Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Det är bra att ta reda på vad du har för kabel, ifall det går bra med det nya steget. Står det inte någon märkning nånstans?
Bästa är ju om du kan lyssna i kompisars bilar eller på mässor och liknande. Kicker är ju känd för att ge kraftig djupbas (dubstep och liknande) men har en tung kona som gör att den har lite svårt att hänga med, därför lämpar den sig inte så bra till SQ som den gör till SPL.
Kan du bygga egen låda? Samt vad har du för framsystem så kanske jag kan komma med råd.
Har Volvos orginal HU 650 just nu.. Lite inne på om jag ska ta å byta ut högtalarna i dörrarna för dom låter lite sprängda när ja kopplar ur basen.. Inget man hör med basen igång.
Bygga en låda är inga problem så länge den får plats i en s60 bagage :P
Lyssnar mest på Dubstep/psychadelic/house/electro faktsikt.. Inte så mkt metal mm som har snabbt drumbeat.
Kollade lite igår på blocket och hittade en färdigbyggd fräch låda med 2st kicker L7 för 5k.. dock märkte jag snabbt att steget ja behövde till detta var runt 10k klassen om ja inte lyckas hitta ett begagnat billigt. Runt 2-2,5k rms watt är nog lagom steg till 2 l7. dom ligger på 1,5k rms tillsammans.
Vet dock inte om den får plats i bagagen när ja tänker efter
En singel l7 kanske är något ja ska satsa på om ja ska utöka den jag har. Den jag har tycker jag personligen är något djävulsk bra på djup basför sin prisklass. Spelar bättre än många andra kompisars 12".