Citat:
Ursprungligen postat av Antipater
Och HitlerJugend var inte en indoktrinering. Alla Nationalism är ju någon form av indoktrinering läs bara historien...
Historisk sätt så har ju England hanterat massiv invandring många gånger. Först har vi kelterna, sedan har vi romare, saxiska invasionen, Normanderna osv.. Landet har ju blivit starkare och starkare varje gång efter en viss inkörningsperiod.
Det flesta länder i Europa har ju upplevt sådana här perioder och i slutändan så har det blivit bättre.
Varför förnekar ni nassar historien? Ni verkar ha läst väldigt lite historia...
Bästa Antipater, själv verkar du inte läst mycket överhuvudtaget - med tanke på ditt språk. Men till skillnad från dig ska jag inte kasta mer skit eller ge andra skribenter tillmälen.
Jag kunde i mitt föregående inlägg likaväl skrivit Hitlerepok efter Stalin och Mao. Förstår du bättre då?
Sen vill jag ge dig lite boktips då du ger dig på engelsk historia, med högst felaktiga försök till liknelser. Jag antar du vill jämföra de i sammanhanget mycket homogena brittiska folkombytena i historisk tid med den svenska invandringssituationen idag. Det låter sig dock inte göras. Av många olika skäl. Nedan är tre ganska populärhistoriska - dock spännande och korrekta - skrifter i detta och kringliggande ämnen. Vi börjar i tidig folkvandringstid och möter kelter, romare, normander, skandinaver och många fler närbesläktade folk i deras kamp om herravälde över bland annat ön England.
På ämnet. Det är viktigt att man inte försöker dölja det misslyckade integrationsprojektet i Sverige och dess enorma kostnader i reda pengar och mänsklig misär i hänvisningar till andra riken som haft invandring. I alla fall inte när såväl rikets historia som dess invandring är och varit helt annorlunda än den diskuterade i tråden. Det är lite som att påstå att Sverige alltid haft invandring motsvarande den som finns idag. Ja, sådana påståenden finns det gott om bland antivita.
Dessutom, de senaste gångerna jag varit i England har jag blivit ledsen av hur slitet det blivit. Vill man uppleva England bestående av engelsmän (etniska) på gästfria och byidylliska platser är det norr som gäller. Mångkulturen har verkligen ställt till det därborta också. Att påstå annat är att ljuga.
Och den mångkulturen är liksom vår - och har inget med vår tidigare historia att göra. Den är misslyckad och går utmärkt att jämföra med vår. Kelter och nordmän får du lämna åt privata fantasier. Även om också jag önskade att dessa var invandrare i såväl Sverige som England framom dagens lycksökare.
Denna artikel från en man som arbetar på fältet kanske ger en ny bättre bild av den ondska som pågår.
Att läsa:
Tuchman Barbara, 1994, "En fjärran spegel", Atlantis
Morgan Kenneth, 2001, "The Oxford History of Britain" Oxford University Press
Renault Mary, 1970, "The Alexander Trilogy", Penguin