Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
12-12-18, 17:08
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Teorin är fortfarande lika mycket din, men eftersom du inte var den förste som ville prata om ämnet så sammanfogades dina inlägg i en befintlig tråd.

Jag vet att detta är förfarandet, men måste hålla med TS om detta. Har även hänt mig, och det är fruktansvärt irriterande. En tråd är, även om det är på ett forum som FB, lite av ett verk. Och har man satt ner mycket energi, tid och tanke i en tråd som man startar, så vill man gärna att det även syns. Speciellt med så mycket skit som det postas. Jag anser att man borde frångå detta.

Om inte annat, så får mod göra en subjektiv bedöming om vilket trådstart som är bäst, och klistra in den sämsta i den bättre.
12-12-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, jag antog att ingen var dum nog att skriva utan att ha koll på det man skriver om. Mitt misstag.

Gör inte bort dig nu, du gjorde precis samma sak.

Tillochmed du kan diskutera utan att falla ner på den nivån, inte sant, najas?
Vuxna människor behöver faktiskt inte använda personangrepp.

"men du ÄÄÄRRRR ju faktiskt dum!!!11"/"Men var inte så dum daaaaaåååå så slipper jag påpeka det!!!11" <- Vuxna sa jag.

Jag skriver att jag tycker att åtgärden är misstänksam men garderar mig samtidigt genom att säga att jag inte har lusläst, och om trådarna är snarlika så är en sammanfogning befogad.

Min uppfattning var att i orginaltråden så var det en diffus mening om någon vag teori, medans Doås trådstart var 40 inlägg och gick betydligt mer på djupet.

Citat:
Visst, hans teorier är så klart förhoppningsvis unika, men han kapade själv den äldre tråden med sina "unika teorier" redan 2008. Samma rubriker och argument som han nu upprepar. Att sedan bli harmset upprörd över att hans nya korspostning slås i hop med en befintlig tråd (trots att han inte stod som trådstartare) är mest komiskt faktiskt.

FB är inte annonsplank åt bloggare, och spammande/korspostande av inlägg är inte heller tillåtet.

Jamen dåså. Då är det inget att diskutera då. Självklart kan man inte starta en utbrytartråd om samma ämne som modertråden, oavsett hur ambitiös man är. Det förstår tillochmed jag, trots att jag inte läst det någonstans.
Senast redigerad av Haschpundaren 12-12-18 kl. 17:26.
12-12-18, 17:39
Medlem
dannywtfs avatar
Du får väl helt enkelt acceptera att du, trots din teori, inte var förste spelare på bollen. Gilla läget. Sluta dilla om att slå ihop alla SD-trådar/Reinfeldt-trådar osv. Det är helt irrelevant.
12-12-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag vet att detta är förfarandet, men måste hålla med TS om detta. Har även hänt mig, och det är fruktansvärt irriterande. En tråd är, även om det är på ett forum som FB, lite av ett verk. Och har man satt ner mycket energi, tid och tanke i en tråd som man startar, så vill man gärna att det även syns. Speciellt med så mycket skit som det postas. Jag anser att man borde frångå detta.

Om inte annat, så får mod göra en subjektiv bedöming om vilket trådstart som är bäst, och klistra in den sämsta i den bättre.

Det står ju tydligt beskrivet att den tråd som startades först är den som kommer öppna tråden? Det är väl bättre att ha en fast regel att följa än att i varje fall behöva bedöma "vilken som var bäst". Dessutom så är ju alla inlägg i kronologisk ordning, hur skulle det se ut om något som postats 2008 hamnar långt efter något från 2012 bara för att någon anser att det senare vara bättre än det först postade?
12-12-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Det står ju tydligt beskrivet att den tråd som startades först är den som kommer öppna tråden? Det är väl bättre att ha en fast regel att följa än att i varje fall behöva bedöma "vilken som var bäst". Dessutom så är ju alla inlägg i kronologisk ordning, hur skulle det se ut om något som postats 2008 hamnar långt efter något från 2012 bara för att någon anser att det senare vara bättre än det först postade?

Sant.

Och vem ska avgöra vilken tråd som är bäst liksom? Och på vilka grunder?

Nej, systemet fungerar bra som det är när det gäller sammanslagningar, och det är, enligt mig, upp till användaren att se till att verkligen ha ett nytt/unikt ämne om man vill ha en egen tråd eller stå som ts.
12-12-18, 18:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Ditt livsverk är förstört och vi alla är ledsna nu.

Lösning: Gör en pdf och en html-version av din avhandling som du länkar i din signatur. Livsverket räddat till eftervärlden!

Problemet är ju nu att själva ämnet för tråden begravts i ett antal andra trådstarter om geocentrismen, som överhuvudtaget inte diskuterar det som är det UNIKA i min tråd, att Solen spiralkretsar och att Jorden axelroterar 1 varv/år, istället för a varv/dygn!

Vad tror du t.ex. de människor undrar som vill läsa om min revolutionerande teori om kosmos tänker, när de försöker klicka sig till den via Nyheter24:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

"Alex Singh, vad fan, vad är detta..."

Vad har Alex Singh´s lilla trådstart om referenssystem att göra med min tråd om Solens spiralkretsande och Jordens årliga axelroterande, som ännu inte ens är någon renlärig geocentrisk teori?

Det är ungefär som att slå ihop en tråd om Katolicismen med en tråd om Protestantismen!

Varför sammanfogas inte exempelvis alla trådar som behandlar kristendomen i en och samma tråd?

Eller sammanfoga alla trådar som handlar om Fredrik Reinfeldt?

Någon?
Senast redigerad av Död o återfödd 12-12-18 kl. 19:35.
12-12-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Enligt mig så är en bra och utförlig trådstart är per automatik mer värt än en dålig sådan. Oavsett ämne. Och tillochmed oavsett hur ts följer upp tråden ( om inte nu tråden handlar om ts, då är det en självklarhet att följa upp). Det är disksussionsunderlaget som är det viktiga i en tråd, inte trådstartaren själv. Enligt mig, återigen.
Ja, om det är en bra trådstart är den självfallet mer värd än en dålig. Men en trådstart blir inte automatiskt bra för att den är utförlig, och den blir heller inte utförlig för att den är lång.
Citat:
Och du får ursäkta mig lite nu, det är inget personligt, men vem är du att avgöra vad som bidrar till flashback? Jag gissar att du går efter din egen version om vad som är rätt och riktigt, men du måste väl förstå att det finns folk som tycker annorlunda?
Ja inte är jag rätt person att avgöra det, men jag kan diskutera det och framföra min åsikt som alla andra. Men ta och studera hans debattstil så kommer du förstå vad jag menar.
Citat:
Sen är inte det inte ett krav att trådar ska vara vetenskapliga, speciellt inte i KoAT.
Förvisso inte, men han bidrar verkligen inte i mitt tycke till någonting alls.
Citat:
Observera att jag inte försvarar Död o återfödd som person, men jag har sett miljarder trådar som bara har spottats fram av ren tristess, så när en sådan lång trådstart som den diskuterade dyker upp, och ts har en teori, ett engagemang och håller sig på en vettig nivå samt svarar på frågor, ja då har den ett enormt mycket större existensberättigande än mycket annat här -enligt mig.
Som sagt. Studera hans "svar" lite mer ingående. Han förkastar ALL vetenskap så fort den inte går i linje med hur han tycker att det ska vara.
Citat:
Sen för att hålla topic måste säga att jag hade reagerat på samma sätt om det hade varit min trådstart som slogs ihop med en befintlig. Åtminstone om trådstarten innehöll 40(!) inlägg.
Det hade jag också, men notera att det inte handlar om att han har skrivit detta specifikt för Flashback. Dessa inlägg finns i samma version på massor av olika forum, och är kopior från hans tidigare blogg på Aftonbladet.

Notera även hur pigg han är på att verkligen trycka fram sina hypoteser. Titta i hans trådstarter exempelvis. En tråd om sandkorn som han postade i KM&G blev kastad med hänvisning till att en tråd fanns, och då postar han samma i religion.

Sen har vi ett rätt talande citat från en moderator som kastat flera av hans trådar:
https://www.flashback.org/sp28999463
Citat:
Här har vi redan en stor tråd där religiös evolutionskritik avhandlas: https://www.flashback.org/t1088622

Om du mot förmodan är intresserad av att diskutera och inte bara posta blogginlägg kan du fortsätta i den. Nota bene: det viktiga ordet för dig att reflektera över här är DISKUTERA.

GM&E--->Papperskorgen

/mod

Om han hade varit en respekterad forskare hade jag tyckt att det hade funnits ett värde i att låta honom ha i princip egna trådstarter. Det hade varit väldigt intressant. Han har som du säger ett stort engagemang, men tyvärr är han en fanatisk kreationist, och att diskutera med honom ger noll och intet.
Senast redigerad av patwotrik 12-12-18 kl. 19:21.
12-12-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Problemet är ju nu att själva ämnet för tråden begravts i ett antal andra trådstarter om geocentrismen, som överhuvudtaget inte diskterar det som är det UNIKA i min tråd, att Solen spiralkretsar och att Jorden axelroterar 1 varv/år, istället för a varv/dygn!

Vad tror du t.ex. de människor undrar som vill läsa om min revolutionerande teori om kosmos tänker, när de försöker klicka sig till den via Nyheter24:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

"Alex Singh, vad fan, vad är detta..."

Med handen på hjärtat tror jag inte att de som söker efter "din revolutionerande teori" söker sig till flashback för att få tag på tillförlitlig information.

Om nu nu tänkte skriva en verklig avhandlning så borde du veta att det inte går att göra på ett anonymt internetforum.
12-12-18, 19:17
Medlem
gullgubbens avatar
Nu tycker jag visserligen att DoÅ:s trådstart var ett mästerverk värt att bevara, men det är klart att moderatorerna ska följa de regler som finns. Borde man inte i alla fall kunna infoga en länk i första posten, som i den andra "här stoppar vi in DoÅ:s trådar så vi slipper se dem"-tråden? Tror den heter något med "trosgrundade uppfattningar om naturlagarna".

...
12-12-18, 19:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
DoÅ, du och andra användare har startat andra trådar och skrivit inlägg om heliocentrism. Ja, din trådstart var mer utvecklad än Alex Singhs fråga från 2008. Men du har själv bumpat upp den tråden i april 2012, och då hade den varit död i två månader. Inlägget jag länkar till är alltså ett inlägg du gjort i den tråden som nu är ihopfogad med den tråd du startade.

Din trådstart var inte unik då du själv skrivit flertalet inlägg om heliocentrism i andra trådar samt startat trådar med det som bakgrund. Det du gjorde var att samla allt du tycker och tänker i en enda tråd med massvis av länkar i fyrtio (40) inlägg.

Ingen har ensamrätt på att få vara först i en tråd.

Sammantaget så hamnade du nu mellan att jag skulle särbehandla dig som användare eller följa Flashbacks regler och hur vi modererar.
12-12-18, 20:03
Medlem
skriverlites avatar
Jag tycker inte att det är särskilt underligt att trådar slås ihop om de handlar om samma ämne.

Ibland händer det ju att nya trådar slängs istället om det är så att det finns en äldre med samma utgångspunkt, så att trådarna slagits ihop är snarast ett bättre alternativ.
12-12-18, 20:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Nu står en Alex Singh som upphovsman för min revolutionerande kosmologiska tråd, där jag driver en tes som han inte ens rör vid och som inte ens är accepterad av rättlärig geocentrism!
Ofattbart! .
Det där är en tolkning du gör av tråden. Varje läsare får väl bilda sin egen uppfattning om vem som är "upphovsman" till vad. Inläggen ligger kronologiskt. Och varje inläggs innehåll är fortfarande kopplat till sitt rätta postande konto.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in