2012-12-13, 18:53
Medlem
Armadass avatar
http://www.folkbladet.nu/342834/soke...person-i-alven

Läste detta alldeles nyss.
Det första man tänker är ju att det är någon som kört skoter och isen inte hållit.

Någon som vet mer?

Edit
http://www.vk.se/762336/en-person-saknas-ute-pa-isen
"Flera personer ska ha befunnit sig ute på Umeåälvens is i höjd med Berglunda när de upptäckte att en person saknades. Enligt SOS finns det spår på isen som går ut till öppet vatten.
Räddningstjänst, ambulans och polis befinner sig just nu på plats och eftersöknngsjobb pågår."

Edit:2
De ska tydligen ha kört cross.
Senast redigerad av Armadas 2012-12-13 kl. 18:58.
Citera
2012-12-13, 19:23
Medlem
Ostkroks avatar
Känns ju inte direkt som att dom lär ha plockat upp en levande person, utan vi snackar nog om en stor isbit, tyvärr.

Farligt att leka runt med cross på is med öppet vatten!
Citera
2012-12-14, 19:57
Medlem
Lawlines avatar
http://www.vk.se/762593/man-korde-genom-isen-avled

Han har avlidit. Jag har aldrig förstått varför man går ut på isen om man bara tror att det kommer att hålla. Har han vetat att isen inte skulle hålla så skulle han inte köra där om han inte ville ta självmord.
Citera
2012-12-15, 04:51
Medlem
brrrs avatar
Lawline, du pratar väldigt dumt just nu, personen som avled hade ett väldigt genuint intresse för motorer, och sysslade med detta dom flesta vakna timmar på dygnet.
Att han någonsin skulle ha kört på tunn is för att han ville ta självmord är helt absurt, det var en olycka, ack så tragisk som skedde.

Han var en av de mest godhjärtade människor jag har träffat, och han hade en väldigt stor familj som var likadana.
Mina kondoleanser går ut till familjen, kämpa på.
Senast redigerad av brrr 2012-12-15 kl. 04:55.
Citera
2012-12-15, 09:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brrr
Lawline, du pratar väldigt dumt just nu, personen som avled hade ett väldigt genuint intresse för motorer, och sysslade med detta dom flesta vakna timmar på dygnet.
Att han någonsin skulle ha kört på tunn is för att han ville ta självmord är helt absurt, det var en olycka, ack så tragisk som skedde.

Han var en av de mest godhjärtade människor jag har träffat, och han hade en väldigt stor familj som var likadana.

Då körde han på isen och bara trodde att isen skulle hålla. Frågan är varför far man ut på isen när man bara tror att den ska hålla?
Citera
2012-12-15, 12:32
Medlem
Alla från trakten vet att isarna är förrädiska i älvarna. Detta gäller både outbyggda älvar som utbyggda (umeälven är utbyggd). Medvetet risktagande som gick fel vill jag påstå, som det har nämts är det otroligt roligt att leka på isen, tills det brister.
Citera
2012-12-15, 18:05
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brrr

Tyvärr är inte ett "gott hjärta" och/eller ett stort "intresse för motorer" till någon som helst hjälp - om man inte har ett bra omdöme, och är läskunnig. Först lade sig isen (tunn). Sedan lade sig snön som ett isolerande täcke över isen, och lät det (relativt) varma vattnet fräta på isen underifrån. Det här är ta mig fan mig f-n grundkunskap - något som alla skoleveler borde få lära sig!

Synd om grabben, och ännu mer synd om hans föräldrar/syskon och övrig släkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in