2012-12-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
-Det var jävligt konstig stämning i hela centrala stan i ett antal timmar.

-Polis fick utrymma brunnsparken.

-Stora samlingar invandrare drog runt och betedde sig allmänt hotfullt, även efter själva kravallerna.

-Butiker fick stänga i Nordstan.

-Ett helt gymnasium får hålla stängt under morgondagen.

-Alla Göteborgare som passerat genom centrala stan idag har upplevt detta.

Detta är inte ett dugg uppförstorat i media.

Okej. Hur ser det ut just nu? Du skriver i dåtid så antar att det är över?
Citera
Medlem
Falken-92s avatar
Vad är detta för skola? Med tanke på deltagare utanför skolan kan man dra en del förhastade slutsatser.

Sverigedemokraterna är ett parti som avsevärt vinner på den här typen av händelser, framförallt med tanke på de individer som syns i videoklippen och på bilder.
I och med detta kopplar jag inte oavkortat SD till invandringspolitik, däremot menar jag att det är en aktuell fråga som tas upp än mer när det som hänt idag inträffar.

SD som enligt Aftonbladet backat avsevärt gynnas alltså av detta.

OT:
Vad jag förstår har polisen inte bekräftat att någon avlidit, eller på annat vis skadats allvarligt som en del i tråden säger ska ha inträffat.
Rykten bör precis som alla andra påståenden styrkas med någon form av bevis, det blir bättre läsning på det sättet.
Senast redigerad av Falken-92 2012-12-18 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannpro
en ska blivit knivhuggen i buken i pluskolan
Länk?
Citera
2012-12-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
En kille la upp detta på Facebook för 21 timmar sedan via mobil
http://bayimg.com/bAHhNAaeE

Är M*rima på bilden förövrigt.
Samma skrot och korn. Varför hänger hon ut personer som äckliga, fula osv när hon ser likadan ut?
Citera
Medlem
Bellpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannpro
en ska blivit knivhuggen i buken i pluskolan

Sluta spekulera.

Tror media har full koll på denna händelse, och så fort något sånt där skulle hänt skulle dem publicera det.
Varför missa en sådan nyhet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Anledningen att ingen nämt det är för att du ha fel, framsidan på LL behandlar skolskjutningen,
hur stort tror du det här är egentligen?

Va ?
Jag skrev att de har filmerna på framsidan...
Större än du tror iaf...
https://www.google.se/webhp?hl=sv&tab=nw#hl=sv&tbo=d&tbs=qdr:d&sclient=p sy-ab&q=gothenburg+riot&oq=gothenburg+riot&gs_l=hp.3. .0l2j0i30l2.12774.14663.2.14817.5.5.0.0.0.0.64.261 .5.5.0...0.0...1c.1.xR_64rhwyEk&pbx=1&bav=on.2,or. r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&fp=5d 54ff45229c2023&bpcl=40096503&biw=1680&bih=965
Citera
2012-12-18, 19:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Har läst sammanfattningen av denna händelse, men måste erkänna att jag inte förstår någonting. En bosnier har lagt ut en massa sanningar och osanningar om andra tjejer på instagram vilket har resulterat i att hundratals invandrare har kravallat på gator och torg.

Är det för att jag är svensk och medelålders som jag inte kan greppa detta?

En del ungdomar bara väntar på en anledning att få starta bråk. Jag tror knappast att alla dessa femhundra ungdomarna var uthängda på instagram.

Om det beror på gener eller utanförskap får var och en själva bedöma.
Citera
2012-12-18, 19:15
Medlem
Ni som anser att det är biologiska orsaker som får en människa att bete sig på detta vis måste nog vara bland de dummaste typerna som finns.

Studerar själv till läkare och det finns inget som tyder på att en människa som agerar på detta klandervärda sätt har det i beteendet förinstallerat i sitt arvsanlag. Andra faktorer spelar in som grupptryck, uppfostran, umgänge m.m.

Finns verkligen inget värre än människor som går runt med sinnebilden att de är mer värda än någon annan.

Men angående dagens otroligt olämpliga incident så är med avsmak jag läser nyheterna och kollar på de vedervärdiga klippen.

Väl mött!

COYG!
Citera
Medlem
denisehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falken-92
Vad är detta för skola? Med tanke på deltagare utanför skolan kan man dra en del förhastade slutsatser.

Plusgymnasiet är en gymnasieskola i Göteborg. Det jag vet är att skolan är populär inom invandrare, dom får egna dyra skoldatorer och skolan har också låga intagningspoäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vilken underflik i så fall?
Förstasidan
CTRL-F Skriv sedan Gothenburg så hittar du...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johult
Läskigt när en polis ser hur pöbeln öser sparkar över tjej och inte gör ett jävla dugg för att göra något.
Det är så dom jobbar sk"dialogpolis". Dom försöker vädja med snälla ord samtidigt som parasiterna får bete sig hur som helst. När tjejen blir sparkad så smyger han bakom och kollar på, sedan sträcker han upp händerna som jesus och uppmanar dom att vara lugna. -Efter att en riktig polis pressat sig in i folkmassan och avbrutit misshandeln.-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Visst får man det om man vill vara en äcklig liten hora. Men då ska man inte heller bli arg ifall man hängs ut för att vara det. Är ju bara bra för dig, då kan killarna som gillar att doppa kuken där 100-tals varit innan leta upp dig ju. Dagens syn på sex är vedervärdig. Knulla så mycket som möjligt med så många som möjligt.. Jag tror jag spyr.

Och nej, jag är inte någon gammal inskränkt gubbe. Jag är en kille på 21 år.

NEj men brudarna din fjant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in