• 4
  • 5
2012-12-19, 21:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Lärde mig älska den av misstag, jag och sambon hade beställt subway/baguette på ett lokalt fik han beställde rostbiff och tzatziki och jag beställde lax och potatissallad men killen som svängde ihop dom blandade ihop det hela så vi fick lax och tzatsiki ~Pasamt rostbiff och potatissallad istället, blev gratis lunch samt en ny favoritkombo ;p
Aaa. Så kan det gå ibland. Hur som helst, låter smaskigt. Får bli till att prova. Avlägger då rapport .

~Paul~
Citera
2012-12-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan
Du kanske ska testa med Jamie Olivers recept där rödbetor och pepparrot ingår i gravningen?
Ger en ljuvligt julig röd färg på laxen. http://www.recept.nu/jamie_oliver/sm..._med_rodbetor/
Ojdå, sorry upptäckte först nu att jag var uppe på läktarn när jag skrev mitt inlägg. Svarade på nåt på sidan 2 och ditt inlägg stod på 3:an o mitt hamna på 4. Nåväl, bjuckar på ett annat istället om man får gravlax över. Gör laxpudding, servera med skirat smör o pepparot, med gravlax kallas den Laxpudding Greta Garbo
Citera
2012-12-20, 16:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkantila
Ojdå, sorry upptäckte först nu att jag var uppe på läktarn när jag skrev mitt inlägg. Svarade på nåt på sidan 2 och ditt inlägg stod på 3:an o mitt hamna på 4. Nåväl, bjuckar på ett annat istället om man får gravlax över. Gör laxpudding, servera med skirat smör o pepparot, med gravlax kallas den Laxpudding Greta Garbo

Vi brukar köra det den 27 av resterna från laxarna som gravats och rökts.
Lite av en tradition nu.
Citera
2012-12-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
absolut av intresse. har du något favoritrecept?

Gjorde för länge sedan en form av tartar på gravad lax som tärnades och blandades med en saffranskryddad creme och lite majonnäs.
Gräslök eller finhackad grön purjo och någon fin grovmalen svartpeppar till kan vara fint.

Har inget recept men lite experimenterade är aldrig fel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in