kan förklara det så bra jag kan:
jag har ju 2st högtalare i hatthyllan i bilen, då de är där ifrån jag fått mina högnivå kablar till Convertern till lågnivå. Left speaker (RÖD/SVART) Right speaker (RÖD/SVART) vilket blir 4a kablar in i lågnivå convertern vilket de ska vara... Så när jag vrider fade på stereon till främre högtalarna så spelar inte basen vilket är logiskt eftersom högnivån är tagen från bakre högtalaren. Drar jag fade till bakre högtalarna spelar basen, bla bla..
Just nu så har jag bara i en av lågnivå kontakterna i steget för att få de å funka, så ja får ju bara bas i antingen vänster eller höger berorende på vilken ja av som jag använder.
kan de ha nått med att jag har dragit kablarna till convertern från högtalarna i hatthyllan? ligger dom i serie kanske så de blir en kortis när jag kör både höger å vänster samtidigt?
på convertern finns de ju 2st höj å sänk skrivar för vänster å höger ljud.. När jag tar och har i båda kontakterna på lågnivå kabeln i steget och vrider satt båda står på max "volym" på convertern så spelar basen skit, men ju mer ja sänker någon av dom så spelar de bättre å bättre så när ja har en av dom på lägsta så låter det bra men då får jag ju bara bas från ett håll (Vänster/höger). Så de känns nästan så dom jobbar mot varandra.
Har till och med provat med ett annat steg och Strömkabeln/jorden är riktigt grov samt ära anslutna, lågnivå kabeln är de inte heller fel på (provat med annan)
Här kan ni se en bild så ni får en uppfattning om hur det är gjort:
http://img163.imageshack.us/img163/1866/14814220.png