2012-12-16, 15:12
Medlem
Hej.

Jag har en bra affär på gång, det handlar om investering i 7st obebyggda fastigheter, tomter.
Genom kontakter har jag fått kännedom om dessa som säljs ur ett konkursbo, objekten har dock inte gått ut till försäljning ännu utan jag har en möjlighet att förvärva dom innan det blir officiellt.

Priset jag kan få dom för ligger på runt 20-25% av marknadsvärdet som det ser ut idag.
Tillväxten i området ser riktigt bra ut med ett stort planerat bostadsområde, ca 300 bostäder, verksamheter, skola och småbåtshamnområde.
Detta gör att prisutvecklingen på sikt för fastigheter i området ser positivt ut.

Problemet jag har är kapitalet som jag saknar.
Banken har sagt nej pga att dom inte ger finansiering till spekulationer.

Jag behöver uppslag på sätt att hitta kapital till detta.
Starta företag och söka genom detta?
Behövs dock mer konkreta planer än att köpa billigt och sälja dyrare isf.
Jag har idéer men ingen färdig affärsplan på vad som skall göras, har bl.a. Inlett lättare samtal med husleverantör för framtida samarbeten.

Tanken i första skedet är att köpa fastigheterna och direkt lägga ut 1-2 till försäljning och betala av lånet, sitta på resterande tomter och bygga på om 5-10 år.
Det är inte helt uteslutet att jag kommer sälja av i omgångar för att frisätta kapital att gå in i i andra projekt.

Summan vi pratar om totalt är 700k-1milj, kapitalet som jag behöver ha hjälp med är ca 250-300k.

Idéer, frågor, tillrättavisningar mottages gärna!

Mvh
Citera
2012-12-16, 18:47
Medlem
Diablo1118s avatar
Förstår inte riktigt vad du menar.

Du köper 7 st obebygda fastigheter? vad är det sen ska du sälja 1-2 fastigheter? Ska du bygga dem först?

Vet inte hur det är men har hört att man ibland har regler att tomter skall bebyggas inom en viss tid? Kolla hur det ligger till om du inte gjort det redan.
Citera
2012-12-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Förstår inte riktigt vad du menar.

Du köper 7 st obebygda fastigheter? vad är det sen ska du sälja 1-2 fastigheter? Ska du bygga dem först?

Vet inte hur det är men har hört att man ibland har regler att tomter skall bebyggas inom en viss tid? Kolla hur det ligger till om du inte gjort det redan.

Jag säljer innan jag bygger på dom. Det är för att betala av lånet jag har tagit för att finansiera köpet.

Det stämmer att det är så, men inte i det här fallet.
Citera
2012-12-17, 00:48
Medlem
klinger75s avatar
starta ett AB skapa ett koncept med vad du tänker göra och sälj till några finansiärer , inte så lätt om du inte har bra kontaktnät .

alternativt försöker du hitta en kapitalstark affärspartner
Citera
2012-12-17, 21:25
Medlem
Var ligger tomterna, är området detaljplanerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in