2012-12-12, 19:03
Medlem
FBCMs avatar
Hej bullen! Jag vet inte riktigt i vilket forum jag ska posta detta men hamnar det fel fr admin styra upp det.
Jag och min flickvn funderade hromdagen p vad det r fr skillnad p att ngot r frasigt, krispigt och knaprigt. Vi kom inte riktigt fram till ngot och d tnkte jag direkt att flashback har svaret.
S, vad r skillnaden?

Fridens!
Citera
2012-12-12, 19:05
Medlem
Dappericiouss avatar
Det r absolut noll och ingen skillnad mellan dessa, det r olika ord fr exakt samma sak.
Citera
2012-12-12, 19:12
Medlem
FBCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious
Det r absolut noll och ingen skillnad mellan dessa, det r olika ord fr exakt samma sak.

Vi funderade p det. Vi njer oss helt enkelt med att det r s
Citera
2012-12-12, 19:14
Medlem
Jag hller inte med om att alla orden betyder samma sak.

Knaprigt r ngot som det knaprar om nr man tuggar p det. Frasigt r ngot helt annat. Det r liksom luftigt, sprtt.
Jag skulle sga att ett knckebrd r knaprigt men inte frasigt. Frasigt skulle jag istllet beskriva en vl grddad vffla.

Krispigt skulle jag gra det ltt fr mig och inte anvnda alls :P
Citera
2012-12-12, 20:38
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious

I helvete heller att frasigt och knaprigt skulle vara samma sak. Frasigt i min vrld indikerar att ngot r sprtt och luftigt samtidigt som det r lite krispigt.
Citera
2012-12-12, 20:40
Medlem
Dappericiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
I helvete heller att frasigt och knaprigt skulle vara samma sak. Frasigt i min vrld indikerar att ngot r sprtt och luftigt samtidigt som det r lite krispigt.

Vilken ofantlig tur vi har som inte lever i din vrld mophr, fr dr skulle bilar vara bussar och vra kvinnor hade helt pltsligt blivit mn.

Det r exakt samma sak, i min vrld.
Citera
2012-12-12, 20:48
Medlem
jajahars avatar
Ngra exempel:

En nygrddad vffla ska vara frasig, drav "frasvfflor" dvs luftig och sprd p ytan.

Chips ska vara krispiga, frsk gurka likas. Ett gott pple r krispigt.

Skorpor knaprar man p.
Citera
2012-12-12, 21:29
Medlem
Knaprig: bacon

Krispig: potatischips

Frasig: nybakade weinerbrd eller annan smrdegsskapelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto