2012-12-05, 17:46
Medlem
Nekro.s avatar
Ballen är kuken, iaf här i göteborg.
Ballen=kuk
Bollarna=pung
Citera
2012-12-05, 17:47
Medlem
donaukinds avatar
För mig betyder det hela paketet
Citera
2012-12-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fermatron
Balle = ena pungkulan & ballarna = pungkulorna. Varför tror ni man säger ballarna om kuken när man bara har en? Jo man säger ballarna för att man menar pungkulorna. Ibland undrar man ju hur flashback tänker....

Ven fan i helvete säger ballarna då?

Ballen = Kuken
Citera
2012-12-05, 18:10
Medlem
Elanins avatar
Ballen = pungen. Har ni som tror att balle betyder kuk inavel i släkten? Tror ni att engelska "balls" också betyder kuk?

Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen. Ballen = pungen.

Så nu har ni lärt er det.
Citera
2012-12-05, 18:30
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvert
Satt och diskuterade med en tjejkompis igår om ordet Ballens betydelse,hon säger att ballen är pungen och att det är så,jag påstår att Ballen är kuken,hon ringde en tjejkompis som höll med henne och sa att så är det!! WTF!! är det jag som hela mitt liv fattat fel!!?? skandal i så fall!!

Ballen är den ena pungkulan. När man talar om pallarna, åsyftar man hela pungen. Ballar =bollar (stenar)

Fast viktigare är, varför säger du "tjejkompis" om en 'väninna'?
Citera
2012-12-05, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efilnikufesin
Nej, tänka sig, balle betyder även kuk/pung här i Östdanmark! Har aldrig hört någon kalla röv för balle, för röv heter nämligen RÖÖUV här nere.

För mig personligen betyder balle oftast hela paketet, och om jag hade ett andraval skulle det vara pungen! Kuken heter kuken, för vem har en kuk av stål liksom (ballar av stål)?
du som är från Danmark! vad betyder namnet på den lilla byn AarsBalle på Borgholm då? och samhället Bögballe? som ligger i Danmark, och om balle betyder kuk som du påstår även i Danmark så är ju de namnen ganska så uppseendeväckande namn.
Senast redigerad av yvert 2012-12-05 kl. 18:58.
Citera
2012-12-05, 18:53
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yozhik
Jag har alltid tänkt mig att en balle är hela paketet. Vet inte varför.
Agreed.
Citera
2012-12-05, 19:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efilnikufesin
Nej, tänka sig, balle betyder även kuk/pung här i Östdanmark! Har aldrig hört någon kalla röv för balle, för röv heter nämligen RÖÖUV här nere.

Kort sagt bullshit. Jag kan gå ner på stan och fråga tio slumpmässigt utvalda människor och dom kommer att säga att ballen = röven, alternativt ena skinkan. Något som även andra i tråden vittnar om.
Citera
2012-12-05, 19:32
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petthepoon
Nej balle är rumpa på "skånska" jag bor i Lund och här betyder balle kuk (för det mesta) men bönder refererar till sin rumpa som "balle"
Men det gäller i Lund som har blivit otroligt starkt påverkat av främmande dialekter i och med universitetet.
Citera
2012-12-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Är ni inte samma folk som säger att "grina" betyder "skratta"?

I Skåne säger man "flabba" inte grina eller skratta. Flabba kommer från ordet flabb som betyder mun. Ett exempel är "håll flabben" som betyder håll munnen.

När det kommer till ordet ballen så betyder det rumpan. Höger balle är höger skinka och vänster balle är vänster skinka, ballarna är då alltså båda skinkorna tillsammans.
Citera
2012-12-05, 20:00
Medlem
CrillePilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
När det kommer till ordet ballen så betyder det rumpan. Höger balle är höger skinka och vänster balle är vänster skinka, ballarna är då alltså båda skinkorna tillsammans.

kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
2012-12-05, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrillePille
kunde inte sagt det bättre själv!
har aldrig någonsin hört eller läst tidigare att Ballen betyder rumpa i Skåne! kul att veta. men det beror väl på att jag kommer från en annan del av landet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in