Jo, om det nu är så att man har glömt sitt lösenord till sin mac typ Macbook, finns det då någon bakväg man kan gå för att ändra lösenordet och sedan kunna komma in igen utan massor med program.
Kan man på något sätt aktivera någon konsol vid starten på datorn för att sedan där ändra? Anledningen till jag frågar har inget med att jag behöver hjälp utan mer allmänt intresse och jag har nästan aldrig använt en Macbook på "avancerat" sätt.
Ja det kan du. Beroende på vilken version av OSx du kör:
Lion/ML: Håll in alt vid uppstart, starta recovery partion. Starta upp terminalen, skriv:resetpassword tryck enter.
Samma sak på tidigare versioner, fast där måste du använda installations skiva/medium.
Ja det kan du. Beroende på vilken version av OSx du kör:
Lion/ML: Håll in alt vid uppstart, starta recovery partion. Starta upp terminalen, skriv:resetpassword tryck enter.
Samma sak på tidigare versioner, fast där måste du använda installations skiva/medium.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!