Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-12-12, 10:27
Medlem
spikads avatar
Jag var med om något sjukt igår.
Jag satt som vanligt och lyssnade på musik och tankade filmer och vid midnatt när jag stängde av datorn (när spotify fortfarande spelade musik) så fortsatta datorn att spela musik fastän datorn var av.

Högtalarna spelade klart låten som gick när jag stängde av datorn men när låten spelats klart bytte den låt till någon skrikig opera och höjde volymen.

Högtalarna blinkade grönt där dom brukar konstant lysa grönt men datorn var helt avstängd, likaså skärmen.
Fick tyst på dom efter cirka en kvart när jag klippte sladden men vad nu?
Ska jag gå tbx till elgiganten och be om nya när jag berättat min story?
Någon som vet vad det kan vara? Något virus?
2012-12-12, 10:31
Medlem
Erikons avatar
Om jag påstår att du hallucinerade eller var berusad på Alkohol/cannabis? Kan det stämma?
2012-12-12, 10:35
Medlem
spikads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Om jag påstår att du hallucinerade eller var berusad på Alkohol/cannabis? Kan det stämma?
Nej, jag hade inte tagit något på hela dagen. Är 100% på att den verkligen spelade musik när datorn var helt av.
2012-12-12, 10:38
Medlem
the_c00l_guys avatar
Bra att du klippte sladden och inte bara pluggade ur den.
2012-12-12, 10:39
Medlem
Mr.Sixxs avatar
Varför drog du inte bara ut sladden ur datorn?
Sen så skulle det va ganska konstigt om det var högtalarna som betedde sig konstigt för musiken måste ju ha kommit från datorn.

Du kan inte få nya högtalare om du klippt sladden, så du får nog köpa ett par nya istället och prova med för att kolla var felet låg nånstans. I datorn(mest troligt) eller högtalarna.
2012-12-12, 10:40
Medlem
spikads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Bra att du klippte sladden och inte bara pluggade ur den.
Sladden går in i datorn. Om jag ska plugga ur den måste jag ta bort chassit vilket jag inte hade tid med just då
2012-12-12, 10:50
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikad
Nej, jag hade inte tagit något på hela dagen. Är 100% på att den verkligen spelade musik när datorn var helt av.
Så du brukar ta dig lite alltså?
2012-12-12, 11:01
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Vadå. Har det hänt dig på alkohol och cannabis? Eller vet du änns ETT liknande fall?!?
2012-12-12, 11:35
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Sladden går in i datorn. Om jag ska plugga ur den måste jag ta bort chassit vilket jag inte hade tid med just då

Brukar inte alla kablar sitta på baksidan av chassit? Låter mysko om man ska behöva ta bort chassit för att koppla ur nån sladd. Dra ut strömsladden hade kanske funkat? Stänga av högtalarna.
Känns lite overkill att klippa sönder sladden.
2012-12-12, 11:43
Medlem
lamajägarns avatar
Säker på att det inte var skärmen du stängde av?
2012-12-12, 12:12
Medlem
Citat:
Du va inte rädd för att få dig en sketen eller kortsluta/förstöra datorn?
Mvh
2012-12-12, 12:23
Medlem
Citat:
Jag var med om något sjukt igår.
Jag satt som vanligt och lyssnade på musik och tankade filmer och vid midnatt när jag stängde av datorn (när spotify fortfarande spelade musik) så fortsatta datorn att spela musik fastän datorn var av.

Högtalarna spelade klart låten som gick när jag stängde av datorn men när låten spelats klart bytte den låt till någon skrikig opera och höjde volymen.

Högtalarna blinkade grönt där dom brukar konstant lysa grönt men datorn var helt avstängd, likaså skärmen.
Fick tyst på dom efter cirka en kvart när jag klippte sladden men vad nu?
Ska jag gå tbx till elgiganten och be om nya när jag berättat min story?
Någon som vet vad det kan vara? Något virus?

Händelse rik dag idag? Drogad av din pojkvän. Hallucinationer igår. Startar troll-tråd efter troll-tråd.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in