Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Enligt mig så är en bra och utförlig trådstart är per automatik mer värt än en dålig sådan. Oavsett ämne. Och tillochmed oavsett hur ts följer upp tråden ( om inte nu tråden handlar om ts, då är det en självklarhet att följa upp). Det är disksussionsunderlaget som är det viktiga i en tråd, inte trådstartaren själv. Enligt mig, återigen.
Ja, om det är en bra trådstart är den självfallet mer värd än en dålig. Men en trådstart blir inte automatiskt bra för att den är utförlig, och den blir heller inte utförlig för att den är lång.
Citat:
Och du får ursäkta mig lite nu, det är inget personligt, men vem är du att avgöra vad som bidrar till flashback? Jag gissar att du går efter din egen version om vad som är rätt och riktigt, men du måste väl förstå att det finns folk som tycker annorlunda?
Ja inte är jag rätt person att avgöra det, men jag kan diskutera det och framföra min åsikt som alla andra. Men ta och studera hans debattstil så kommer du förstå vad jag menar.
Citat:
Sen är inte det inte ett krav att trådar ska vara vetenskapliga, speciellt inte i KoAT.
Förvisso inte, men han bidrar verkligen inte i mitt tycke till någonting alls.
Citat:
Observera att jag inte försvarar Död o återfödd som person, men jag har sett miljarder trådar som bara har spottats fram av ren tristess, så när en sådan lång trådstart som den diskuterade dyker upp, och ts har en teori, ett engagemang och håller sig på en vettig nivå samt svarar på frågor, ja då har den ett enormt mycket större existensberättigande än mycket annat här -enligt mig.
Som sagt. Studera hans "svar" lite mer ingående. Han förkastar ALL vetenskap så fort den inte går i linje med hur han tycker att det ska vara.
Citat:
Sen för att hålla topic måste säga att jag hade reagerat på samma sätt om det hade varit min trådstart som slogs ihop med en befintlig. Åtminstone om trådstarten innehöll 40(!) inlägg.
Det hade jag också, men notera att det inte handlar om att han har skrivit detta specifikt för Flashback. Dessa inlägg finns i samma version på massor av olika forum, och är kopior från hans tidigare blogg på Aftonbladet.
Notera även hur pigg han är på att verkligen trycka fram sina hypoteser. Titta i hans trådstarter exempelvis. En tråd om sandkorn som han postade i KM&G blev kastad med hänvisning till att en tråd fanns, och då postar han samma i religion.
Sen har vi ett rätt talande citat från en moderator som kastat flera av hans trådar:
https://www.flashback.org/sp28999463
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Här har vi redan en stor tråd där religiös evolutionskritik avhandlas: https://www.flashback.org/t1088622
Om du mot förmodan är intresserad av att diskutera och inte bara posta blogginlägg kan du fortsätta i den. Nota bene: det viktiga ordet för dig att reflektera över här är DISKUTERA.
GM&E--->Papperskorgen
/mod
Om han hade varit en respekterad forskare hade jag tyckt att det hade funnits ett värde i att låta honom ha i princip egna trådstarter. Det hade varit väldigt intressant. Han har som du säger ett stort engagemang, men tyvärr är han en fanatisk kreationist, och att diskutera med honom ger noll och intet.