2012-12-21, 03:35
  #5461
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
En rekommendation till dig är att du uttalar dig om saker du förstår vad de handlar om: Aftonbladet "Det var jag som skapade Instagram-kontot"


Din aftonbladetlänk klargjorde ingenting. Ser inget namn och inget i texten om att det handlar om en svensk? Aftonbladet kan dessutom aldrig någonsin vara en tillförlitlig källa.
Citera
2012-12-21, 03:39
  #5462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Din aftonbladetlänk klargjorde ingenting. Ser inget namn och inget i texten om att det handlar om en svensk? Aftonbladet kan dessutom aldrig någonsin vara en tillförlitlig källa.

Du ser vad du vill se. Men logiken talar sitt eget språk: Eftersom det inte finns några tecken på att den som Aftonbladet intervjuar skulle vara "blatte", är det ett tydligt tecken på att han inte är det.

Men logik är inte er starka sida, det vet vi sedan långt tillbaka.
Citera
2012-12-21, 03:44
  #5463
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
Du ser vad du vill se. Men logiken talar sitt eget språk: Eftersom det inte finns några tecken på att den som Aftonbladet intervjuar skulle vara "blatte", är det ett tydligt tecken på att han inte är det.

Men logik är inte er starka sida, det vet vi sedan långt tillbaka.

"Jag tycker riktigt synd om de och jag vill egentligen göra allt för att rädda de men det går inte.."

Är det t.ex denna meningen som skulle vara skriven av en etnisk svensk? Nu har din egna källa motbevisat dig.
Citera
2012-12-21, 03:46
  #5464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Är det t.ex denna meningen som skulle vara skriven av en etnisk svensk? Nu har din egna källa motbevisat dig.

Det där är bara trams. Du vet mycket väl att det är en vanlig felskrivning bland svenskar, och speciellt bland ungdomar.
Citera
2012-12-21, 03:56
  #5465
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
Det var sannolikt en svensk som spelade på rasistiska fördomar när han öppnade Instagram-kontot. Och här på Flashback med alla fascist-propagandister svalde man naturligtvis saken med hull och hår. Men det är ingen som har en tanke på att skämmas, eller hur?

Den svinaktighet som utvecklades här gick över alla gränser. Det visar att Flashback verkligen till stor del är ett riktigt skithål på nätet.


Det är garanterat ingen svensk, en svensk skulle aldrig skriva "Svär på gud alla är anonyma".
Citera
2012-12-21, 04:25
  #5466
Medlem
B´stards avatar
Jag håller fast vid att "Mexy" är skyldig! På hennes blogg ojar hon sig över att hon får kränkande kommentarer och att hon tar bort dessa - men hon måste godkänna kommentarerna innan de läggs upp, så varför skulle då kränkande kommentarer vara ett problem? Det ligger dessutom en del "kränkande" kommentar kvar i kommentarsfältet - jag antar att det är hon själv/eller att hon låter de ligga kvar för att det skall uppstå en debatt i kommentarsfältet = fler sidvisningar.

Inlägget om den inställda nyårsresan till Bosnien är fortfarande borta (inställd innan de här händelserna)

Även personen som gett sig tillkänna är såklart "Mexy"/närstående till "Mexy". När det börjat svalna så kommer denna person fram och friar "Mexy" från alla misstankar...

Det är möjligt att hon missbedömde hur det skulle förlöpa, men jag tror ärligt talat inte det - hon har antagligen läst/hört talas om något liknande/studerat hur det går till i babbeländer (tänk "upproren" i Syrien o liknande) Tjejer i den åldern har ofta ett riktigt jävla knasigt kortsiktigt tänk - nu har hon fått sina cash och är nöjd och belåten.
Citera
2012-12-21, 04:29
  #5467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Det är garanterat ingen svensk, en svensk skulle aldrig skriva "Svär på gud alla är anonyma".

Det citatet finns överhuvudtaget inte på något ställe i Aftonbladets artikel och citat; tvärtom är det mycket ordentlig svenska som skrivs i citaten och skärmdumparna som visas där (bara med undantag av "de" istället för "dem").

Du sitter här och fantiserar ihop citat ur tomma intet? Det tyder på att argumenten tryter katastrofalt.
__________________
Senast redigerad av PalleK 2012-12-21 kl. 04:33.
Citera
2012-12-21, 04:53
  #5468
Medlem
Här är länken till Aftonbladets artikel på nytt: "Det var jag som skapade Instagram-kontot"
Citera
2012-12-21, 05:04
  #5469
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
Det citatet finns överhuvudtaget inte på något ställe i Aftonbladets artikel och citat; tvärtom är det mycket ordentlig svenska som skrivs i citaten och skärmdumparna som visas där (bara med undantag av "de" istället för "dem").

Du sitter här och fantiserar ihop citat ur tomma intet? Det tyder på att argumenten tryter katastrofalt.


Nej det gör jag inte, kolla skärmdumpen som är till den artikeln... Sorry mongo! Lär dig läsa!


EDIT: HAahahaha, Aftonbladet har pixlat texten! Du kan ju gissa vad som stod där!

Men oroa dig inte, den opixlade skärmdumpen finns i tråden, lite jobbigt att leta upp den bara.
__________________
Senast redigerad av S.C. 2012-12-21 kl. 05:07.
Citera
2012-12-21, 05:11
  #5470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
EDIT: HAahahaha, Aftonbladet har pixlat texten! Du kan ju gissa vad som stod där!

Den skärmdump som är pixlad är ett exempel på hur Instagram-sidan skrevs och publicerades, av en persom som alltså ansträngde sig för att skriva usel invandrar-svenska. När han är sig själv skriver och uttrycker han sig bättre än de flesta svenskar.
Citera
2012-12-21, 05:13
  #5471
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleK
Den skärmdump som är pixlad är ett exempel på hur Instagram-sidan skrevs och publicerades, av en persom som alltså ansträngde sig för att skriva usel invandrar-svenska. När han är sig själv skriver och uttrycker han sig bättre än de flesta svenskar.


Skärmdump från kontot står det i AB, men de är ju inte kända för att fara med sanning direkt.
Citera
2012-12-21, 05:17
  #5472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Skärmdump från kontot står det i AB, men de är ju inte kända för att fara med sanning direkt.

Det du syftar på är en skärmdump från presentationen av Gtb Orroz-kontot, och naturligtvis försökte den svensk som Aftonbladet intervjuar skriva "blattesvenska" också där. Som sagt, ni har mycket svårt med logiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in