2012-12-05, 20:36
Medlem
Från Ronny och Ragge: "Två raggarballar (korvar) med svängdörrar och en jävla massa blod!"

Självklart är det kuken som är "ballen".
Däremot betyder ballen för rumpa i södra sverige.
Citera
2012-12-05, 20:50
Medlem
Schmohawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawrbear
Från Ronny och Ragge: "Två raggarballar (korvar) med svängdörrar och en jävla massa blod!"

Självklart är det kuken som är "ballen".
Däremot betyder ballen för rumpa i södra sverige.

Var det inte Bert?
Citera
2012-12-05, 20:59
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
Ballen = pungen. Har ni som tror att balle betyder kuk inavel i släkten? Tror ni att engelska "balls" också betyder kuk?

Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen.

Så nu har ni lärt er det.

Och vad fan har det med saken och göra vad kulor heter på engelska. Ballen = kuken din jävla tratt, dina päron var syskon eller?
Citera
2012-12-05, 21:19
Bannlyst
Ballen är rund! säger de i Norge!
Citera
2012-12-05, 21:21
Medlem
Elanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Och vad fan har det med saken och göra vad kulor heter på engelska. Ballen = kuken din jävla tratt, dina päron var syskon eller?

Ordet "ballen" kommer från engelskans balls, enkel etymologi och dess egentliga semantiskta mening har alltid avsett testiklar, även om vissa inavlade bönder fortfarande inte kan förstå det.
Senast redigerad av Elanin 2012-12-05 kl. 21:35.
Citera
2012-12-05, 21:25
Medlem
Gidalezus avatar
Pungen är som bilens motor medans penisen är som bilens utseende.
Citera
2012-12-05, 22:16
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petthepoon
Nej balle är rumpa på "skånska" jag bor i Lund och här betyder balle kuk (för det mesta) men bönder refererar till sin rumpa som "balle"
Bor också i Lund och jag har för det mesta hört balle om kuk och ballarna om pungkulorna. Jag vet också att balle traditionellt betyder skinka i Skåne och ballarna refererar ju då till bägge skinkorna. En skånepåg kan alltså spana in en tös och utbrista att "de ballarna hade man velat greppa tag om".
Citera
2012-12-05, 22:48
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efilnikufesin
Nej, tänka sig, balle betyder även kuk/pung här i Östdanmark! Har aldrig hört någon kalla röv för balle, för röv heter nämligen RÖÖUV här nere.

För mig personligen betyder balle oftast hela paketet, och om jag hade ett andraval skulle det vara pungen! Kuken heter kuken, för vem har en kuk av stål liksom (ballar av stål)?
Nej tänka sig, du har fel.
Citera
2012-12-05, 22:51
Medlem
johnlund213s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
du som är från Danmark! vad betyder namnet på den lilla byn AarsBalle på Borgholm då? och samhället Bögballe? som ligger i Danmark, och om balle betyder kuk som du påstår även i Danmark så är ju de namnen ganska så uppseendeväckande namn.

Bögträd på Danska
Bokträd på Svenska...

Ballerna betyder röven på Danska surprise surprise..
Senast redigerad av johnlund213 2012-12-05 kl. 22:55.
Citera
2012-12-05, 22:52
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ehum, "kuken" är "hela paketet".

Nej, kuk, det hörs ju på namnet att det är något enskilt och hårt.

Ska köra min kuk hela vägen in i din buk inte menar man väl att pungen ska med då eller?
Balle kan disskuteras men har aldrig hört kuk innebära något annat än själva skaftet.
Å andra sidan har jag hört "kukskaft" vilket kan betyda att det finnas någon annan kukdel, typ kukboll?

SUG MIN BALLE SKÅNINGAR och om ni tror det är håriga skinkdelen jag menar så har ni fel.
Detta är inget påhopp, uttrycket är endast en demonstration av språket. Uttrycket sug min balle passar ju allra utmärkast som en lite charmigare version av sug min kuk
Citera
2012-12-05, 23:31
Medlem
Gnodebs avatar
För mig och (vad jag vet) alla jag umgås med är ballen enbart sjävla dasen. Dock har man ju sett taskiga översättningar på TV där de säger "ballar" då de refererar till pungkulorna.
Citera
2012-12-05, 23:57
Medlem
Vukovars avatar
Balle = kuk, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in