Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Jag är mer inne på din linje. Män och kvinnor kollar ju allt som oftast efter olika kvaliteter i en partner. Kvinnor vill (speciellt historiskt sett) ha en man med hög status som kan skaffa mat och annat till familjen. Män vill ha en fertil och omhändertagande kvinna. Precis så är det ju när en snygg kvinna gifter sig med en rik man.
Rika kvinnor behöver ju inte gifta sig för pengarna, och underhålla någon annan med lägre makt/status/rikedom är inte ett direkt klassiskt kvinnligt.
Ja, generellt så är pengar en viktig faktor. Men idag finns faktorer som är lika viktiga. Jag kan nämligen se det då jag har jag gjort en klassresa först uppåt (högutbildad, hög lön), sen ner som narkoman, och nu är jag drogfri.
När jag var ute så vägrade jag oftast att säga att jag var civilare, för jag visste att det är en turn off. Men däremot att jag bodde i en betald innerstadslägenhet med utsikt till Vinga. Det fick tjejer att få pingpongögon när de kom hem; men redan innan - bara att säga att "vi kan gå hem till mig istället för ett nattfik...." - fick impact direkt. Även när jag var arbetslös narkoman - vilket jag iofs alltid ljuger om. Men skit samma, tjejer som känner mig, åtminstone 2 är kära i mig, och dessa tjejer har sett mina dåliga sidor. Och jag bringar not much money on the table...månatligen.
Så det här med personlighet. Har även hört att jag "skulle bli" en bra far (vilket är tvivelaktigt). Tjejer ser killar mycket som objekt: "som inte ska vara tråkiga, ska vara modiga och tuffa när det är befogat, svar på tal, gärna kunniga och intellektuella, humoristiska och intelligenta och kreativa blanda in djuphet och du har fullträff för många tjejer).
Hög lön och att vara civilare räckte inte långt för att attrahera....det märkte jag snabbt när jag enstaka gånger prövade det. Jag lärde mig fort som fan! Tvärtom, så är det negativt!
Har en läkarkompis som alltid ska säga att han är läkare, men vem får tjejerna....: arbetslöse narkomanen. (har dock ganska förmögna föräldrar)