• 1
  • 2
2012-12-05, 15:40
Medlem
Megasavantens avatar
Det undrar jag!
Jag har säkert 3000 CD-skivor som står och skräpar i hyllorna hemma som inhandlades under hela 90-talet, vilket känns ganska onödigt då jag förstås lika gärna kan ladda ner musiken eller använda Spotify som inte tar en massa plats. Likväl så verkar det finnas kvar en del CD-butiker kvar på marknaden vilket jag inte riktigt får ihop.

Så finns det folk som faktiskt köper CD-skivor fortfarande och vad beror det i så fall på?
Citera
2012-12-05, 15:46
Medlem
Fimparens avatar
Folk som inte äger datorer köper nog
Citera
2012-12-05, 15:49
Medlem
Jafan89s avatar
Tro det eller ej men folk gör faktiskt det, och jag blir nästan förvånad varje gång det händer, men tror att de köper det som presenter, tillexempel en Beiber skiva till någon fjortis tjej.
Citera
2012-12-05, 15:53
Bannlyst
Jag köper en del CD-skivor. Hör jag en bra artist så vill jag gärna stödja den.
Citera
2012-12-05, 16:00
Medlem
Jadå klart att det gör! Men i dagsläget så handlar det väl mest om en minoritet som vill stödja sina respektive favoritartister och en annan del som tycker att det är roligt att samla på skivor. Det är lite synd att fysisk musik ligger på dödsbädden, samtidigt har jag full förståelse för att det är så med tanke på att en skiva kan kosta uppåt 200 kr, ibland mer och det skulle innebära tusentals kronor i månaden för oss som älskar att plöja igenom nya album och det är det inte alla som har råd med.
Citera
2012-12-05, 16:01
Medlem
Ralivs avatar
Som PerZerk säger så vill man ju stödja de artister man gillar, köper en del skivor vilket min flickvän blir upprörd över, "man kan ju ladda!"

I bilen vill man ju ha en CD också, man kan ju ha USB, men det är inte rätt ;P

Är det bara jag som saknar att strosa runt i en gammal hederlig skivaffär? Fick bara uppleva det några år innan alla försvann.
Citera
2012-12-05, 16:05
Bannlyst
Jag köper CD om den inte finns på vinyl
Citera
2012-12-05, 16:30
Medlem
ThingThings avatar
Jag köper som flera andra musik som jag verkligen uppskattar och vill stödja.

Det samma gäller för riktigt bra filmer och spel.
Citera
2012-12-05, 16:35
Awaiting Email Confirmation
CiaoCiaos avatar
Jag köper cd-skivor, dock inte lika många som jag gjorde på 90-talet men köper om det är någon artist/grupp jag verkligen gillar då det är roligare att ha än en mapp på en dator
Citera
2012-12-05, 16:45
Medlem
25TaLifes avatar
Köper uteslutande vinyl finns inte det att tillgå så köper jag inte skivan i fysisk form alls.
Nu brukar iofs den mesta musiken jag söker finnas på vinyl så det är sällan ett problem.
Frågeställningen kanske bara gällde CD-skivor föresten, eller menar du skivor överlag?
Citera
2012-12-05, 16:45
Medlem
annasmulans avatar
Vi fick brev på posten för någon dag sen från nån skivbutik och direkt undrade jag vem som egentligen köper CD-skivor?! Säljer företaget så dåligt så de skickade ut reklam så att folk ska handla tro?
Citera
2012-12-05, 16:50
Medlem
Ass.Parades avatar
Det är klart man köper artistens album om det är riktigt bra. Album som jag verkligen gillar (alltså, nästan varje låt är bra eller riktigt bra) köper jag. Vill kunna hålla i alla mästerverk med händerna, stödja artisten som gjorde ett fantastiskt jobb.

Detta betyder dock att det inte blir mycket nytt som köps.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in