2012-12-11, 18:54
Medlem
Trinnits avatar
Ja, skribenten är galen.
Nej, detta är givetvis inte en åsikt som är representativ för de flesta kvinnor.
Jag, som kvinna, har med nuvarande plogning bra mycket större nytta av plogade vägar som går till stora arbetsplatser än som går till dagiset. Alla kvinnor är inte småbarnsmorsor. Och det är inte bara kvinnor som hämtar och lämnar på dagis.
Summa summarum: Hon är en idiot. Det där borde inte ens ha publicerats.
Senast redigerad av Trinnit 2012-12-11 kl. 19:05.
Citera
2012-12-11, 18:58
Medlem
Det kan väl inte vara svårare än att de vägar som nyttjas mest skall plogas i första hand?
Citera
2012-12-11, 19:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostf
Nja, feminister vet att kvinnor är offer. De vet också att män aldrig tar ansvar för sina barn, och skulle de slita ihjäl sig för familjens brödföda och avlida i arbetsplatsolyckor (stats?) så spelar det liksom ingen roll. Det vore bara klantigt, oansvarigt och kvinnofientligt.

Gubbplogat, haha, är det inte underbart hur föraktet mot medelålders vita heterosexuella män bara sprutar ur öronen på dessa genuskvacksalvare, och hade det stått kärringplogat hade hen kokat över och exploderat likt en sur kinapuff på internationella kvinnodagen.

Hen försöker bara mjölka ur gamla genusnyheter, provocera fram lite "näthat" och bli en i gänget. På sätt och vis är det synd om dessa stackare.

Jaha, är det på det viset

Den som har tillgång till en ledarsida har väl i alla fall lite mer makt än den som bara kan skriva i kommentatorsfältet? Även om den är en hon?
Citera
2012-12-11, 19:02
Medlem
Excellds avatar
För att svara på din fråga om skribenten är galen, så tror jag svaret är solklart.
Citera
2012-12-11, 19:33
Medlem
ronken82s avatar
Har själv jobbat som snöröjare 2009 när det var som värst med snö i Gbg, och jag kan ärligt säga att vi visst plogade alla jävla småvägar till t.ex. dagis och andra kvinnodominerade arbetsplatser, så jag vet inte vad feministdåren svammlar om.. Hade gärna velat se en kvinna gå upp kl 01 och köra järnet i 15 timmar med minimal rasttid :-) lycka till!
Citera
2012-12-11, 19:36
Medlem
thewellovedones avatar
Själv anser jag precis som alla andra att denna feministiska ledarskribent är en idiot och precis som någon annan kommentator skrev så borde ledaren inte ha publicerats. Men denna ledare lockar också fram de egenskaper jag hatar mest med moståndarlaget, de så kallade Anti-feministerna. Så fort en feminist tycker något idiotiskt så ska Anti-feministerna genusanalysera tyckandet till döds med ett enda syfte - att sätta dit kvinnan som kön för att kunna sätta sitt eget manliga kön på pidestal, vad fan är poängen? Egoism? Varför kan inte Anti-feminister bara rycka på axlarna och skratta åt de feminister som är lågbegåvade och sedan gå vidare med livet istället för att komma med dessa meningslösa tirimiriader
Senast redigerad av thewellovedone 2012-12-11 kl. 19:42.
Citera
2012-12-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jaha, är det på det viset

Den som har tillgång till en ledarsida har väl i alla fall lite mer makt än den som bara kan skriva i kommentatorsfältet? Även om den är en hon?

Fega feminister slår alltid neråt?
Citera
2012-12-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Själv anser jag precis som alla andra att denna feministiska ledarskribent är en idiot och precis som någon annan kommentator skrev så borde ledaren inte ha publicerats. Men denna ledare lockar också fram de egenskaper jag hatar mest med moståndarlaget, de så kallade Anti-feministerna. Så fort en feminist tycker något idiotiskt så ska Anti-feministerna genusanalysera tyckandet till döds med ett enda syfte - att sätta dit kvinnan som kön för att kunna sätta sitt eget manliga kön på pidestal, vad fan är poängen? Varför kan inte Anti-feminister bara rycka på axlarna och skratta åt de feminister som är lågbegåvade och sedan gå vidare med livet istället för att komma med dessa meningslösa tirimiriader

Fast du talar om en extremt liten del av alla kvinnor och män som motsätter sig dagens lågbegåvade feminism.
Citera
2012-12-11, 19:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew

Hur lyckas dessa journalister och politiker överhuvudtaget få jobb?

En berättigad fråga som det är fler som ställer sig. Den här damen gör en verkligen beklämd. Snacka om insnöad.
Citera
2012-12-11, 19:45
Medlem
Terugflitss avatar
Jenny levererar alltid:

http://arbetarbladet.se/ledare/jennywennberg

Hur den människan kan få skriva ledare är för mej en gåta,
dagens media måste vara i en djup kris.
Citera
2012-12-11, 19:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostf
Fega feminister slår alltid neråt?

Tja, kanske det. Jag tycker att det är tragiskt att feminister stirrar sig blinda på kön och bortser från andra faktorer. De verkar t ex ha glömt klassperspektivet.
Det är inte bara tröttsamt utan destruktivt eftersom det urholkar feminismens trovärdighet och förmåga att göra fruktbara samhällsanalyser.
Jag tycker att detta syns tydligt i den ledare vi diskuterar.
Citera
2012-12-11, 19:56
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tja, kanske det. Jag tycker att det är tragiskt att feminister stirrar sig blinda på kön och bortser från andra faktorer. De verkar t ex ha glömt klassperspektivet.
Det är inte bara tröttsamt utan destruktivt eftersom det urholkar feminismens trovärdighet och förmåga att göra fruktbara samhällsanalyser.
Jag tycker att detta syns tydligt i den ledare vi diskuterar.

Både feminister och Anti-feminister stirrar sig blinda på könet om sanningen ska fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in