2005-07-29, 23:04
Medlem
StigAllans avatar
En sanning är att det ex som jag har ungar tillsammans med har en ganska fet näsa.
Lite judelik, men mina ungar har ärvt min näsa av normalstorlek.
Med den sanningen i tankarna så undrar jag vilken inavel som kan vara grund till de jättekrokar man kan se ibland?
Citera
2005-07-29, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
En sanning är att det ex som jag har ungar tillsammans med har en ganska fet näsa.
Lite judelik, men mina ungar har ärvt min näsa av normalstorlek.
Med den sanningen i tankarna så undrar jag vilken inavel som kan vara grund till de jättekrokar man kan se ibland?
Du har svaret själv!
Du har skaffat barn med en judinna, men dina barn påminner om dig, ja naturen kan spela sina spratt.
Sådana som dig som gängar med judinnor skapar det "inavel" som du själv påstår.
Dina barnbarn får säkerligen de "krokar" som uteblivit.
Inget fel med det, men du verkar vara rasist, hade du ogillat dina barn om de fått ett judiskt utseende?
Citera
2005-07-29, 23:15
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Du har svaret själv!
Du har skaffat barn med en judinna, men dina barn påminner om dig, ja naturen kan spela sina spratt.
Sådana som dig som gängar med judinnor skapar det "inavel" som du själv påstår.
Dina barnbarn får säkerligen de "krokar" som uteblivit.
Inet fel med det, men du verkar vara rasist, hade du ogillat dina barn om de fått ett judiskt utseende?

Hon är inte judinna mitt ex, det är väldigt säkert!
Du är ute och cyklar.
Men faktum kvarstår, vilken inavel det måste vara för att dom feta kroknäsorna finns.
Citera
2005-07-29, 23:21
Bannlyst
Alla judar jag känner ser judiska ut.

Man ser direkt. Antingen på paddansiktet eller snoken.
Citera
2005-07-29, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Hon är inte judinna mitt ex, det är väldigt säkert!
Du är ute och cyklar.
Men faktum kvarstår, vilken inavel det måste vara för att dom feta kroknäsorna finns.
Hur säkert?
Svenskar har inte kroknäsor, bäst att du ringer och frågar direkt
Citera
2005-07-29, 23:34
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazzed
Alla judar jag känner ser judiska ut.

Man ser direkt. Antingen på paddansiktet eller snoken.

Nämen kom igen på fredag. Någon gång 2900 eller så. Min släkt är så judisk som det går, och vi har funnits i Sverige sedan 1600-talet ungefär. Vi ser inte konstigare ut än någon annan. Jösses, sicken idioti. Ungefär som den som trodde att vi körde med menorahn på huvudet.

Skaffa er lite allmänbildning innan ni försöker hitta några judar... Risken är den att ni hittar helt andra folkgrupper, lixom.
Citera
2005-07-29, 23:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Hur säkert?
Svenskar har inte kroknäsor, bäst att du ringer och frågar direkt

Fjällvärlden hyser ingen population av judar vad jag sett.
Inavel är däremot troligt, kanske därav feta näsor.
Finns inte en jude i hennes släkt garanterat, möjligtvis några lappar.
Citera
2005-07-29, 23:41
Bannlyst
Citat:
Nämen kom igen på fredag. Någon gång 2900 eller så. Min släkt är så judisk som det går, och vi har funnits i Sverige sedan 1600-talet ungefär. Vi ser inte konstigare ut än någon annan. Jösses, sicken idioti. Ungefär som den som trodde att vi körde med menorahn på huvudet.

Skaffa er lite allmänbildning innan ni försöker hitta några judar... Risken är den att ni hittar helt andra folkgrupper, lixom.

Good for you!

Det är väl inget fel med at se judisk ut. Vilket många judar gör. Det är bara så det är.

Förövrigt trodde jag de flesta judarna kom 1700 och framåt..
Citera
2005-07-29, 23:45
Bannlyst
Off topic:
Kul att se alla skådespelerskor på TV spelar kristna vita tjejer, som tex Sarah Jessica Parker eller Sarah Michelle Gellar.
De ser asjudiska ut, men spelar protestanter. Även Tori Spelling.
Vad är skammen?
Tacka vet jag Ben Stiller som står för sitt arv.
Citera
2005-07-29, 23:49
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Good for you!

Det är väl inget fel med at se judisk ut. Vilket många judar gör. Det är bara så det är.

Nej, det är inget fel. Problemet är bara att det utseende som många förknippar med judar också stämmer in på många andra folkgrupper, vilket blev tragiskt uppenbart under andra världskriget.

Citat:
Förövrigt trodde jag de flesta judarna kom 1700 och framåt.
Här måste jag erkänna att jag inte vet. Det enda jag är säker på är att min släkt och valloner blandades under 1600-talet. Vad jag däremot är säker på, är att jag är jude, och att jag varken har kroknäsa, eller vad andra attribut du kan förse mig med. Och definitivt ingen ljusstake på huvudet.
Citera
2005-07-30, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Nej, det är inget fel. Problemet är bara att det utseende som många förknippar med judar också stämmer in på många andra folkgrupper, vilket blev tragiskt uppenbart under andra världskriget.

Här måste jag erkänna att jag inte vet. Det enda jag är säker på är att min släkt och valloner blandades under 1600-talet. Vad jag däremot är säker på, är att jag är jude, och att jag varken har kroknäsa, eller vad andra attribut du kan förse mig med. Och definitivt ingen ljusstake på huvudet.
Judar ärver sin judedom från sin moders sida,
varför?
För att kvinnorna blev våldtagna, blodet utblandat, och för rasens fortlevnad?
Fattar inte heller varför mullater i USA ska kallas för African-americans
De är ju mer vita i blodet än svarta.
Men ser lite annorlunda ur.
Citera
2005-07-30, 01:39
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Judar ärver sin judedom från sin moders sida,
varför?
För att kvinnorna blev våldtagna, blodet utblandat, och för rasens fortlevnad?
Fattar inte heller varför mullater i USA ska kallas för African-americans
De är ju mer vita i blodet än svarta.
Men ser lite annorlunda ur.

Ärligt talat tycker jag att den här diskussionen nu ska flyttas - hör inte längre hemma bland övrigt alls. Fast det vete tusan vart den hör hemma. Men det är väl därför vi har moderatorer... FLYTTA?!

Nej, det är inte på grund av att kvinnor blev våldtagna. Det är på grund av att man alltid kan vara säker på att mamma är mamma, men att pappa är långt mindre säker, oberoende av vad någon säger. Vilket väl också du fattar.

Och du borde också fatta varför African Americans används i USA. Sökandet efter identitet, frågan om varför man är den man är. Kvittar om man är uppblandad ur rashänseende.

Som sagt, flytta trådskrället. Papperskorg, lämpligt forum för rasfrågor... eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in