2013-12-31, 00:22
Medlem
swyttes avatar
Väldigt intressant tråd, börjar kanske dessvärre dö ut nu. Har alltid undrat varför man har ormar som husdjur, och nu har jag fått mycket mer förståelse! Jag har dock en fråga som jag hoppas att du kan svara på. Jag har för mig att du skrev att du brukar ha en av dina ormar utomhus, hur går detta till?
Vad heter ormarna och ödlan?
Citera
2013-12-31, 00:38
Bannlyst
Känner dina ormar igen dig? Om vi byter ut dig och jag tar över kommer de se skillnaden på mig? Kommer de förstå att husse är borta? Kommer de sakna dig?

Går du ut med dom med koppel?

I Thailand tar kvinnor och stoppar orm i vaginan har du sett sånt? Tycker ormar om sånt? Blir dom upphetsade? Hundar kan bli upphetsade av vaginor.
Citera
2013-12-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
I Thailand tar kvinnor och stoppar orm i vaginan har du sett sånt? Tycker ormar om sånt? Blir dom upphetsade? Hundar kan bli upphetsade av vaginor.

Blanda inte in hundar i din snevridna värld! Du tror alltså på fullaste allvar att en orm kan bli upphetsad av sånt skit som Thailändare gör..!
Citera
2013-12-31, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Blanda inte in hundar i din snevridna värld! Du tror alltså på fullaste allvar att en orm kan bli upphetsad av sånt skit som Thailändare gör..!

Finns hundar som blir upphetsade och galna.

Jag vet inte det med ormar därför jag frågar ormkännare som vet mer men ormar dom lever och har känslor som allt levande men kanske på sitt egna sätt.

I Thailand gör man märkliga saker.
Citera
2013-12-31, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Finns hundar som blir upphetsade och galna.

Jag vet inte det med ormar därför jag frågar ormkännare som vet mer men ormar dom lever och har känslor som allt levande men kanske på sitt egna sätt.

I Thailand gör man märkliga saker.

Var har du fakta om det ang hundar? Det är en myt,som faktiskt många män kör med.

Ja,i Thailand (och hela Asien) är det synd om djuren.
Citera
2013-12-31, 01:35
Medlem
swyttes avatar
Hahaha ojdå, jag väckte den till liv
Citera
2013-12-31, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swytte
Hahaha ojdå, jag väckte den till liv
Haha, men den dör nog snart igen
Citera
2013-12-31, 13:19
Medlem
swyttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Haha, men den dör nog snart igen

Haha, jag fick mina 15 minuter i rampljuset iallafall!
Citera
2014-02-26, 01:09
Medlem
Hej. Jag har handskats med alla möjliga sorters reptiler sedan c:a 1980. Allt ifrån ödlor, Snokar, boa ,pyton, anakonda, huggormar, kobror osv. En art till är jag nyfiken på just nu, nämligen Kungskobra!!. Är den svårare än något annat och går den över huvud taget att skaffa??.

Ödmjuka frågor Janne
Citera
2014-02-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptilmannen
Hej. Jag har handskats med alla möjliga sorters reptiler sedan c:a 1980. Allt ifrån ödlor, Snokar, boa ,pyton, anakonda, huggormar, kobror osv. En art till är jag nyfiken på just nu, nämligen Kungskobra!!. Är den svårare än något annat och går den över huvud taget att skaffa??.

Ödmjuka frågor Janne

Om du har hållt ormar av de arter du beskriver så finner jag det högst osannolikt att du inte vet hur en kung ska skötas, än mindre var dessa finns att köpa.
Citera
2014-02-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptilmannen

Ödmjuka frågor Janne

Kungskobror finns att köpa i Europa men det är svåra ormar att ha i fångenskap. Kungskobror är inte ormar som passar i fångenskap. - Bla så vill de tex äta andra ormar vilket gör matningen besvärlig. Vissa arter funkar dåligt i fångenskap. Kungskobror är en av dem. Egyptiska kobror blir också stora men funkar mycket bättre i fångenskap.
Citera
2014-02-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kungskobror finns att köpa i Europa men det är svåra ormar att ha i fångenskap. Kungskobror är inte ormar som passar i fångenskap. - Bla så vill de tex äta andra ormar vilket gör matningen besvärlig. Vissa arter funkar dåligt i fångenskap. Kungskobror är en av dem. Egyptiska kobror blir också stora men funkar mycket bättre i fångenskap.

En kungskobra fungerar bra i fångenskap om man ger den rätt förutsättningar.
Det är väl inga bekymmer att mata med andra ormar?
Finns många som framgångsrikt både håller och avlar på kungskobran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in