2012-12-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analyseraren
Nä du har rätt glömde bort att det här var politik och inte bara snack om könsskillnader. Så antar att tråden kan tas bort.

Inför gärna lagar. Fattiga män ska ha lika stor chans att bli tillsammans med rika kvinnor som fattiga kvinnor har att bli tillsammans med rika män.

Så pengarna som finns i landet ska omfördelas och alla ska äga lika mycket och ha samma månadslön.

Och hämtar men en kvinna från Thailand så ska hon ha samma lön som alla andra i landet och få ha samma förmögenhet.

Och detta korrigeras var tredje månad så att alla ska ha det lika.

Menar du detta?
Citera
2012-12-10, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Så pengarna som finns i landet ska omfördelas och alla ska äga lika mycket och ha samma månadslön.

Och hämtar men en kvinna från Thailand så ska hon ha samma lön som alla andra i landet och få ha samma förmögenhet.

Och detta korrigeras var tredje månad så att alla ska ha det lika.

Menar du detta?

Nej jag menar inte detta. Vart är det som jag förklarar dåligt? Jag menar att det är större chans för fattiga kvinnor att få en rik man än vad det är tvärtom. Varför är rika kvinnor kräsnare än rika män när det gäller val av partner. Då rika kvinnor oftast vill ha en rik man.

Förstår du nu?

Hur många Anna Nicole Smith manliga versioner finns det vs kvinnliga? Och varför är det på detta sätt? Förstår du min poäng?
Senast redigerad av analyseraren 2012-12-10 kl. 07:42.
Citera
2012-12-10, 07:55
Medlem
Citat:

Inför gärna lagar. Fattiga män ska ha lika stor chans att bli tillsammans med rika kvinnor som fattiga kvinnor har att bli tillsammans med rika män.

Citat:
Nej jag menar inte detta. Vart är det som jag förklarar dåligt? Jag menar att det är större chans för fattiga kvinnor att få en rik man än vad det är tvärtom. Varför är rika kvinnor kräsnare än rika män när det gäller val av partner. Då rika kvinnor oftast vill ha en rik man.

Förstår du nu?

Hur många Anna Nicole Smith manliga versioner finns det vs kvinnliga? Och varför är det på detta sätt? Förstår du min poäng?

Du är för tvånggifte? Om en fattig man vill gifta sig med en rik kvinna är hon tvungen att gå med på det?

Vad är det för lagar du vill stifta? Jag förstår inte det alls. Kan du förklara så slipper jag gissa.
Citera
2012-12-10, 07:59
Medlem
Citat:
Du är för tvånggifte? Om en fattig man vill gifta sig med en rik kvinna är hon tvungen att gå med på det?

Vad är det för lagar du vill stifta? Jag förstår inte det alls. Kan du förklara så slipper jag gissa.

Jag skojade om att man skulle stifta lagar.

Så nu slipper du gissa.
Citera
2012-12-10, 08:06
Medlem
Citat:
Jag skojade om att man skulle stifta lagar.

Så nu slipper du gissa.

Ok.

När det gäller att gifta sig så har man att välja mellan de som vill gifta sig tillbaka. Så då väljer man med hjärta och hjärna.

Om någon tjänar bra med pengar men verkar psykstörd så väljer man bort även om man kanske har starka känslor för henne.

Om någon tjänar lite, ser bra och verkar stabil i huvudet så väljer man hellre henne om känslorna finns där också förstås.

Kvinnor lägger kanske större plus på gott om pengar än män men vi lägger (generellt) mer poäng vid utseende.

Men alla får ju välja som de vill, bland de som är tillgängliga vill säga.
Citera
2012-12-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ok.

När det gäller att gifta sig så har man att välja mellan de som vill gifta sig tillbaka. Så då väljer man med hjärta och hjärna.

Om någon tjänar bra med pengar men verkar psykstörd så väljer man bort även om man kanske har starka känslor för henne.

Om någon tjänar lite, ser bra och verkar stabil i huvudet så väljer man hellre henne om känslorna finns där också förstås.

Kvinnor lägger kanske större plus på gott om pengar än män men vi lägger (generellt) mer poäng vid utseende.

Men alla får ju välja som de vill, bland de som är tillgängliga vill säga.

Håller totalt med dig. Dom rika männen i vissa fall kanske var lite desperata. För jag vet inte vad killen som gifte sig med Anna Nicole Smith tänkte på?
Kunde han inte ha fixat en mindre ytlig kvinna?

Säga vad man vill om att det var äkta kärlek. Det tror jag inte ett skit på. Hade den gamle mannen varit fattig så hade hon garanterat inte gift sig med honom.
Senast redigerad av analyseraren 2012-12-10 kl. 08:15.
Citera
2012-12-10, 08:18
Medlem
Citat:
Håller totalt med dig. Dom rika männen i vissa fall kanske var lite desperata. För jag vet inte vad killen som gifte sig med Anna Nicole Smith tänkte på?
Kunde han inte ha fixat en mindre ytlig kvinna?

Tror att den mannen ville ha en ytlig kvinna. Vad jag minns så tyckte han om att hon var kramig och gullig. Kanske som en liten kanin?

Men de två är ju rena extremer, som karikatyrer på rik man och kvinna med utseende.

Om man vill att det ska finnas fler kvinnor som tjänar bra som är tillgängliga för förhållanden och äktenskap så bör man ju se positivt på att kvinnor utbildar sig och startar egna företag och lyckas med det.

Om man som man då kan erbjuda något vad dessa damer vill ha förutom mer pengar så kan man fånga nog fånga en. Har man inte pengar att erbjuda får man ha lite fantasi. Vad känner en kvinna att hon vill ha ut av en man i dag när hon tjänar gott om egna stålar?
Citera
2012-12-10, 08:25
Medlem
Citat:
Tror att den mannen ville ha en ytlig kvinna. Vad jag minns så tyckte han om att hon var kramig och gullig. Kanske som en liten kanin?

Men de två är ju rena extremer, som karikatyrer på rik man och kvinna med utseende.

Om man vill att det ska finnas fler kvinnor som tjänar bra som är tillgängliga för förhållanden och äktenskap så bör man ju se positivt på att kvinnor utbildar sig och startar egna företag och lyckas med det.

Om man som man då kan erbjuda något vad dessa damer vill ha förutom mer pengar så kan man fånga nog fånga en. Har man inte pengar att erbjuda får man ha lite fantasi. Vad känner en kvinna att hon vill ha ut av en man i dag när hon tjänar gott om egna stålar?

Du har en poäng och det är därför jag undrar det som jag undrar att varför man ser ofta rika kvinnor med rika män.

Eller så är det så att jag har helt fel i min generalisering och att det inte stämmer. Och att det finns en massa rika kvinnor som väljer fattigare män.
Jag kan ju inte vara helt säker på att media kanske "ljuger" inte visar/pratar om dessa förhållanden.
Utan visar upp en stereotypisk/vinklad bild av saker.
Senast redigerad av analyseraren 2012-12-10 kl. 08:28.
Citera
2012-12-10, 08:34
Medlem
Citat:
Du har en poäng och det är därför jag undrar det som jag undrar att varför man ser ofta rika kvinnor med rika män.

Eller så är det så att jag har helt fel i min generalisering och att det inte stämmer. Och att det finns en massa rika kvinnor som väljer fattigare män.
Jag kan ju inte vara helt säker på att media kanske "ljuger" inte visar/pratar om dessa förhållanden.
Utan visar upp en stereotypisk/vinklad bild av saker.

Det kan vara så att i media visas ofta extremt rika män upp med sina fruar som är hemmafruar, troféfruar och inte drar in ett öre. Men de är ju inte så många.

Som kille så ser man väl det som positivt om kvinnan tjänar pengar. Och gör man det inte själv så får man väl prestera på något annat sätt. Det är ju en fråga om balans. Inte så att någon köper någons tjänster utan att den som jobbar mycket får mer markservice än den som jobbar mindre/mindre slitigt.

Sen tjänar ju män mer pengar än kvinnor så det är ju inte så konstigt att de män som tjänar rätt bra har kvinnor. De männen har förmodligen gott självförtroende, roligare och är mer framåt helt enkelt. Så det hänger knappast bara på just pengabiten.
Citera
2012-12-10, 10:21
Medlem
Skulle tro att tråden mer hör hemma under psykologi, men till ämnet: Ur ett evolutionärt perspektiv är inte detta konstigt alls då kvinnor i större grad dras till partners som får dem och deras framtida avkomma att känna sig trygga. Därför är även status och makt något som attraherar kvinnor, medan män snarare blir avskräckta eftersom det ligger i våra gener att det är vi som skall stå för tryggheten.

Problem uppstår när vi går mot ett mer jämlikt samhälle, vilket är anpassat till teoretiska modeller av människor utan att ta hänsyn till att vi faktiskt inte har samma genetiska förutsättningar. Jag tror till exempel inte att lejonhannar ligger och latar sig hela dagarna och låter honorna jaga beror på en psykologisk könsmaktsordning, utan att det ligger i deras genetik.
Citera
2012-12-10, 11:10
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Skulle tro att tråden mer hör hemma under psykologi, men till ämnet: Ur ett evolutionärt perspektiv är inte detta konstigt alls då kvinnor i större grad dras till partners som får dem och deras framtida avkomma att känna sig trygga. Därför är även status och makt något som attraherar kvinnor, medan män snarare blir avskräckta eftersom det ligger i våra gener att det är vi som skall stå för tryggheten.

Problem uppstår när vi går mot ett mer jämlikt samhälle, vilket är anpassat till teoretiska modeller av människor utan att ta hänsyn till att vi faktiskt inte har samma genetiska förutsättningar. Jag tror till exempel inte att lejonhannar ligger och latar sig hela dagarna och låter honorna jaga beror på en psykologisk könsmaktsordning, utan att det ligger i deras genetik.

Jag är mer inne på din linje. Män och kvinnor kollar ju allt som oftast efter olika kvaliteter i en partner. Kvinnor vill (speciellt historiskt sett) ha en man med hög status som kan skaffa mat och annat till familjen. Män vill ha en fertil och omhändertagande kvinna. Precis så är det ju när en snygg kvinna gifter sig med en rik man.

Rika kvinnor behöver ju inte gifta sig för pengarna, och underhålla någon annan med lägre makt/status/rikedom är inte ett direkt klassiskt kvinnligt.
Citera
2012-12-10, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Jag är mer inne på din linje. Män och kvinnor kollar ju allt som oftast efter olika kvaliteter i en partner. Kvinnor vill (speciellt historiskt sett) ha en man med hög status som kan skaffa mat och annat till familjen. Män vill ha en fertil och omhändertagande kvinna. Precis så är det ju när en snygg kvinna gifter sig med en rik man.

Rika kvinnor behöver ju inte gifta sig för pengarna, och underhålla någon annan med lägre makt/status/rikedom är inte ett direkt klassiskt kvinnligt.

Ja, generellt så är pengar en viktig faktor. Men idag finns faktorer som är lika viktiga. Jag kan nämligen se det då jag har jag gjort en klassresa först uppåt (högutbildad, hög lön), sen ner som narkoman, och nu är jag drogfri.

När jag var ute så vägrade jag oftast att säga att jag var civilare, för jag visste att det är en turn off. Men däremot att jag bodde i en betald innerstadslägenhet med utsikt till Vinga. Det fick tjejer att få pingpongögon när de kom hem; men redan innan - bara att säga att "vi kan gå hem till mig istället för ett nattfik...." - fick impact direkt. Även när jag var arbetslös narkoman - vilket jag iofs alltid ljuger om. Men skit samma, tjejer som känner mig, åtminstone 2 är kära i mig, och dessa tjejer har sett mina dåliga sidor. Och jag bringar not much money on the table...månatligen.

Så det här med personlighet. Har även hört att jag "skulle bli" en bra far (vilket är tvivelaktigt). Tjejer ser killar mycket som objekt: "som inte ska vara tråkiga, ska vara modiga och tuffa när det är befogat, svar på tal, gärna kunniga och intellektuella, humoristiska och intelligenta och kreativa blanda in djuphet och du har fullträff för många tjejer).

Hög lön och att vara civilare räckte inte långt för att attrahera....det märkte jag snabbt när jag enstaka gånger prövade det. Jag lärde mig fort som fan! Tvärtom, så är det negativt!

Har en läkarkompis som alltid ska säga att han är läkare, men vem får tjejerna....: arbetslöse narkomanen. (har dock ganska förmögna föräldrar)
Senast redigerad av Movix 2012-12-10 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in