Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Du försvarar ett destruktivt beteende, visst "kioskmongo" var kanske lite i överkant, jag ger dig den. Vad jag säger är att du försöker göra en svenskhet till en angelägenhet om det som sker idag. Vi båda vet att svenskar är de mest tillbakadragna människor som finns. Det känns bara otroligt irriterande att man försöker "försvara" en våldtäkt med en mening som "Jo men svenskar våldtar också.." Låt oss fokusera på grupperna som gör just detta, de som är överrepresenterade i detta, oavsett vad det gäller.
Rättvisa ska vara för alla, och inte ursäktas med att man finner 9% av andra som gör liknande.
Nej nej nej.
Så lätt kommer du inte indan.
Alla våldtäkter och misshandelsfall ska naturligtvis ges samma fokusering oavsett vem som är Gärningsman.
Så den diskutionen kan vi kasta där den hör hemma.