Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 08:41
  #13
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Sluta vara martyr nu och läs nedan. Detta kunde ha löst sig med ett enkelt PM om ditt "flamsetrams".

Chill

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nu finns det ingen som äger en tråd. Men att det här hände får nog undertecknad ta på sig då jag städade i KoAT igår kväll. Jag skall se vad jag kan göra.
Men frågan avseende ägandeskap av en tråd så kan man inte hävda att ett visst inlägg skall vara det första. Däremot blir det kanske lite dumt när trådstarten inte har direkt med rubriken att göra.
2012-12-18, 08:43
  #14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkabonka
Jag kan inte tänka mig att det är särskilt lätt för mod att skilja alla teorier och hittepå från varandra. Det finns alltid personer som kommer hävda att "jag var först". Sammanslagning av trådar sker hela tiden och då hamnar först överst.

Om din teori kommer få någon större spridning så kommer du säkerligen få cred.

Det finns inte nån i världen som tidigare publicerat den unika teorin att jorden axelroterar 1 varv/dygn, allra minst här på Flashback!

Varför slår man inte samman alla 500 trådar om Fredrik Reinfeldt?
2012-12-18, 08:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det där blev ju lite fel.

Tycker inte det blir rätt när man tar din rubrik och infogar en sämre trådstart i ett liknade ämne.( om jag inte missförstod helt)
Och som du sa själv, har du ju lagt ner en hel del tid i ämnet.

Lite som ett dåligt aprilskämt.

Sedan kan man väl vara likgilltig om det var en ordinär tråd men här har ju du varit helt drivande i ämnet.

Jag förstår din förtvivlan och hoppas du får upprättelse.
Jag hade hållt med dig om han verkligen hade tillfört någonting, men eftersom han vägrar ta till sig någon som helst kritik, ignorerar det mesta man frågar och svarar goddag yxskaft på de få frågor han faktiskt svarar så har jag faktiskt svårt att se något större värde i "hans" tråd. Han bidrar ingenting till debatten, utan får istället massor av duktiga människor att helt i onödan lägga ner en massa tid. Visst en del kanske gör det för lite tidsfördriv, fullt medvetna om att det aldrig kommer att gå att klämma ur en vettig kommentar av honom, men för många handlar det bara om att banka huvudet mot väggen tills man till slut inser att han aldrig kommer att ge sig.

Kort sagt. Även om han nu har lagt ner en massa tid på sina inlägg så bidrar de inte till Flashback på något sätt. Ett inlägg är inte automatiskt mer värt för att det är långt, och en tråd är inte automatiskt mer värd för att TS har skrivit många inlägg. Trådstarten håller så undermålig vetenskaplig kvalitét att jag inte ser någon anledning alls att särbehandla den i detta avseende.



Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det finns inte nån i världen som tidigare publicerat den unika teorin att jorden axelroterar 1 varv/dygn, allra minst här på Flashback!
Jo faktiskt, eftersom denna teori är ekvivalent med att solen snurrar runt jorden. Gammal skåpmat.
Citat:
Varför slår man inte samman alla 500 trådar om Fredrik Reinfeldt?
Du kan ju alltid föreslå det. Jag ser ingen värde i det. Om det däremot fanns 500 trådar om vem som borde ersätta honom som partiledare borde man definitivt slå ihop dem.
__________________
Senast redigerad av patwotrik 2012-12-18 kl. 08:50.
2012-12-18, 08:48
  #16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Om vi hittar en äldre tråd som innehåller samma diskussion som en ny tråd så slår vi ihop dem. Något ägandeskap av en trådstart eller rätten att alltid ha det första inlägget kan man aldrig hävda. Men i DoÅ:s specifika fråga är nu ordningen återställd.

Tack för det!
2012-12-18, 12:34
  #17
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Hej kära älskade Flashback-vänner!

(Flashbacks genom tiderna längsta trådstart,
460 000 tecken lång, ½ års arbete)
.

Hej!

Om det hade varit någon annan så hade jag nog skrattat lite åt personen.

Men fyfan, Cred för denna trådstart!

Tycker Mod ska hjälpa Ts att vara Ts eftersom han verkligen förtjänar sin plats som Ts.
2012-12-18, 13:54
  #18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Efter att ha läst igenom befintliga trådar om heliocentrism och saken diskuterats på annan plats så finns det nu (igen) bara en enda tråd om saken. Dvs de är återigen ihopslagna.
En trådstarts placering är inte något en användare har någon rätt till. Hittar vi äldre trådar om samma ämne så kan vi slå ihop dem.
2012-12-18, 13:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Kort sagt. Även om han nu har lagt ner en massa tid på sina inlägg så bidrar de inte till Flashback på något sätt. Ett inlägg är inte automatiskt mer värt för att det är långt, och en tråd är inte automatiskt mer värd för att TS har skrivit många inlägg. Trådstarten håller så undermålig vetenskaplig kvalitét att jag inte ser någon anledning alls att särbehandla den i detta avseende.


Enligt mig så är en bra och utförlig trådstart är per automatik mer värt än en dålig sådan. Oavsett ämne. Och tillochmed oavsett hur ts följer upp tråden ( om inte nu tråden handlar om ts, då är det en självklarhet att följa upp). Det är disksussionsunderlaget som är det viktiga i en tråd, inte trådstartaren själv. Enligt mig, återigen.

Och du får ursäkta mig lite nu, det är inget personligt, men vem är du att avgöra vad som bidrar till flashback? Jag gissar att du går efter din egen version om vad som är rätt och riktigt, men du måste väl förstå att det finns folk som tycker annorlunda?

Sen är inte det inte ett krav att trådar ska vara vetenskapliga, speciellt inte i KoAT.


Observera att jag inte försvarar Död o återfödd som person, men jag har sett miljarder trådar som bara har spottats fram av ren tristess, så när en sådan lång trådstart som den diskuterade dyker upp, och ts har en teori, ett engagemang och håller sig på en vettig nivå samt svarar på frågor, ja då har den ett enormt mycket större existensberättigande än mycket annat här -enligt mig.


Sen för att hålla topic måste säga att jag hade reagerat på samma sätt om det hade varit min trådstart som slogs ihop med en befintlig. Åtminstone om trådstarten innehöll 40(!) inlägg.

Som tur är så verkar ju modsen vara flexibla i såna här extremfall, men i övrigt är det nog vettigast med den kronlogiska ordningen när trådar slås ihop.

Hur som helst, starkt gjort KimNeilJung!


Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Efter att ha läst igenom befintliga trådar om heliocentrism och saken diskuterats på annan plats så finns det nu (igen) bara en enda tråd om saken. Dvs de är återigen ihopslagna.
En trådstarts placering är inte något en användare har någon rätt till. Hittar vi äldre trådar om samma ämne så kan vi slå ihop dem.



Det är väl lika för alla antar jag och det är ju bra, men lite erkännande kunde DoÅ väl få?
Nu kan man knappt hitta Död o återfödd's teori i tråden...

Har inte ens kollat trådarna utan bara skummat igenom den långa trådens första inlägg, men jag får väl anta att trådarna är rätt snarlika och att det faktiskt är befogat med en sammanslagning.
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-18 kl. 14:20.
2012-12-18, 16:28
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren


Minst sagt. Det här jävla paragrafrytteriet har börjat gå för långt nu. Det här är inte åtgärder som på nåt sätt främjar debatten heller, eftersom att de som nu klickar på tråden läser ett irrelevant inlägg som postades för flera år sedan, samtidigt som att de som skriver i tråden såklart gör det utifrån DoÅ:s trådstart. Hur fan ska man nu veta det om man besöker tråden för första gången?

Det är både analt och ologiskt, avsett hur regelverket ser ut. Det kanske är läge att se över reglerna för att undvika mer debattförstörande förvirring i framtiden, för vem tror man egentligen att man hjälper med den här åtgärden?
2012-12-18, 16:46
  #21
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Edit:




Det är väl lika för alla antar jag och det är ju bra, men lite erkännande kunde DoÅ väl få?
Nu kan man knappt hitta Död o återfödd's teori i tråden...

Har inte ens kollat trådarna utan bara skummat igenom den långa trådens första inlägg, men jag får väl anta att trådarna är rätt snarlika och att det faktiskt är befogat med en sammanslagning.

Mjo, däremot verkar inte du riktigt ha läst igenom de två trådarna. Han har ju för tusan redan postat delar av sin senare trådstart i den tidigare tråden. Sedan har han ju lagt till mer och startat en ny tråd med samma frågeställning. Det är ju inte så att man kommer undan regelverket och kan spamma med nya trådar bara för att man klistrar in en stor mängd text.
2012-12-18, 16:51
  #22
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut vacker
Minst sagt. Det här jävla paragrafrytteriet har börjat gå för långt nu. Det här är inte åtgärder som på nåt sätt främjar debatten heller, eftersom att de som nu klickar på tråden läser ett irrelevant inlägg som postades för flera år sedan, samtidigt som att de som skriver i tråden såklart gör det utifrån DoÅ:s trådstart. Hur fan ska man nu veta det om man besöker tråden för första gången?

Med tanke på att hans inlägg står för mer än 30 % av alla inlägg i tråden (inklusive de äldre delarna av tråden alltså, som han nu återpostat) lär det vara rätt svårt att missa....

Citat:
Ursprungligen postat av absolut vacker
Det är både analt och ologiskt, avsett hur regelverket ser ut. Det kanske är läge att se över reglerna för att undvika mer debattförstörande förvirring i framtiden, för vem tror man egentligen att man hjälper med den här åtgärden?

De som inte vill se forumet nerspammat om och om igen med identiska trådar inklippta från bloggar, tex.
2012-12-18, 16:58
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Mjo, däremot verkar inte du riktigt ha läst igenom de två trådarna. Han har ju för tusan redan postat delar av sin senare trådstart i den tidigare tråden. Sedan har han ju lagt till mer och startat en ny tråd med samma frågeställning. Det är ju inte så att man kommer undan regelverket och kan spamma med nya trådar bara för att man klistrar in en stor mängd text.

Haha, du verkar inte riktigt ha läst mitt inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Har inte ens kollat trådarna utan bara skummat igenom den långa trådens första inlägg, men jag får väl anta att trådarna är rätt snarlika och att det faktiskt är befogat med en sammanslagning.

Dock tycker jag absolut vacker har en bra poäng i det markerade.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut vacker
Minst sagt. Det här jävla paragrafrytteriet har börjat gå för långt nu. Det här är inte åtgärder som på nåt sätt främjar debatten heller, eftersom att de som nu klickar på tråden läser ett irrelevant inlägg som postades för flera år sedan, samtidigt som att de som skriver i tråden såklart gör det utifrån DoÅ:s trådstart. Hur fan ska man nu veta det om man besöker tråden för första gången?

Det är både analt och ologiskt, avsett hur regelverket ser ut. Det kanske är läge att se över reglerna för att undvika mer debattförstörande förvirring i framtiden, för vem tror man egentligen att man hjälper med den här åtgärden?

Men som sagt, återigen, jag har inte lusläst båda trådarna, men avhandlar dom verkligen exakt samma ämne? Om så är fallet så ska dom ju självklart slås ihop. Men nu hävdar ju död o återfödd att hans teorier är unika?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Med tanke på att hans inlägg står för mer än 30 % av alla inlägg i tråden (inklusive de äldre delarna av tråden alltså, som han nu återpostat) lär det vara rätt svårt att missa....
Inte för att vara den som är den, men jag kan omöjligt hitta Doå's startinlägg i den stora tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
De som inte vill se forumet nerspammat om och om igen med identiska trådar inklippta från bloggar, tex.
Att slå ihop snarlika trådar förstår jag är en förutsättning för att forumet ska bli användbart, men min undran är om trådarna verkligen avhandlade exakt samma ämne?
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-18 kl. 17:04.
2012-12-18, 17:06
  #24
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Haha, du verkar inte riktigt ha läst mitt inlägg?

Nej, jag antog att ingen var dum nog att skriva utan att ha koll på det man skriver om. Mitt misstag.


Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Dock tycker jag absolut vacker har en bra poäng i det markerade.


Men som sagt, återigen, jag har inte lusläst båda trådarna, men avhandlar dom verkligen exakt samma ämne? Om så är fallet så ska dom ju självklart slås ihop. Men nu hävdar ju död o återfödd att hans teorier är unika?

Visst, hans teorier är så klart förhoppningsvis unika, men han kapade själv den äldre tråden med sina "unika teorier" redan 2008. Samma rubriker och argument som han nu upprepar. Att sedan bli harmset upprörd över att hans nya korspostning slås i hop med en befintlig tråd (trots att han inte stod som trådstartare) är mest komiskt faktiskt.

FB är inte annonsplank åt bloggare, och spammande/korspostande av inlägg är inte heller tillåtet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback