Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-13, 15:45
  #1
Medlem
zyzlites avatar
Som rubriken lyder, bästa stället/hemsidan?
Finns många stora och fina tårtor som går att beställa OM man har polistillstånd, men undrar nu vilken bästa sidan är om jag vill ha sådana tårtor utan att behöva oroa mig för tillstånd eller liknande?
Citera
2012-12-13, 16:01
  #2
Medlem
Potentatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Som rubriken lyder, bästa stället/hemsidan?
Finns många stora och fina tårtor som går att beställa OM man har polistillstånd, men undrar nu vilken bästa sidan är om jag vill ha sådana tårtor utan att behöva oroa mig för tillstånd eller liknande?
Vad fan har polisen att göra med tårtor?
Är de männikosmugglingsbara storleksmässigt?
Citera
2012-12-13, 16:10
  #3
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Vad fan har polisen att göra med tårtor?
Är de männikosmugglingsbara storleksmässigt?
För tårtor över 1 kg måste man ha tillstånd, så att man inte skadar folk eller liknande..
DUMT
Citera
2012-12-13, 16:12
  #4
Medlem
Fyrverkerier då eller? Tror inte du behöver ha polisens godkännande för att beställa hem en 1kg tung prinsesstårta.
Citera
2012-12-13, 16:14
  #5
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmwhatyousay
Fyrverkerier då eller? Tror inte du behöver ha polisens godkännande för att beställa hem en 1kg tung prinsesstårta.
Eftersom jag skrev i pyroteknik tråden, så är det väll ganska solklart att det är en fyrverkeri tårta?
Citera
2012-12-13, 17:20
  #6
Avstängd
det är försent beställa proffstårtor, dessa är oftast 8veckors leverans. Flesta butiker har slutat ta emot beställningar idag till detta år. då det är vanligt att lagervaror även tar 7-14 dar få skickade.

jo ang princesstårtor så blir det förbjudet köpa från konditori över ett kg år 2018 , för att folk inte ska bli överfeta. Endast smalare människor får med polistillstånd sen. Sverige, landet där allt är förbjudet snart


men vi har rätt generös lag på fyrverkeritårtor än. många länder har 500g gräns.
__________________
Senast redigerad av reespekt 2012-12-13 kl. 17:23.
Citera
2012-12-13, 17:29
  #7
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reespekt
det är försent beställa proffstårtor, dessa är oftast 8veckors leverans. Flesta butiker har slutat ta emot beställningar idag till detta år. då det är vanligt att lagervaror även tar 7-14 dar få skickade.

Vart skulle jag ha köpt det isåfall? till nästa år?
Citera
2012-12-13, 17:36
  #8
Avstängd
du får fråga nästa år i tid. så ska jag hjälpa dig gosse
Citera
2012-12-13, 18:27
  #9
Medlem
Potentatens avatar
Haha ser inte var tråden ligger i Flashbackappen.
Citera
2012-12-13, 18:52
  #10
Medlem
Redoxreaktions avatar
Jag vet inte om det är så överallt, men på vischan brukar det gå bra att köpa alla sorters tårtor utan tillstånd. 2005 köpte jag en på 3kg.
Citera
2012-12-13, 19:06
  #11
Medlem
svenasfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reespekt
jo ang princesstårtor så blir det förbjudet köpa från konditori över ett kg år 2018 , för att folk inte ska bli överfeta. Endast smalare människor får med polistillstånd sen. Sverige, landet där allt är förbjudet snart

hahaha! hoppas för allt i världen att du skojar nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback