• 1
  • 2
2012-12-13, 03:30
Medlem
Är det någon som har sett något eller vet något mer? Detta var i Vallentuna centrum precis utanför Ica. Det var en kille som såg delar av detta, kanske du vill träda fram med information?
Citera
2012-12-13, 03:52
Medlem
Ostkroks avatar
Var det du som blev utsatt?
Citera
2012-12-13, 03:52
Medlem
Infogas avatar
Var det du som blev utsatt borde du ju veta mest av alla, eller?
Citera
2012-12-13, 03:58
Medlem
Jag frågade om någon annan sett eller hört något.
Citera
2012-12-13, 04:24
Medlem
Nekro.s avatar
Eftersom det i te finns en artikel länkad handlar detta uppenbarligen om dig.

Nej tyvärr, tror mitt svar reflekerar eller kommer snarare vara lika mitt.
Citera
2012-12-13, 04:28
Medlem
Ja, det handlar om mig. Jag tycker det var otäckt och vill gärna veta mer så vi får fast snubbarna.

De verkade ganska desperata och kommer förmodligen även hoppa på någon annan, i värsta fall även knivhugga.
Citera
2012-12-13, 04:50
Medlem
Infogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitemountains
Ja, det handlar om mig. Jag tycker det var otäckt och vill gärna veta mer så vi får fast snubbarna.

De verkade ganska desperata och kommer förmodligen även hoppa på någon annan, i värsta fall även knivhugga.

Du får ju ge oss all din info.
Vad hade de för kläder?
Vad hade de för dialekt?
Uppskattad ålder på GM?
Vad var det för kniv?
Varför gav de upp om de var desperata?
Hur stora var de?
osv.
Citera
2012-12-13, 09:41
Medlem
Invandrare?
Citera
2012-12-13, 11:24
Medlem
woaaahs avatar
Folihatt på!

Det kan inte vara så att du var en av de som rånade och vill nu få fram info om någon sett eller hört något?

Sättet du lägger upp informationen på verkar lite skumt faktiskt.
Du om någon bör ju veta mest om hela situationen då det var du själv som blev rånad, eller har jag fel?
Citera
2012-12-13, 12:28
Medlem
Nej det är jag så sluta spekulera om det.
Jag är en ung tjej, gick av 690 från Danderyd ca 0155.
Blev jagad av två maskerade män från gångvägen coop upp till precis utanför Ica där de omringade mig och knivhotade mig.
Det var två unga (ca 19-24 åriga) killar, troligtvis svenska då de pratade ren svenska och såg svenska ut kroppsligt, ca 180-185 långa. De försökte få mig att ta ut pengar från en bankomat i närheten.
De hade helsvarta kläder på sig från topp till tå och någon slags scarf över huvud och mun, näsa.
Det jag vet är att en ung kille mellan 20-30 år, ca 165 lång som gick förbi och såg detta. Först skrek jag det högsta jag kunde till honom SPRING! Men han reagerar inte och rånarna blev distraherade. Så jag såg chansen att springa.
Jag ringde sedan polisen och de var där ca 0110, rånarna har hunnit bort för längesen.
Citera
2012-12-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infoga
Du får ju ge oss all din info.
Vad hade de för kläder?
Vad hade de för dialekt?
Uppskattad ålder på GM?
Vad var det för kniv?
Varför gav de upp om de var desperata?
Hur stora var de?
osv.

Förutom beskrivning jag gav ovan så verkade de ha någon slags hobbykniv med en bit tyg för handtaget.
De pratade utan dialekt och brytning.
De var normalbygda-Smala.
De var riktigt desperata och gav upp eftersom jag såg en chans att fly och gömma mig.
Jag sa att jag följer med lugnt till bankomaten ifall de går framför mig eftersom jag inte ville ha en kniv i ryggen och de gick med på det.
Det gav mig chansen att fly. Brydde mig inte om pengarna men var rädd för vad de skulle göra när de fått pengarna.
Citera
2012-12-13, 19:07
Medlem
Hört att tre andra under dagen blivit utsatta för rånförsök med? Samma personer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in