlar, och den skadegörelse de orsakade. Men det passar sig kanske inte, utan man ska trycka till de som i sammanhanget är enklast att sparka på. Två flickor som gjort vad alla andra gör, fast i lite större skala.

Skitsnack har inte misshandlat någon, det är det folk som gör.
B!
Citera
2013-05-21, 17:19
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Hörru du James Bond, Hon förtjänar att bli uthängd för all almänhet efter all skadegörelse hon skapat. Hennes ''skoj'' som hon beskriver det har kostat samhället stora summor och vissa personers liv så som den oskylda tjejen Merima , hon kunde blivit misshandlad till döds inte nog med det så var det ju fortfarande några oskylda tjejer som blev grovt misshandlade.

Häng ut den satans unge och bestraffa den!

Det verkar som du va en sån där idiot som va med i upploppet. Jävla idiot.

Det var INTE hon som skapade upploppet, det var alla som deltog i det. Bara för någon kastar grus på dig betyder inte att man borde gå och slå ner alla som går på grus. Det är i princip samma logik...

Hennes syfte var INTE att skapa koas, sen om man tror på det är något annat, men eftersom jag känner henne så vet jag.
Citera
2013-05-21, 17:21
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killlenn
hade du velat att din flickvän elr syster hängdes ut med massa skitsnack? det är klart att vissa av de drabbade mår dåligt. okej nu vet jag inte om rykterna stämde elr om de va skitsnack men endå. vadå en kul grej! man skojar inte så med folk. okej nu hade jag inte tagit om mig om ja hade hängts ut, men jag är 26 år och skiter i om ja hängdes ut. men tänk dig barn i åldrarna 15-20 hur dom känner. i den åldern känns minsta lilla sak pinsam speciellt i skolan. rykten, skitsnackare och massa blickar. så tänk lite innan du säger att de bara va "en kul grej" vafan!

Det spelar ingen roll va din åsikt är om att det skulle vara "en kul grej" eller inte, men så va det! Sen kan man tolka vad som är "en kul grej" på olika sätt.
Citera
2013-05-21, 17:23
Medlem
Minutvisarens avatar
I en färsk debattartikel i Aftonbladet citeras några av åtalspunkterna i dagens åtal.

Mårten Schultz, professor i civilrätt skriver tillsammans med nio andra (som samtliga är verksamma vid Institutet för juridik och internet, som arbetar mot brott och allvarliga kränkningar på internet) om svensk praxis angående allmänt åtal vid förtal. Några av dom kränkningar som åklagaren har tagit upp i åtalet citeras:

Citat:
”1 A på instagram svensk tjej i Torslanda hänger med Tuve blattar går på Burgården straffar alla blattar i Tuve. Hon är tjock och lätt att få. Skriv har bi haft sex med målsäganden [sic!] borde ni kolla er hon åker till Alanya varje år och hämtar hem nya sjukdomar.
2 Här har ni B en riktig orre en fet slampa vet inget annat än hur man hanterar en kuk! Hon gillar att svälja och […) hennes killes kuk duger inte utan hon måste ha fler större och bättre
3 C knullat hela Tuve och halva Biskop/Tolered. Hade analsex med […] hemma bos honom, hans morsa kom hem och han fick panik och drog ut den för fort, detta ledde till att C sker ner sig i […] säng och han spydde på hennes rygg.”

Vet inte om den här redan har varit länkad: "Jag fick 500 tips om orrar"
Citera
2013-05-21, 17:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
I en färsk debattartikel i Aftonbladet citeras några av åtalspunkterna i dagens åtal.

Mårten Schultz, professor i civilrätt skriver tillsammans med nio andra (som samtliga är verksamma vid Institutet för juridik och internet, som arbetar mot brott och allvarliga kränkningar på internet) om svensk praxis angående allmänt åtal vid förtal. Några av dom kränkningar som åklagaren har tagit upp i åtalet citeras:

Mårten Schultz och hans obehagliga anhang vill med andra ord använda denna icke-händelse som täckmantel för att begränsa friheten på nätet. Han är en fet slampa vet inget annat än hur man hanterar en kuk och hans killes kuk duger inte utan han måste ha fler större och bättre. Men framförallt är han en häxjägare som i grumlig juridiks namn tar chansen att hetsa mot två tonårstjejer och använda dem som medel.

Det behövs ingen övervägning om detta faktum att det normalt är en fråga för den eventuellt förtalade att driva förtalsmål är en "rimlig inställning". Det är det.
Citera
2013-05-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mårten Schultz och hans obehagliga anhang vill med andra ord använda denna icke-händelse som täckmantel för att begränsa friheten på nätet. Han är en fet slampa vet inget annat än hur man hanterar en kuk och hans killes kuk duger inte utan han måste ha fler större och bättre. Men framförallt är han en häxjägare som i grumlig juridiks namn tar chansen att hetsa mot två tonårstjejer och använda dem som medel.

Det behövs ingen övervägning om detta faktum att det normalt är en fråga för den eventuellt förtalade att driva förtalsmål är en "rimlig inställning". Det är det.

Inte bara Mårten Schultz med anhang vill begränsa yttrandefriheten på nätet utan också Aftonbladet vill göra det även fast det kanske inte kom som någon större överraskning. De använder händelsen i syfte att stoppa invandringskritik på nätet som skapar opinion och stärker SD. Utnyttjandet av de stackars åtalade flickorna samt de drabbade kan man tydligt se i Oisin Cantwells krönika där han använder flickorna och händelsen genom att indirekt uppmana polisen att stänga ner invandringskritiska sajter. Det satans vidriga aset Oisin och hans gelikar är mycket mycket farligare för samhället än "järnrörssajter" skulle jag istället vilja påstå.
Senast redigerad av Pazzamo 2013-05-21 kl. 18:33.
Citera
2013-05-21, 18:33
Medlem
Kapten.Humors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Skitsnack har inte misshandlat någon, det är det folk som gör.
B!

Jag vet inte hur dum i huvudet du är eller hur trasslig din uppväxt var, men misshandel är både fysisk och psykisk.
Citera
2013-05-21, 18:53
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Ur debattartikeln, som misstar moralism för argument:
Citat:
...
Det här är kränkningar som förstör människors liv. Det här är kränkningar som medför att unga människor inte går till skolan, som framkallar depressioner och som i vissa fall driver människor till att överväga självmord.

Dessa kränkningar, menar lagstiftaren, är i allmänhet inte något som rättsväsendet bör bry sig om. Det finns, enligt vår uppfattning, anledning att överväga om det är en rimlig inställning.
...
OM det fetade skall utgöra det bärande argumentet för att kriminalisera ordinärt skolgårdstjafs och öppna för principiella inskränkningar i yttrandefriheten, så har debattartikelförfattarna ett synnerligen styvt arbete framför sig för att leda påståendet i bevis.
Citera
2013-05-21, 18:58
Medlem
BistroVagnens avatar
Citat:
Sluta häng ut!

Har ni inget bättre för er idioter? Hon gjorde det bara för en kul grej, trodde aldrig att det skulle bli sådant kaos. Sluta vara så själviska, bara för ni inte har något roligare att göra om dagarna. Dom får sitt straff i domstol. Det är tanken som räknas!

Citat:

Det var INTE hon som skapade upploppet, det var alla som deltog i det. Bara för någon kastar grus på dig betyder inte att man borde gå och slå ner alla som går på grus. Det är i princip samma logik...

Hennes syfte var INTE att skapa koas, sen om man tror på det är något annat, men eftersom jag känner henne så vet jag.

Och hade det blivit ett upplopp om hon inte hade skapat instagramkontot och hängt ut folk? Tänk om folk som är registrerade på Flashback tycker att det är bara är en kul grej att hänga ut människor de anser förtjänar det?

Märker du nu var ditt resonemang brister käre vän
Citera
2013-05-21, 19:10
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Om du känner henne så vet du ju också att hon lever i en ohållbar situation, med all kriminalitet runtomkring henne? Är hon din vän? Hur kan du hjälpa henne ur hennes trasiga liv? Eller orkar ni inte/har ni gett upp? Skiter ni i det?

Om du nu känner henne och "verkar bry dig om henne" så kan du väl berätta om hon är rädd för att folk ska vara ute efter henne? Hur tror du att hon kommer reagera på ett straff med ett högt skadestånd?
Citera
2013-05-21, 19:12
Medlem
Nalle39s avatar
Sorry har inte hängt med alls och orkar inte leta på tråden, har ni namnet och liknande på dem 2 tjejerna som åtalats????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in