• 6
  • 7
2010-07-03, 11:47
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Den framställer kanske inte norrlänningar på allra bästa vis. Prästgården som är med i filmen är den som finns i Kalix och så tror jag en del är inspelad i Luleå också. Första gången jag såg den tyckte jag att den var pinsam och det tycker jag nog fortfarande.
Jamen se där har vi det. Kalix har jag nämligen varit förbi för en sisådär 5-6 år sedan. Tack för svaret
Filmen var ok och inget mer. Skulle nog inte se om den iaf. Litet för pretentiös och överdriven för min smak, men Helene Sjöholm är ju varken ful att titta på eller att lyssna på och Per Morberg var som vanligt bra på att spela elaking, så litet behållning fick man av den iaf.
Citera
2014-01-13, 22:31
Medlem
Ass.Parades avatar
Konstigt att så många tyckte den sög. Tycker många som hatar kommer med fjortisargument, långtråkig, klyschor och försök till humoristiska inlägg om huvudpersonen, jävla töntar..

Inte för att ni får tycka att den är dålig men då får det förklaras på ett seriöst och konstruktivt sätt. Jag tyckte i alla fall att filmen var bra, klyscha eller inte. Jag tror stenhårt på att ju känslosammare man är som människa, desto mer gillar man sådant här. Hade en kompis som var lite känslokall av sig, han skrockade bara åt känslosamma scener i filmer eller försökte göra sig lustig när svenska filmer var på TVn (jag vet att svenska filmer kan vara pinsamt B men syftar på relativt bra och hyllade filmer).

Så Som i Himmelen är en fin film, skulle få en 7 eller 8 av 10. Enligt mig ska man inte jämföra svenskt med amerikanskt, det går inte, det är en helt annan värld känns det som. Svenska filmer har sin.. svenska charm
Citera
2014-01-30, 08:52
Medlem
Argh123s avatar
Så som i himmelen 2 - Sävast, Boden
Tänkte bara säga att inspelningen kommer att börja i mitten av februari (2:an) och kommer spelas in i Sävast, Boden. Inspelningen där ska pågå i två månaders tid och ligger vid Teknikvägen.
Fast verkar vara fel forum att upplysa om detta xD Googlade och hittade ingen info om detta, så det är nog topphemligt.
Citera
2014-01-30, 09:37
Medlem
Trodde jag skulle hata ettan första gången jag såg den, men blev faktiskt riktigt rörd av den haha. En fin historia tycker jag! Visst är den smörig och löjlig o.s.v. men i det här fallet köper jag det. Blir kul att se vad de hittar på i tvåan.
Citera
2019-07-23, 15:32
Medlem
Mikeyjamess avatar
Undrar lite över prästen. Första gången han är med så är han jättetrevlig mot Nyqvist men sen i nästa scen han är med i är han sur och ser Nyqvist som ondskan själv. Vad hände där?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in