• 1
  • 2
2005-04-24, 15:55
Medlem
Knullkungens avatar
Enligt en TT-notis, http://www.nt.se/GEN_UtmatningFolkoc...ID=2&ParentID= så skall det som står i rubriken men på fstivalens egen hemsida, http://www.visfestivalen.se/ nämns inget om detta. Ngn som vet om det som står i TT-notisen är sant eller om det var en anka?
Citera
2012-01-04, 15:00
Medlem
Tja en av killarna i gruppen är avliden sedan ganska länge ....
Citera
2012-04-19, 22:47
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
..men han är iaf bättre än Beiber!
Citera
2014-07-25, 02:41
Medlem
JoeDevolas avatar
Lite fegt att svara på trådens ämne så här långt efteråt, men...nej.

Jag minns när jag fortfarande bodde kvar hos mina föräldrar 1988, och "Appetite for destruction" var religion för många av mina fränder och även för mig.

Då sade min mamma att den här musiken kommer du minsann inte att lyssna på när du är fyrtio!

Jag vill påstå att min kära mor har fel. Jag älskar ännu idag originaluppsättningen av Gn'R. Det blev aldrig sig likt efter att Steven Adler sparkades. Hon skulle istället ha satsat på: "När du blir 41 kommer du minsann att upptäcka att Hootenanny Singers är the shit"!

Ett grymt underskattat band som har gjort fantastiska tolkningar av bl a Dan Andersson. "Sizzi" går inte av för hackor. https://www.youtube.com/watch?v=iLvIZkHS_rg

Edit: Behövs det en tonsättare till Dan Anderssons dikter? De känns så självklara att de sjunger sig själv.
Citera
2015-04-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tja en av killarna i gruppen är avliden sedan ganska länge ....

Johan Karlberg avled 1992 och Hansi Schwartz i januari 2013. Tvivlar på att de återstående två; Björn Ulveus och Tonny Roth återskapar Hootenanny singers på allvar.

Vill minnas att Ulveus och Roth oannonserat uppträdde på visfestival i Västervik efter Hansi´s död 2013 för att hedra minnet av honom.
Citera
2015-04-09, 13:20
Medlem
zerxezs avatar
Björn Ulveus tackade nej till 1 MILJARD DOLLAR för att återförena Abba men säkerligen är Hootenanny Singers på väg tillbaka med halva uppsättningen kvar i livet
Senast redigerad av zerxez 2015-04-09 kl. 13:25.
Citera
2022-07-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Björn Ulveus tackade nej till 1 MILJARD DOLLAR för att återförena Abba men säkerligen är Hootenanny Singers på väg tillbaka med halva uppsättningen kvar i livet

Och det blev någon sorts återförening av ABBA!
Citera
2022-07-17, 11:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Tydligen blev han erbjuden 100 spänn för att återförena Hootenanny Singers och 10 miljarder för Abba
Citera
2022-07-17, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez

Citat:

På grund av att Björn och Benny är horor.

Skulle välja att se Hootenanny singers över Abba alla dagar om alla varit i livet.
Citera
2022-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
På grund av att Björn och Benny är horor.

Skulle välja att se Hootenanny singers över Abba alla dagar om alla varit i livet.

Ok. När Hootenanny spelade på skoldanser i gymnasiet var vi knappast begeistrade.
Citera
2022-07-17, 12:31
Citat:
Ok. När Hootenanny spelade på skoldanser i gymnasiet var vi knappast begeistrade.

Haha nej alla har ju sin smak. Det kan jag iofs förstå faktiskt, gissar på slutet av 60talet? Då fanns det ju väldigt mkt häftiga saker.

Men jag talar ur ett 70talist- perspektiv.

"Jag väntar vid min mila", det är grejer för en stressad hårt arbetande karl det ser du.
Citera
2022-07-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Haha nej alla har ju sin smak. Det kan jag iofs förstå faktiskt, gissar på slutet av 60talet? Då fanns det ju väldigt mkt häftiga saker.

Men jag talar ur ett 70talist- perspektiv.

"Jag väntar vid min mila", det är grejer för en stressad hårt arbetande karl det ser du.

Snarare i början, tog studenten 1963.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in