Citat:
Ursprungligen postat av Knivenmotkuken.
Halloj!
Jag bara undrar har medierna i skåne börjat akta sig för vad dom skriver om SD? För medierna vet ju att SD är störst i skåne. Ser inte lika mycket hat här nere som i stockholms medierna.
Har varit i skåne ett tag nu, och tycker det är en rätt så stor skillnad. Men det kanske bara är jag som tycker så.
SKönt med någon som kan komma fram till att alla media inte är likadana. Det är kanske den enkla förklaringen, att det är olika.
Att media är olika gör att på vissa ställen jämfört med ett annat ställe har man mer en dragning åt sportbevakning, på ett annat är man mer välvilligt inställd till att försöka få fler kvinnor på bild. på ett tredje mer van vid att folk är invandrare. Helsingborg, Malmö och LAndskrona är väl gamla varvsstäder som på den tiden inte klarat sig utan massinvandring. Därför har man kanske tidigt lärt sig att inte tade främlingsfientliga lika allvarligt och därför som journalist ganska lugnt konstatera att sd , lika lite som sjöbopartiet eller skånepartiet, blir någon historisk kraft att räkna med som kommer att förbjuda pk-medier.
Efter ett tag blir de främlingsfientliga vänner till de före detta främlingar som varit här några år.
Zlatan är skånsk hjälte även om han inte blivit det i Stockholm.
Jag tror att man i Skåne förväntar sig att det blir likadant med inställningen till falafelfolket, vad jag förstått är falafel något som går hem också hos sverigedemokraterna i Skåne. Där behöver ingen sd-are äta det i smyg
Likadant med Zlatan som med flera av de andra hjältarna i MFF. I Skåne bryr sig få om hur en bra fotbollsspelare ser ut eller var han kommer från. Jag gissar att normalskåningen inte ens funderar ett ögonblick på hudfärg eller språkkunskaper. Om det finns sd-are i malmös huliganklack så tänker de inte likadant som aiks firmafolk.
Det gör nog att journalisterna i skåne kan ta sd lite mer avslappat.
Om det nu ens är så att det är annorlunda i skåne än i stockholm.
Dessutom gissar jag att skånska journalister och sd-folk har mer klart för sig vad rosengård är. Och att det egentligen bara är ett halvt kvarter som det är trassel med. Och att resten av Rosengård funkar ganska väl.