Nyss hemkommen. Det var lugnt i mitt tycke. Några smällare här o där. 100pers, de flesta som var där var bara nyfikna. En del gripanden (eller iaf omhändertaganden).
Nyss hemkommen. Det var lugnt i mitt tycke. Några smällare här o där. 100pers, de flesta som var där var bara nyfikna. En del gripanden (eller iaf omhändertaganden).
En osäker tjej som lägger ut lättklädda bilder på sig själv för att killar skall tycka om dem.
I detta fallet kan en orre vara både en kille och en tjej som då ligger runt.
- En person är gripen misstänkt för framkallande av fara för annan, säger Peter Adlersson, presstalesman på polisen i Västra Götaland.
Enligt polisen har den gripne kastat in ett knallskott i en folksamling. Tre personer har tagits om hand av polis för att ha stört ordningen.
Det kom snabbt förstärkning från polisens håll och det blev snabbt ganska oroligt på platsen. SVT Västnytt har reportrar på plats som rapporterar att det är 100-150 personer samlade.
Flera ungdomar rusade uppför Nordhemsgatan och polisens piketbussar körde efter dem. Strax efter klockan 14 kom uppgifter om att en mindre grupp försökte tända eld på en svensk flagga. Men elden tog sig aldrig.
Var väl en 25-30 poliser på andra långgatan samt sidogator, vissa ridande. Kanske 100-150 ungdomar (95% med invandrarbakgrund). Efter att polisen tillfälligt lämnat korsningen vid Framtidsgymnasiet började ett tiotal att sparka på en plåtdörr till ett garage/förvaringsutrymme.