2015-08-05, 13:54
Medlem
Död o återfödds avatar
.
MYCKET VIKTIGT !!!

Med tanke på att det är jag som tagit fram den fullständigt unika revolutionerande kosmologiska teorin att Jorden axelroterar 1 varv/år, i synk med solens årliga spiralkretsande (trådens rubrik, med 108 argument för den heliga Geocentrismen, som var min trådstart när den publicerades 19 oktober 2012), vilket användaren AlexSingh inte har ett smack med att göra!

Till saken hör att AlexSingh tilläts överta min megalånga trådstart den 17 december 2012, genom att moderatorn KimNeilJung då plötsligt frontade min Geocentrism-trådstart med hans trådstart om relativa planetrörelser, en tråd som flyttades över från Astronomi-forumet till Alternativ-forumet för att fronta min tråd, där jag dock fick behålla trådrubriken.

KAN NI VÄNLIGEN GE EN HÄNVISNING TILL MIN MEGALÅNGA GEOCENTRISM-TRÅDSTART, I MIN NU KAPADE TRÅD?

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

Som det är nu så verkar folk nämligen tro att det är Alex Singh som ligger bakom min unika revolutionerande teori (trådrubriken), som getts åt honom, något som AlexSingh som sagt inte har ett smack med att göra, han hade en helt annan trådrubrik!

VAD SÄGER NI MODERATORER?

Vore det inte rättvist och på sin plats med följande direkta länkhänvisning till min megalånga trådstart som börjar här:

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

...då det ju är undertecknad som ligger bakom det unika ämnet som diskuteras i tråden, inte AlexSingh, och som utgör själva trådrubriken?

Om inte annat som service åt läsarna, som nu är totalt förvirrade när de kommer in i tråden och undrar var någonstans i tråden det som trådrubriken anger har sin början, nämligen "Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!", som AlexSingh överhuvudtaget inte ens berör, då hans trådstart är en allmän astronomisk frågeställning kring relativa planetrörelser...

Då bistår ni också läsarna som klickat sig till min Geocentrism-tråd på Flashback från reportaget med mig i Nyheter24:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

.
2015-08-07, 12:48
Medlem
najass avatar
OBS!!

Denna tråd är INTE ett substitut för den låsta (FB) Misshandeln av Död o återfödd, avstängd återigen 1/2 år, utan minsta lilla regelbrott

/mod
2015-08-10, 06:42
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
MYCKET VIKTIGT !!!

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

.

Jag vet inte varför din tråd slogs ihop med den andra tråden då jag inte var verksam vid tidpunkten, men jag har inga intentioner att slumpmässigt börja rota runt i gamla trådar om det inte finns mycket goda skäl därtill. Dit räknar jag inte sårad stolthet.

Om du vill ha ytterligare klarhet får du fråga Kim Neil Yung som möjligen har mer information; jag har ingen avsikt att fortsätta denna diskussion efter detta meddelande.
2015-08-21, 20:37
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Vad gäller mitt inlägg #57, som jag fortfarande väntar ett svar på från mods/admins:

(FB) Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta...

Eftersom jag har vänt mig till KimNeilJung (han som sammanfogade de två trådstarterna) för svar kring min fråga, och han fortfarande inte har velat svarat, så återstår bara att jag vänder mig till admins:

Admin
Admin 3
Admin 4

Skulle någon av er kunna svara på denna min frågeställning i #57, tycker att någon borde kunna ge mig ett svar på detta, då ju min trådrubrik på Alex Singhs trådstart får folk att helt felaktigt tro att han har något med de unika kosmologiska teorierna som behandlas i tråden, samtidigt som folk borde ges information om var i tråden just detta stora ämne påbörjas, det som trådrubriken anger och det som diskuterats i 99 % av trådens textvolym.

Skulle bli mycket tacksam för svar!
2015-08-22, 16:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
.
Vad gäller mitt inlägg #57, som jag fortfarande väntar ett svar på från mods/admins:

(FB) Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta...

Eftersom jag har vänt mig till KimNeilJung (han som sammanfogade de två trådstarterna) för svar kring min fråga, och han fortfarande inte har velat svarat, så återstår bara att jag vänder mig till admins:

Admin
Admin 3
Admin 4

Skulle någon av er kunna svara på denna min frågeställning i #57, tycker att någon borde kunna ge mig ett svar på detta, då ju min trådrubrik på Alex Singhs trådstart får folk att helt felaktigt tro att han har något med de unika kosmologiska teorierna som behandlas i tråden, samtidigt som folk borde ges information om var i tråden just detta stora ämne påbörjas, det som trådrubriken anger och det som diskuterats i 99 % av trådens textvolym.

Skulle bli mycket tacksam för svar!

Förstår inte vad som inte kopplar hos dig? Om du vill lägga fram en avhandlig är inte flashback rätt ställe, nej du äger ingen tråd, ingen användare äger en tråd.

Det kan knappast undgått med den frenesi som du gråter ut i olika trådar att rubriken kommer från dig och dina amsagor som saknar stöd i veteskapen. Redan på sidan två i tråden börjar du med dina citat där du medvetet bara tar ut det som till synes stödjer din tes, tittar man på orginaltexterna så framgår det vilken oärlige lögnare du är.

Hade du velat få din påstådda avhandlig i orört skick så skulle du vänt dig till en vetenskaplig tidskrift inte lagt ut den på ett diskussionsforum, vilket Flasback är.

Kan inte se det på ett annat sätt än att frågan är utagerad och frågorna är svarde på, det enda som gör att det lever vidare är din oförmåga att förstå forumet och dess regler!
2015-09-07, 23:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det kan knappast undgått med den frenesi som du gråter ut i olika trådar att rubriken kommer från dig och dina amsagor som saknar stöd i veteskapen.

Rubriken kommer från mig, ja, men problemet är att de flesta verkar tro att det är Alex Singh som står bakom min rubrik, att solen spiralkretsar och att jorden axelroterar 1 varv/år?

Tycker ni att det är etiskt riktigt att tillskriva Alex Singh något som han själv inte säger sig tro på?

Citat:
Redan på sidan två i tråden börjar du med dina citat där du medvetet bara tar ut det som till synes stödjer din tes, tittar man på orginaltexterna så framgår det vilken oärlige lögnare du är.

Lögn!

Originaltexterna går inte emot mina citat!

Citat:
Kan inte se det på ett annat sätt än att frågan är utagerad och frågorna är svarde på, det enda som gör att det lever vidare är din oförmåga att förstå forumet och dess regler!

Snicksnack!

Frågan är inte på långt när utagerad och frågorna har aldrig besvarats!

Fullständigt sjukt att trådrubriken tillskrivs Alex Singh !!!
2015-09-13, 18:25
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Rubriken kommer från mig, ja, men problemet är att de flesta verkar tro att det är Alex Singh som står bakom min rubrik, att solen spiralkretsar och att jorden axelroterar 1 varv/år?

Tycker ni att det är etiskt riktigt att tillskriva Alex Singh något som han själv inte säger sig tro på?

Lögn!

Originaltexterna går inte emot mina citat!

Snicksnack!

Ser det mera som om du av livet fått dig en ofrivillig lektion i ödmjukhet som du kan behöva.
2015-09-14, 12:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Snicksnack!

Jo, det hela är utrett sedan flera år, här kommer en påminnelse:

1. KimNeilJung gjorde först rätt utifrån Flashbacks regler och riktlinjer genom att slå ihop trådarna.

2. Du startade denna tråd.

3. KimNeilJung gjorde sedan fel utifrån Flashbacks regler och riktlinjer genom att separera trådarna:
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Om vi hittar en äldre tråd som innehåller samma diskussion som en ny tråd så slår vi ihop dem. Något ägandeskap av en trådstart eller rätten att alltid ha det första inlägget kan man aldrig hävda. Men i DoÅ:s specifika fråga är nu ordningen återställd.

Citat:
Tack för det!

4. Efter interna diskussioner gjorde sedan KimNeilJung rätt utifrån Flashbacks regler och riktlinjer genom att åter slå samman dem:

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Efter att ha läst igenom befintliga trådar om heliocentrism och saken diskuterats på annan plats så finns det nu (igen) bara en enda tråd om saken. Dvs de är återigen ihopslagna.
En trådstarts placering är inte något en användare har någon rätt till. Hittar vi äldre trådar om samma ämne så kan vi slå ihop dem.

5. Att du inte förstår eller accepterar hur Flashback fungerar innebär inte att någon gjort något fel mot dig.
Att du inte kände till att Flashback är ett diskussionsforum där:

- trådstartare inte äger sina trådar,
- att likartade trådar slås samman
- samt att vid sammanslagning väljs den rubrik som bäst beskriver diskussionen för tråden alldeles oavsett vilket inlägg som hamnar först i tråden

är faktiskt ingen annans fel än ditt och det har gång på gång påpekats för dig att du inte kommer att särbehandlas bara för att du inte förstår nu eller för att du inte förstod innan du postade din "avhandling" på Flashback.
2015-09-14, 13:05
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
För att tillägga:

Det händer också att vid samlingstrådar så görs ett moderatorsmeddelande som hamnar antingen som första eller andra inlägg i tråden som berättar att "detta är en samlingstråd för fråga X" samt eventuellt lite riktlinjer att tänka på. Detta oavsett vilken rubrik som tråden har, och hur många trådar som sammanfogts. Då hade en moderator stått som trådstartare, för att denne hade första inlägget i tråden.

Detta är inte ett hot, verkligen inte. Utan jag säger detta för att bygga vidare på min kollega KiaWs inlägg om reglerna och riktlinjerna.
2015-09-15, 04:51
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Men ärligt nu va ... Visst kopplade ni ihop trådarna för att jävlas med DoÅ.

Det är väl inget jag behöver sätta frågetecken efter, för så uppenbart är det.

Blev trådarna sammankopplade Före eller Efter DoÅ blivit uppmärksammad i media? Före eller efter drevet sattes igång mot honom?

Vilka förtjänster finns det i att koppla samman DoÅs tråd med andra befintliga trådar?
Jo, det är jättebra att göra så om man vill försöka försämra en genomslagskraft i ett ämne,
om man vill göra det svårare för folk att hitta ämnet,
om man vill förhindra att folk ska se ämnet,
om man vill förhindra att folk blir influerade av det,
om man vill förhindra någon status
etc

De som var motståndare till DoÅs teori, de försökte komma på ett sätt att förhindra att DoÅs teorier fick något genomslag. Men de ville göra det med Hjälp av reglerna.

Dvs de hade inte Behövt göra så här. Det hade Utan problem kunnat stå kvar, och precis som alla andra ämnen sakta förpassas till FB-historens skräphögar. Det finns Tusentals trådar som hade kunnat sammankopplas med andra trådar - men av någon orsak får de stå kvar.
Men inte denna.
Någon blev alltså Så Provocerad av just den tråden, det ämnet - och DoÅs genomslag och uppmärksamheten kring teorin - att de bara blev tvungna att försöka sopa undan spåren.

Tyvärr har det hela gått för långt nu. DoÅ har blivit något av en driftkucku i läsarnas ögon. Det gör att ingen längre tar honom på allvar. DoÅs fiender har alltså lyckats.
Så egentligen spelar det ingen roll om FB ger tillbaka tråden. Får hans rykte och namn är ändå redan förstört.

Det var inte Därför FB blev till.
FB var aldrig tänkt att användas som instrument att tysta obekväma röster med.
De som missbrukar FB borde skämmas, men tyvärr kommer de inte skämmas eftersom de lider as allvarlig aspergers och kan inte känna sådant som skam.

DoÅ kommer aldrig få upprättelse på FB.
Tyvärr är det så.
Om han är intresserad av att se sina teorier sin helhet utan hat, så borde han göra en egen hemsida.
För han är bränt på FB tyvärr.
2015-09-15, 22:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men ärligt nu va ... Visst kopplade ni ihop trådarna för att jävlas med DoÅ.
Knappast, den andra TS var före doå. doå hade inte hunnit idiotförklara sig vid den tidpunkten heller mig veterligen så den teorin faller också.

Citat:
Det är väl inget jag behöver sätta frågetecken efter, för så uppenbart är det.
Nej det är inte uppenbart eller ens troligt.

Citat:
Blev trådarna sammankopplade Före eller Efter DoÅ blivit uppmärksammad i media? Före eller efter drevet sattes igång mot honom?
Det har såklart inte med saken att göra.

Citat:
Vilka förtjänster finns det i att koppla samman DoÅs tråd med andra befintliga trådar?
Det är så man gör.

Citat:
Jo, det är jättebra att göra så om man vill försöka försämra en genomslagskraft i ett ämne,
om man vill göra det svårare för folk att hitta ämnet,
om man vill förhindra att folk ska se ämnet,
om man vill förhindra att folk blir influerade av det,
om man vill förhindra någon status
etc
Nej, inget av det du påstår är korrekt. Det är fullständigt svammel.

Citat:
De som var motståndare till DoÅs teori, de försökte komma på ett sätt att förhindra att DoÅs teorier fick något genomslag. Men de ville göra det med Hjälp av reglerna.
Teorier är magstarkt eftersom det är noll kvalitet i hans påståenden, det är därför tråden ligger under "Konspirationer och alternativa teorier".

Citat:
Dvs de hade inte Behövt göra så här. Det hade Utan problem kunnat stå kvar, och precis som alla andra ämnen sakta förpassas till FB-historens skräphögar. Det finns Tusentals trådar som hade kunnat sammankopplas med andra trådar - men av någon orsak får de stå kvar.
Men inte denna.
Någon blev alltså Så Provocerad av just den tråden, det ämnet - och DoÅs genomslag och uppmärksamheten kring teorin - att de bara blev tvungna att försöka sopa undan spåren.
Det är förvisso en skittråd men den ligger under den mindre trovärdiga delen av flashback, vilket redan är en skräphög men tråden har inte blivit mer skräp bara för att Alex Singh är trådskapare.

Citat:
Tyvärr har det hela gått för långt nu. DoÅ har blivit något av en driftkucku i läsarnas ögon. Det gör att ingen längre tar honom på allvar. DoÅs fiender har alltså lyckats.
Så egentligen spelar det ingen roll om FB ger tillbaka tråden. Får hans rykte och namn är ändå redan förstört.
Påstår du att någon annan än doå själv har skapat detta dåliga rykte?

Citat:
Det var inte Därför FB blev till.
FB var aldrig tänkt att användas som instrument att tysta obekväma röster med.
De som missbrukar FB borde skämmas, men tyvärr kommer de inte skämmas eftersom de lider as allvarlig aspergers och kan inte känna sådant som skam.
Jag tycker mer det låter som du är desperat och argumenterar för något du inte själv tror på.

Citat:
DoÅ kommer aldrig få upprättelse på FB.
Tyvärr är det så.
Om han är intresserad av att se sina teorier sin helhet utan hat, så borde han göra en egen hemsida.
För han är bränt på FB tyvärr.
Han har varit ett skämt sedan dag ett och det har han själv valt. Man kan inte äga en tråd som sagts många gånger och doå ska inte få missbruka fb genom de konstanta regelbrott han begår, något som inte ändras om han skulle stå som TS just i den tråden om påhittet "Geocentrism".
2015-10-26, 11:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Knappast, den andra TS [AxelSingh] var före Doå.

Tiotusentals andra användare på Flashback har också varit före mig att posta skilda saker och ting på Flashback!

Skillnaderna mellan AlexSinghs trådstart och min trådstart:

AxelSingh postade sin 10-radiga trådstart med en fråga om relativa planetrörelser i Astronomiforumet, 11 oktober 2008.

Död o återfödd postade min 460 000 tecken långa avhandling med 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen (Flashbacks genom tiderna längsta trådstart) i Alternativ-forumet, 19 oktober 2012.

SER DU INTE ATT VI INTE ENS SPELAR I SAMMA DIVISION?

Dessutom så hade jag ett par gånger under det 1/2 år som det tog mig att sammanställa mina 108 argument för den heliga Geocentrismen, försäkrat mig hos KimNeilJung att han INTE efter min publicering skulle komma att kapa min tråd och gömma den i någon annans tråd, vilket han lovade mig. Detta med tanke på att en tidigare tråd jag skapat kring den heliga Geocentrismen hade kapats och bakats in i en samlingstråd av Mankan...

Vad gjorde den yttrandefrihets-bekämpande moderatorn KimNeilJung?

Han bröt sitt löfte den 17 december 2012 (när han märkte att min tråd, dag efter dag, låg bland de hetaste på hela Flashbacks forum), och kapade min tråd genom att hämta AlexSinghs gamla utdöda astronomi-tråd från astronomiforumet och fronta den framför min mega-tråd om Geocentrismen, så att den effektivt skulle gömmas undan och tystas ner...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in