2012-12-19, 21:10
Medlem
Är detta en ny form av brottslighet vi nu ser? Hedersupplopp? Finns det?
Citera
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymLFCARE
Såg för ungefär 20 minuter sedan 5 personer i åldrarna 13-15 år bokstavligen talat sparka på en liggandes flicka på marken. Det slår nog alla mina upplevelser med fotbollsderby. Att 25 åringar bankar sönder varandra under ett derby är en bagatell. Dom har ändå gjort sitt val i livet. Fan, detta är 13 åringar som blir gripna för våldsamt upplopp etc.

Jag spelade handboll, fotboll på min fritid när jag var 13. Inte gjorde facebooksidor som uppmanar till våld..

Ja jag känner också en stor sorg. Mest sorg faktiskt. Jag skiter i om det handlar om invandrarungar eller svenska. Jag tänker på vilken rutten jävla ungdomstid. Att bli utsatt för en massa jäla VÅLD och trakasserier.... Jag 1993, 13 år: Jag sjöng i kör, hånglade på skoldiscot, läste böcker, skvallrade med kompisar och läste Frida. Hängde vid en hockeyrink och drömde om snygga killar på isen.. De som var lite på glid sniffade lim och tjuvåkte moppe, rökte kanske. Vissa helger hörde man om nån som varit aspackad
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deniseh
Ja, dom protesterar. Samt att dom vill ha tag i GM och all the snitches.
Vad protesterar man emot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBrownie
Snälla snälla och återigen snälla, Hjälp mig förstå varför dessa avskum går runt till olika skolor?!! Protesterar dom eller vad söker dom!?

Jag må kanske inte va världens bästa matematiker men jag kan verkligen inte få ihop varför dom ställer sig utanför skolor?

Jullov + blattar i åldern 10-17 som vill fucka ur Ingen riktig politik eller syfte bakom det. Ett dussin personer möjligtivis hade nått mål då de postade att alla skulle samlas men resten bara kommer för att.
Citera
Medlem
AnonymLFCAREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Dags att polisen använder verkanseld, vi kan inte ha en massa blattar som kaozar varenda dag.

Tolkar "verkanseld" som vapen. Din lösning är att skjuta ner 200st 13-16 åringar på öppen gata? Tror inte det är en bra ide.
Citera
2012-12-19, 21:11
Medlem
tquixs avatar
https://www.facebook.com/events/481240218592824/?fref=ts

Enligt detta evenemang skall något ske imorgon kl 16.00.
Citera
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Om man tittar precis vid 04sek - 05sek in i videon så ser man en snubbe dra upp halsduken över ansiktet och avlägsna sig precis när en rökpuff kommer upp och 0.5-1sek innan de smäller. Förmodligen helt irrelevant och ingen lär någonsin känna igen honom men man ser honom. Mellan den långa svensken (dialogpolis) och negern med röd keps.

Intressant också hur många som väljer att maskera sig. Då har man väll något att dölja? Är man där för att ställa till kanske? Lilltån har räknat klart. Dem är där för att skapa kaos. Det har ingenting med kränkta tjejer att göra.

Det där med varför de maskerar sig, jag frågade en som var maskerad om varför han var maskerad och han sa att det beror på såna som mig, som tar kort och filmar och att han inte vill bli igenkänd av sina släktingar/mamma, pappa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Ja och det var igår. Det du beskrev förut handlade om idag och det var otroligt överdrivet skrivet. Antagligen eftersom du gick dit på din rast och såg inte så mycket. Du spelade handboll och fotboll när du var 13 år, okej. Förstår du att om du hade varit uppväxt där majoriteten utav ungdomarna som var där idag kommer ifrån dvs bersjön,biskop,angered hade du kanske också varit där och "demonstrerat" det är så fel att dra invandrarna över en kant det är brist på erfarenhet. Våldsamt upplopp som återigen skapas utav ett fåtal rötägg. Merparten söker ju sig dit för att det är spänning och man vill se något hända och kanske rycks man med in i det hela.

Dels detta och uppfostran annars så har du nästan 100% rätt.
Citera
Medlem
denisehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad protesterar man emot?
Att bilderna lagts ut, deras hantering och att flickor blir kallade horor och slampor och att deras bilder tas i syfte av att kränka dem och läggs ut på sidan med rykten och grovt språk ...osv.
Senast redigerad av deniseh 2012-12-19 kl. 21:20.
Citera
2012-12-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ja, dom protesterar. Samt att dom vill ha tag i GM och all the snitches.

Vilket vi också borde göra! (istället för att tjafsa massa dynga - MIG inräknad!)
Citera
2012-12-19, 21:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Att bildernas lagt ut, deras hantering och att flickor blir kallade horor och slampor och att deras bilder läggs ut...osv.
Osv?

Det som hände igår vid Plusgymnasiet kan man koppla till uthängningarna till viss del. Men det som hände idag? På vilket sätt påverkar man troll på nätet genom att driva runt på stan och skjuta raketer och smällare mot vanligt löst folk?
Citera
2012-12-19, 21:15
Medlem
Natteravns avatar
För att förtydliga: enligt uppgifter till "Information Gbg Orroz" så kan det komma att bli uppror i Jensen Gymnasium i centrala Göteborg imorgon runt 12-13.

Ni som går på skolan bör givetvis meddela er skola om detta så fort som möjligt så att ingen råkar illa ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in