2013-04-20, 01:14
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nebel
För mig är även historian och titlar avgörande för vad som är en storklubb. Sen att totalsåga DIFs publik är väl lite att ta i? Har ju sjungit ut både bajen och gnaget i flertalet derbyn, men även blivit utsjungna såklart. Tycker du att bajen är en större klubb än exempelvis Peking, som trots allt har 12SM-guld?

Med samma logik är IK Göta Sveriges tredje största hockeyklubb genom tiderna (och Bajen fyra).
2013-04-20, 01:31
Medlem
3ndymions avatar
Malmö möter tydligen Schalke 04 den 21 Maj.

http://www.schalke04.de/de/aktuell/news/130419_testspiele/page/1466--10--.html

Kan bli ganska bra ändå, tyska ligan har precis slutat då och matchen hamnar mellan Mjällby borta 17 Maj och Helsingborg hemma den 29 Maj.
2013-04-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Ja, jag har för mig att det skulle kosta 100 000 för dif att göra om det till ståplats. Jag tror heller inte att dif skulle få intäkterna för södra då vi kommer att spela Stockholmsderbyna på två olika arenor med olika kapacitet. Beslutet känns konstigt pga två anledningar:

1. Varför betalar AIK inte summan och gör om det till en ståplats? Charmen med våra derbyn är att kortsidorna är lika stora. Dessutom hade AIK tjänat på detta i.o.m. att dif antagligen sålt slut södra.

2. Varför betalar inte dif? Med tanke på hur många stolar som antagligen kommer att paja är man nog inte långt ifrån den summan.

Varför betalar man inte 50/50?

Jag utgår fortfarande från att Dif får intäkter från Dif-sektionerna, annars kan jag garantera att AIK gjort om södra till ståplats. Vad gäller stolarna så bekostar Dif en anordning som gör det omöjligt att fälla ner stolarna och därmed omöjligt att av olyckshändelse förstöra stolarna.

Eftersom det är olika arenor förutsätter jag att nytt avtal gäller, men jag är övertygad om att både AIK och Dif inser vikten av ett avtal mellan klubbarna. Hur de löst det vet jag inte, men det vore en lose-lose om det vore konstruerat så att parterna tjänar på att inte göra om ståplatsen.

Oavsett vad - den som ansvarar för Difs sektions kapacitet är en derbymördare. Det blir nu 7200 vs 4000 i klackmatcher i en arena som man inte kan skapa tryck i. MDMF.
2013-04-20, 09:43
Medlem
DIF får inga pengar för bortasektionen på friends. Att montera ner stolarna på södra skulle enligt uppgift ta 2 veckor (!) att genomföra, något som tyvärr inte verkar vara aktuellt.
2013-04-20, 10:35
Medlem
GalnasteGunnars avatar
Friends känns som ett jäkla nerköp, faktiskt
2013-04-20, 11:23
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Har Black army ändrat texten i inmarchsången från "solen stiger över råsunda" till "solen stiger över Friends arena"? Vore ju konstigt att sjunga om råsunda nu.
2013-04-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Har Black army ändrat texten i inmarchsången från "solen stiger över råsunda" till "solen stiger över Friends arena"? Vore ju konstigt att sjunga om råsunda nu.
Ja solen kommer ju inte skina över Råsunda så jävla mycket längre till
2013-04-20, 11:50
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ja solen kommer ju inte skina över Råsunda så jävla mycket längre till
jaha var det "skiner" trodde det var "stiger" my bad
2013-04-20, 12:09
Medlem
Omar Santanas avatar
Råsunda finns kvar, om än inte Fotbollstadion. Annat än i våra minnen då. Men för att svara på frågan, nej texten kommer inte ändras.
2013-04-20, 12:53
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Du får vara bra dum i huvudet om du tror det.
2013-04-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcp
DIF får inga pengar för bortasektionen på friends. Att montera ner stolarna på södra skulle enligt uppgift ta 2 veckor (!) att genomföra, något som tyvärr inte verkar vara aktuellt.

Jaså, konstigt.

Hata fränds
2013-04-20, 14:35
Medlem
Jeff.Becks avatar
Ja inte kommer jag sätta min fot på Friends för någon fotboll i år, jag vill först se hur mycket kaos det blir kring arrangemanget. Sen finns det inte på kartan att köpa biljett om pengarna går till aik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in