2012-12-17, 02:05
Medlem
Jag har en gammal ps3 fat, 60gb. Den köptes samma vecka ps3 släpptes i sverige så den har ett par år på nacken
Det jag märkt av är den ibland lider av dålig fps. Känns som man spelar i gröt ibland. Som att hårdvaran inte klarar av spelet riktigt, tänk en lite för klen dator med max-inställningar. Det funkar men är otrevligt och fps sjunker när mkt händer på skärm.

Det spel jag märkt detta i främst är.
Dungeon defenders - när mkt händer på skärm börjar det hacka rejält.
Guardians of middle earth - från start till slut är det dålig prestanda. Men när strider börjar blir det riktigt tråkigt att lira, blir segt och jävigt.

Tilläggas bör att sedan ca 2år har fläkten börjar dra igång efter 5min oavsett om den står i vila eller spelar. Det blir glödhet nere till höger ungefär vid kanten.

Känns ibland som den spelar på sista versen. Kan det vara så att den är gammal o sliten att den inte hänger med längre? kan hårdvaran börja packa ihop och bli överhettad = dålig prestanda eller är det så att antingen funkar det 100% eller inte alls?

Mvh
Ernst
Senast redigerad av Ernstologi 2012-12-17 kl. 02:09.
Citera
2012-12-17, 02:31
Bannlyst
Jag skulle testa att rensa den på damm. Finns många videor på youtube som visar hur man gör. Inte särskilt avancerat så länge du har en skruvmejsel.

Bara att blåsa i hålen med tryckluft kan ju va en god start Finns på burk i de flesta datorbutikerna.
Citera
2012-12-17, 02:34
Medlem
Haajibs avatar
Lovar att det är damm, blås bort det med luft på burk så ska den gå mkt bättre
Citera
2012-12-17, 09:22
Medlem
Öppna upp skalet och så mycket du vågar, blås rent. Du kommer bli sjukt förvånad hur mycket damm och annat du kommer hitta...
Citera
2012-12-17, 10:21
Medlem
Hoeglunds avatar
Ett rätt så vanligt tecken på att den snart får YLOD (Yellow Light of Death) är att fläkten börjar gå på högvarv hela tiden.

Som dom andra nämnde så börja med att göra rent från damm. Men den troliga orsaken är att kylpastan har blivit gammal. Det finns kit att köpa med allt du behöver för att byta kylpasta och guider finns på youtube.
Citera
2012-12-17, 10:38
Medlem
Har sj samma problem förutom att min inte blir glödhet utan kan helt plötsligt börja låta som en dammsugare efter 10-15 minuters spelande o då spelar det ingen roll om man går tillbaka ut i menyn den varvar aldrig ner, har testat att byta pasta o rengjort (aldrig hittat ett dammkorn i den) flera gånger utan resultat den har funkat lite bättre om man haft den på högkant (tidigare) så det blir väll till att köpa en ny skulle tippa på att det är tempsensorerna som fått fnatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in