• 1
  • 2
2005-04-22, 01:52
Bannlyst
Jag har sömmnproblem så jag tänkte gå och snacka med nån därför undrar jag vad för sömmnmedel som finns som funkar bra och som man kan flumma på jag är under 18 och då kan man väll inte få tex Stilnoct ? jag vet att jag kommer få massor skit innan jag får nått bra kan nån ge en vettig förklaring på de vanligaste sakerna och vad man ska sikta på att få .....

Jagvet att det har snackats en massa om detta tidigare dock hittade jag inget som besvarade allt jag undrade ..
Citera
2005-04-22, 02:23
Medlem
Klickens avatar
Och hur hade du tänkt att du skulle "sikta" in dig på något? Läkaren skrivet ut det han skriver ut, det kan du inte påverka det minsta. Troligen så kommer han/hon börja med att ge dig Propavan, därefter Imovane och slutligen Stilnoct. Det är den vanliga banan en läkare brukar köra.
Lycka till!
Citera
2005-04-22, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
Jag har sömmnproblem så jag tänkte gå och snacka med nån därför undrar jag vad för sömmnmedel som finns som funkar bra och som man kan flumma på jag är under 18 och då kan man väll inte få tex Stilnoct ? jag vet att jag kommer få massor skit innan jag får nått bra kan nån ge en vettig förklaring på de vanligaste sakerna och vad man ska sikta på att få .....

Jagvet att det har snackats en massa om detta tidigare dock hittade jag inget som besvarade allt jag undrade ..

jag blir lite förvirrad av de här kombinerade "jag har sömnproblem" och "jag vill flumma" - trådarna

vill du sova eller flumma? vill du ha sömntabletter som hjälper dig med sömnproblemen eller "roliga piller"?
Citera
2005-04-22, 10:36
Bannlyst
Såklart att jag itne kan bestämma vad jag får fast vissa av sakerna kanske funkar sådär och om man vill ha nått bättre kan man jue säga att det inte funkade ett skit ...

På en sida stog det att de inte ger Stilnoct till folk under 18 och jag är lite yngre så då borde de inte ge det till mej hursomhellst eller ?

Både och ...
Citera
2005-04-22, 12:20
Medlem
boz-fettos avatar
dina sömnproblem orsakas säkert av ditt narkotikabruk.

sluta knarka innan det är försent! du kan DÖ!
Citera
2005-04-22, 12:23
Medlem
organiss avatar
jag vet folk som har fått stilnoct under 18
Citera
2005-04-22, 18:10
Medlem
DxMs avatar
Du kan få stilnoct ifall du är under 18 men det är ju inte det första du får men efter ett par gånger så, den är rolig i början att punda på men efter ett tag så känner du inget speciellt plus att den förlorar sin verkan. Vilket innebär att du inte kan sova på pillret och att dina sömnproblem kan bli ännu värre.

Ska du sova så äter du 10 mg stilnoct och när du ska flumma så drar du i dig någon benzo, och dom finns det en hel uppsjö av men inte allt för lätt att få tag på. Enklast för dig är nog att köpa det av din lokala knarklangare ifall du har nån.

Mvh.
H.
Citera
2005-04-23, 00:33
Medlem
Nohktes avatar
Du kan få prova en hel del innan du får Imovane eller Stilnoct.
Det beror nog lite på vilka sorts sömnproblem du har och hur du beskriver dem för läkaren..
Jag har fått prova Theralen, Lergigan, Propavan, Atarax både en och två gånger... Ännu har jag inte ens fått Imovane. Sen beror det kanske lite på vilken läkare man har också. En del är mer villiga att skriva ut starka sömntabletter än andra...
Det kan ta lite tid innan du får piller att flumma på... Men förvänta dig inte att du kan gå dit en gång och komma hem med ett recept på Stilnoct direkt. Så enkelt är det inte.

Förresten.. Har man riktigt jobbiga sömnproblem så brukar man efter ett tag faktiskt strunta i om det går att flumma på pillrena eller inte. Tillslut är man nöjd bara man får något som får en att sova...
Jag ville även jag i början ha tag på kul piller att flumma på, sömnproblemen var inte den största anledningen..Men det ändrades ganska fort när sömnproblemen blev 10 gånger värre.
Citera
2005-04-23, 00:57
Bannlyst
Hur ska jag beskriva minna sömmnproblem då för att få bra saker jag förstår mycket väll att jag inte kommer få nått sånnt det första gångerna ..
Citera
2005-04-23, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boz-fetto
dina sömnproblem orsakas säkert av ditt narkotikabruk.

sluta knarka innan det är försent! du kan DÖ!

Ja det är till viss del sant när jag är bäng tänker jag en massa konstiga saker väldigt väldigt länge därför kan jag inte sommna men jag har sömmnproblem annars också och har hafft det länge innan jag använt nått ...
Citera
2005-04-23, 01:58
Medlem
Nohktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
Hur ska jag beskriva minna sömmnproblem då för att få bra saker jag förstår mycket väll att jag inte kommer få nått sånnt det första gångerna ..

Du har alltså sömnproblem på riktigt? Är det att du inte kan somna? Vaknar du upp flera gånger under natten? Finns ju lite olika typer av sömnproblem..
Citera
2005-04-23, 07:23
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohkte
Du kan få prova en hel del innan du får Imovane eller Stilnoct.
Det beror nog lite på vilka sorts sömnproblem du har och hur du beskriver dem för läkaren..
Jag har fått prova Theralen, Lergigan, Propavan, Atarax både en och två gånger... Ännu har jag inte ens fått Imovane. Sen beror det kanske lite på vilken läkare man har också. En del är mer villiga att skriva ut starka sömntabletter än andra...

Jag fick iaf Imovane direkt, däremot tycker jag inte att den skulle vara en stark sömntablett, måste vara immun eller nånting. För jag somnar inte direkt lättare på Imovane, och de gånger jag har varit uppe efter att ha tagit en Imovane har jag inte känt något speciellt heller... Fastän jag vet att många lovordar denna sömntablett..

Jag är otacksam, jag vet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in