Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-05, 14:17
  #1
Medlem
Jag är ganska förvirrad och behöver råd...

Jag och min pojkvän har känt varandra i ca 9 månader och varit tillsammans i 6.
Han säger att jag är tjejen i hans liv. Jag är den han vill bo ihop med, ha barn med och en framtid med. Han har mer känslor för mig än vad jag har för honom, men jag gillar honom väldigt mycket för att han är väldigt snäll mot mig och vi trivs jättebra ihop.

Men jag har börjat tvivla på hans ärlighet. I förrgår såg jag att han hade haft telefonkontakt med sitt ex. Jag blev skit nojig och på kvällen kollade jag hans inkorg, men inga sms från den damen. Det slog mig att han kan ha raderat all smskontakt med henne. Jag hann inte se hans skickade sms för att jag blev stressad.

I början när vi träffades höll han och hans ex på med varandra vet jag. Hon var t.o.m med på festen vi träffades på. Mitt intryck av henne var att hon var ganska instabil. Iallafall, han blev väldigt intresserad av mig och ville träffa mig igen. Och jag likaså.

Sedan fick jag höra på annat håll att han en tid senare berättat för sitt ex om mig, och hon hade blivit helt galen. Börjat skrika och ha sig. Och att hon trodde att det var något mellan dem. Detta rykte hade en kompis,kompis, kompis berättat för mig. Han hade råkat gå förbi deras gräl.
Jag frågade min pojkvän hans ex tagit illa upp när han träffade mig, han sa nej. Fast han visste heller inte om att min andra kompis hört och sett dom gräla.

Nåväl... jag vet att de har träffats efter det, och de kanske t.o.m ses ibland... Men är det något att vara orolig för? Han har ett bra pokerface och skulle nog aldrig berätta för mig om han varit otrogen. Jag har smått funderat på att göra slut för att jag klarar inte av vetskapen att han umgås med sitt ex. Jag vet att vi behöver prata men det känns att han lika gärna kan ljuga om allt.
Citera
2012-12-05, 14:25
  #2
Medlem
Min pojkvän och jag har varit tillsammans i 3,5 år. Han har också ett instabilt ex och de håller fortfarande kontakten. Jag ser det som ganska fint att han inte är en sån som lämnar någon i sticket, han har ju ändå älskat henne en gång i tiden. Vi är helt öppna med att de har kontakt så jag känner mig inte orolig.
Stötta honom så att han inte behöver känna att han måste smyga för dig, då blir det nog tok av allt.
Citera
2012-12-05, 14:28
  #3
Medlem
Geblods avatar
Har du sagt till honom att du inte vill att de har kontakt och umgås?
Har du inte gjort det är det inte mycket som går att göra, om du inte gör slut då misstanken smärtar för mycket såklart.
Citera
2012-12-05, 14:41
  #4
Medlem
Jag vill inte säga till honom vilka han ska umgås med eller inte, för att det har inte jag något med att göra. Han är en väldigt snäll och bryr sig om folk. Men det svider ändå lite när jag vet om att de ses utan att han säger något. Jag har inte konfronterat honom för om jag har fel så hade jag känt mig väldigt dum och orolig i onödan.
Citera
2012-12-05, 14:47
  #5
Medlem
Om han säger att du är tjejen i hans liv, låt han träffa sitt ex. Och blir han kär i sitt ex igen så var du antagligen inte "tjejen i hans liv" och du har blitt av med en douchebag.
Citera
2012-12-05, 14:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Om han säger att du är tjejen i hans liv, låt han träffa sitt ex. Och blir han kär i sitt ex igen så var du antagligen inte "tjejen i hans liv" och du har blitt av med en douchebag.

Jo, men jag vill inte vänta på att något sådan "kanske" kommer att hända. Jag vill veta vart jag har min karl och om han inte är ärlig tänker jag inte gå omkring och vänta på ett ev besked att det inte är "vi" längre. Då hade jag kunnat ägna min tid till något bättre.
Citera
2012-12-05, 15:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evoluthe
Jo, men jag vill inte vänta på att något sådan "kanske" kommer att hända. Jag vill veta vart jag har min karl och om han inte är ärlig tänker jag inte gå omkring och vänta på ett ev besked att det inte är "vi" längre. Då hade jag kunnat ägna min tid till något bättre.


Om du vill ge din kille positiva vibbar och om du verkligen älskar din kille, låt han träffa sitt ex. Sluta nojja. Om du älskar honom så ska du väl låta han göra precis vad han vill? Vill han åka till Burma och vara buddhist i 3 år så låter du han göra det för du älskar han. Det är kärlek, att låta folk vara, sluta nojja
Citera
2012-12-05, 15:32
  #8
Medlem
Sinnes avatar
Det märks att du är ambivalent. Å ena sidan vill du inte styra över vilka han träffar, å andra sidan kanske du gör slut om han fortsätter träffa henne. Sammanfattningsvis låter det som att det stör dig och du får nog bestämma dig för vad som är ok för dig.

Personligen skulle jag föreslå att det som är oroande är att han inte har en öppen kommunikation om det med dig. Att umgås med någon av det andra könet är sällan ett problem så länge man berättar allt, särskilt det som är känsligt, för sin partner. Att han pratar med dig tycker jag är ett rimligt minimikrav.
Citera
2012-12-05, 16:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Det märks att du är ambivalent. Å ena sidan vill du inte styra över vilka han träffar, å andra sidan kanske du gör slut om han fortsätter träffa henne. Sammanfattningsvis låter det som att det stör dig och du får nog bestämma dig för vad som är ok för dig.

Personligen skulle jag föreslå att det som är oroande är att han inte har en öppen kommunikation om det med dig. Att umgås med någon av det andra könet är sällan ett problem så länge man berättar allt, särskilt det som är känsligt, för sin partner. Att han pratar med dig tycker jag är ett rimligt minimikrav.

Tack för svar.
Det grundar sig i botten att jag är livrädd för att bli lämnad. Jag är ingen svartsjuk typ egentligen, men hans lite hemlighetsfulla sätt är just det som får mig att bli orolig och jag vill inte förstöra "oss" med min oro. Han hade nog inte heller uppskattat om jag tog upp kontakten med mitt ex och träffat honom utan att säga något.
Citera
2012-12-05, 16:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evoluthe
Text
Herregud, är du jag fast en annan användare? Hela historian stämmer nästan exakt överrens med min tidigare situation då min pojkvän också hade kontakt med sitt ex som var rätt instabil och extremt bitter. Hon betedde sig så illa att jag var rädd att det skulle eskalera och sluta med att hon typ kasta tegelstenar genom mitt fönster.

Tycker synd om dig då jag själv mådde så dåligt av att vara i den sitsen. Han ljög om mycket när det gällde hans ex och jag tappade all tillit för honom. Tiden gick och jag kom väl aldrig över vad som hänt då han begick samma misstag om och om igen, och exet försvann aldrig ur bilden. Det är så sorgligt när människor inte kan bete sig moget när deras ex träffar någon ny. Likt små barn i sandlådan - de är klara med sin leksak och vill inte leka med den längre, men tål inte tanken av att en ny person tänker leka med leksaken och förlorar därför förståndet.

Så mitt tips till dig är att prata ut med honom. Ert förhållande kommer aldrig att fungera med henne i bilden om hon och du inte kommer bra överrens, det blir för påfrestande för alla. Om det är så viktigt för honom att ha henne i sitt liv så måste han se till att det inte är spänt mellan er två, och om det inte går att fixa så får han helt enkelt släppa henne om han vill ha dig kvar. Det är sällan två ex kan ha en fungerande relation med varandra utan varken svartsjuka eller avundsjuka. Det är upp till honom att lösa detta då du inte förtjänar att må dåligt. Du har inte gjort något fel. Du träffade en kille som var singel och du blev kär. Att hans ex trodde det var något mellan dem och att hon är efterhängsen är deras problem och endast dem har orsakat det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback