2012-12-10, 05:15
Medlem
Hur kommer det sig att en rik man kan ha en fattig kvinna, men ifall en man är en fattig man så är det svårare att skaffa en rik kvinna.
Är inte det fet diskriminering från kvinnornas sida?
Citera
2012-12-10, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analyseraren
Hur kommer det sig att en rik man kan ha en fattig kvinna, men ifall en man är en fattig man så är det svårare att skaffa en rik kvinna.
Är inte det fet diskriminering från kvinnornas sida?

Vad lägger du egentligen in för betydelse i ordet "diskriminering"?
Citera
2012-12-10, 05:34
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Vad lägger du egentligen in för betydelse i ordet "diskriminering"?

Diskriminering betyder att man behandlar människor olika med avseende på en specifik variabel.

Den diskriminering som är förbjuden enligt lag är den som gäller diskriminering med avseende på hudfärg, religion, sexuell läggning, könsidentitet och nationalitet (med reservation för att jag ev. har missat någon här).
Citera
2012-12-10, 05:44
Medlem
Snarare skulle det väl tyda på att kvinnor i stor utsträckning vore horor om det var partnerns pengar som var det viktiga.
Citera
2012-12-10, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
Snarare skulle det väl tyda på att kvinnor i stor utsträckning vore horor om det var partnerns pengar som var det viktiga.

Och män horköpare eller torskar?

Är inte det en udda syn på kärlek?
Citera
2012-12-10, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect

I såna fall betyder det väl att dom flesta kvinnor som drömmer om en rik man är horor, och såna finns det väl gott om?
Är jag en manshora om jag drömmer om en rik kvinna?
Citera
2012-12-10, 06:10
Medlem
Citat:
I såna fall betyder det väl att dom flesta kvinnor som drömmer om en rik man är horor, och såna finns det väl gott om?
Är jag en manshora om jag drömmer om en rik kvinna?

Anser du att du diskriminerar om du gifter dig med en kvinna som har mer pengar än du och tjänar mer än vad du gör?

Är inte det en fet diskriminering från din sida? Som du skrev i ditt första inlägg?
Citera
2012-12-10, 06:30
Medlem
Citat:
Anser du att du diskriminerar om du gifter dig med en kvinna som har mer pengar än du och tjänar mer än vad du gör?

Är inte det en fet diskriminering från din sida? Som du skrev i ditt första inlägg?

Har du inte förstått min poäng? Om rika kvinnor oftast/ofta väljer rika män som partner?

Varför väljer då inte rika män kvinnor efter kriteriet/kravet på att kvinnorna dom väljer också ska vara rika?
Jag kan bara gissa på en sak varför det är så, om männen skulle vara mer eftertraktade bland kvinnorna så skulle även rika kvinnor känna sig tvungna att offra sig lite och välja en fattigare/fattig man.

För rika kvinnor verkar inte fattiga män duga.

Jag kan ju inte tvinga någon rik kvinna att gilla mig.

Jag vet att det finns undantag förstås bland kvinnorna men det verkar som att det är långt fler rika män som får golddiggerkvinnor efter sig, som dom senare kanske blir tillsammans med. Än rika kvinnor som får golddiggermän efter sig, som dom senare kanske blir tillsammans med.
Senast redigerad av analyseraren 2012-12-10 kl. 06:37.
Citera
2012-12-10, 06:35
Medlem
Citat:
Har du inte förstått min poäng? Om rika kvinnor oftast/ofta väljer rika män som partner?

Varför väljer då inte rika män kvinnor efter kriteriet/kravet på att kvinnorna dom väljer också ska vara rika?
Jag kan bara gissa på en sak varför det är så, om männen skulle vara mer eftertraktade bland kvinnorna så skulle även rika kvinnor känna sig tvungna att offra sig lite och välja en fattigare/fattig man.

För rika kvinnor verkar inte fattiga män duga.

Jag kan ju inte tvinga någon rik kvinna att gilla mig.

Din poäng är alltså om en kvinna väljer en rik man så diskriminerar hon fattiga män?

Om du, en kille väljer en rik kvinna så är det ett individuellt val och ingen diskriminering?

Tror du att kvinnor kan tvinga rikare män att gilla dem? Hur går det till?
Citera
2012-12-10, 06:41
Medlem
Citat:
Din poäng är alltså om en kvinna väljer en rik man så diskriminerar hon fattiga män?

Om du, en kille väljer en rik kvinna så är det ett individuellt val och ingen diskriminering?

Tror du att kvinnor kan tvinga rikare män att gilla dem? Hur går det till?

Saken är ju att det är svårare att få en rik kvinna att gilla en om man är fattig som man än tvärtom, prove me wrong.

Nä såklart kan dom väl inte tvinga rika män att gilla dom. Rika männen kan ju lätt skaffa nästan vem dom vill pga att dom är rika och ännu större chans om dom dessutom ser bra ut och är rika.
Citera
2012-12-10, 06:43
Medlem
Citat:
Saken är ju att det är svårare att få en rik kvinna att gilla en om man är fattig som man än tvärtom, prove me wrong.

Nä såklart kan dom väl inte tvinga rika män att gilla dom. Rika männen kan ju lätt skaffa nästan vem dom vill pga att dom är rika och ännu större chans om dom dessutom ser bra ut och är rika.

Och vad har det med politik och jämställdhet att göra? Borde något göras? Lagar införas eller vad vill du diskutera?
Citera
2012-12-10, 06:45
Medlem
Citat:
Och vad har det med politik och jämställdhet att göra? Borde något göras? Lagar införas eller vad vill du diskutera?

Nä du har rätt glömde bort att det här var politik och inte bara snack om könsskillnader. Så antar att tråden kan tas bort.

Inför gärna lagar. Fattiga män ska ha lika stor chans att bli tillsammans med rika kvinnor som fattiga kvinnor har att bli tillsammans med rika män.
Senast redigerad av analyseraren 2012-12-10 kl. 06:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in