2012-12-15, 23:57
Medlem
Hej, jag hittade en liknande tråd och skillnaden är att här så gör jag faktiskt ett test själv så därför tyckte jag att detta förtjänade en egen tråd.

Så min morsa ligger och sover och jag vill inte väcka henne så att koka i kastrull var uteslutet. Jag tog vattenkokare och fyllde på den med vatten och kokade upp det. Hällde det i en mugg där det fanns ett ägg. Ägget sprack men jag försöker ändå. Har nu kokat upp lite mer vatten och bytt ut det gamla som hade kallnat och ska nu vänta ett tag.

Har ni gjort detta för?? Återkommer med resultat!
Citera
2012-12-16, 00:00
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Har en dedikerad äggkokare.

Men låter det inte mer när vattenkokaren börjar nå sitt slutmål jämfört med att koka ägg i kastrull på spisen?
Citera
2012-12-16, 00:01
Medlem
Troligtvis så spricker ägget pga att temperaturväxlingen är alldeles för snabb.
Citera
2012-12-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Har en dedikerad äggkokare.

Men låter det inte mer när vattenkokaren börjar nå sitt slutmål jämfört med att koka ägg i kastrull på spisen?

Jo men vattenkokaren kan jag flytta till mitt rum

Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Troligtvis så spricker ägget pga att temperaturväxlingen är alldeles för snabb.

Yepp, självklart
Citera
2012-12-16, 00:05
Medlem
stilltons avatar
stoppa ägget i vattenkokaren istället och låt det ligga i medan vattnet kokar upp. slå av vattenkokaren när det börjar sjuda.
Citera
2012-12-16, 00:21
Medlem
Det funkade inte

Allt vart bara gegga D:
Citera
2012-12-16, 00:22
Medlem
Jaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
stoppa ägget i vattenkokaren istället och låt det ligga i medan vattnet kokar upp. slå av vattenkokaren när det börjar sjuda.

Detta har funkat skitfint för mig tidigare. Dock kan jag erkänna att jag har en riktigt slö gammal vattenkokare som tar sin tid, speciellt om man fyller den fullt.
Citera
2012-12-16, 00:49
Medlem
Min kokar vatten på ca 30 sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här