• 1
  • 2
2005-04-24, 07:25
Medlem
Soterns avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...635671,00.html

Någon som vet varför de mördades?
Citera
2005-04-24, 08:55
Medlem
ojvamysigts avatar
Det står ju i princip i artikeln du länkar till. Båda var kända av Polisen, paret flyttade runt en hel del och bodde vid mordtillfället i ett hyrt gårdshus, kvinnan hade ingen/liten kontakt med sina barn, "alla" visste att de var skuldsatta, torpeder hotade de båda till livet för två månader sen.

För mig är det helt uppenbart att motivet var skulderna. Antingen har de lånat en jävla massa pengar för att finansiera sina missbruk eller också har de köpt stora mängder droger på krita. Men det är bara min teori.

Finns det ingen som bor på ön som kan berätta mer??
Citera
2005-04-24, 09:19
Medlem
ojvamysigts avatar
En sökning på www.hitta.se förtäljer att paret hade ett stort antal mobilabonnemang hos olika operatörer. Detta brukar så gott som alltid betyda att det rör sig om människor som inte betalar för sig. När operatören stänger abonnemanget p g a utebliven betalning tecknar man helt enkelt ett nytt abonnemang och ringer på det tills det stängs av. Eftersom mobiloperatörer brukar vara ganska duktiga på att skicka ärenden vidare till Kronofogden, så kan man misstänka att paret sedan tidigare hade betalningsanmärkningar och därför helt enkelt struntade i det hela. Återigen, bara min teori.
Citera
2009-08-14, 21:30
Medlem
tzar666s avatar
Han som misstänktes och dömdes för detta.
Heter Peter Andersson fosterbarn ned flyttad till gotland.
tillika en av de som blev friad för mordet på en herre som slogs ihjäl med en stekpanna och där dom skyllde på varandra
Citera
2009-08-14, 23:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzar666
tillika en av de som blev friad för mordet på en herre som slogs ihjäl med en stekpanna och där dom skyllde på varandra
Minns du varför han dödade dem?
Var det ouppklarade affärer, som det brukar heta?
Citera
2009-08-14, 23:53
Medlem
TTKs avatar
Jur -> krimhist

/Mod
Citera
2009-08-14, 23:59
Medlem
tzar666s avatar
Troligen...

Det finns ett annat rykte oxå. Men 1:a ryktet säger att det var en obetald skuld för en leverans med lite "näsgott".
2:a ryktet är mer osäkert så därför skriver jag inte ut det.

Men Peter är en chok-torsk och troligen villig att göra det mesta för lite stålar.
Har dock aldrig sett honom som våldsam? trots att vi umgicks i unga år..

Han var alltid den som gick undan när det blev fight?! Sen får man det här om honom?

Första mordet: kom på det nu... Lindome var det ju!!
Citera
2009-08-15, 00:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Troligen...

Det finns ett annat rykte oxå. Men 1:a ryktet säger att det var en obetald skuld för en leverans med lite "näsgott".

Men Peter är en chok-torsk och troligen villig att göra det mesta för lite stålar.

Han var alltid den som gick undan när det blev fight?! Sen får man det här om honom?

Men lite våldsam kanske han var med tanke på Lindome? Vem som än var den skyldige i Lindome så kan man väl anta att den andra inte protesterade?

Men OK, tack för svar.
Jag blev bara lite nyfiken, har svaga minnen av detta. De grävdes väl ner, offren?
Citera
2009-08-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men lite våldsam kanske han var med tanke på Lindome? Vem som än var den skyldige i Lindome så kan man väl anta att den andra inte protesterade?

Men OK, tack för svar.
Jag blev bara lite nyfiken, har svaga minnen av detta. De grävdes väl ner, offren?

Kände Peter ganska väl... Absolut inte våldsam någon gång vad jag märkt av. Paret Pia o Bölle hade ju ganska stora knarkskulder om man säger så, så det var väl väntat att de skulle hända något någon gång iaf... Dom grävdes ner i ett grustag som inte var använt på något år, men dom hann inte ligga länge innan dom blev hittade, man skulle precis öppna upp det grustaget igen. Bodde granne med Peter o hans fru ett ganska långt tag. Paret Pia o Bölle blev ihjälslagna med en spade och en korp(hacka)...
Citera
2009-11-14, 16:06
Medlem
Citat:

Nu är du ute och cyklar min vän. Peter Andersson (vilket inte är hans egentliga efternamn) som var inblandad i Lindomefallet har inget att göra med dubbelmordet i Fröjel.

Det var en Peter Grönqvist som är dömd för detta. 2 helt olika människor.

Se:https://www.flashback.org/showthrea...9#post15648939

Citat:
Troligen...

Du påstår att du och Peter var vänner i yngre dar (vilket innebär att du är runt 45-50) men ändå blandar du ihop 2 helt olika människor?

Den du kallar för Peter Andersson har varit en välkänt våldsam person.
Senast redigerad av Daffy skin 2009-11-14 kl. 16:11.
Citera
2009-11-15, 13:43
Medlem
Peter Andersson? Är inte det den där dåren som hade en Golden Retreiver och cyklade omkring med skidglasögon på sig i Klinte?
Citera
2009-12-10, 15:46
Medlem
Citat:

Måste göra ett förtydligande, peter andersson hade inget med det att göra den skyldige hette Peter Grönkvist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in