2012-12-04, 13:47
Medlem
Återigen klippt och klistrat men något säger mig att du inte är den utger dig för att vara...
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Har välldigt mycket gott har kommit från våra akademier. Men det ändrar inte att en välutbildad girig man är farligare än en lågutbildad dito.

Så vill du göra som Pol pot på 70-talet och skjuta alla som har glasögon för att de är smarta.... Vad är din slutsats att vi skall lägga ner universitet och förbli dumma?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Antipater
Du fick det att framstå som att vi bara pratade om sverige, kolla din rubrik vad indikerar den?

Min post handlar om Sverige ja. Det är absolut inte det samma som att hävda att samma sak inte skett på andra ställen. Att jag hävdar att X är A innebär inte att jag förnekar att Y också kan vara A. Uttalar jag mig om X har jag helt enkelt inte sagt något om Y.

Sveriges situation torde vara mer itnressant för läsarna på ett svenskspråkigt forum än situationen i världen i stort.

Återigen varför drar du då in Spanien och Grekland när de inte kan jämföras med Sverige? När man påstår något så skall man kunna försvara X från hela alfabetet och det kan inte du för att du har fel.

Citat:
Numera klarar jag mig bra då jag bor i innerstad jag med. Men innan jag flyttade från förorter blev jag likt många andra offer för både våld och hotelser, inbrott och skadegörelse. Så ser det faktiskt ut i förorten.

Jag ser ingen anledning att peka ut villka invandrargrupper som ligger bakom atackerna mot just mig. Tror inte för ett ögonblick att deras nationalitet är särskillt avgörande. Det som är avgörande för beteendet i fråga är de förutsättningar under villka de formats. Men att dessa förutsättningar till stor del formats av andra gjorde inte våldet och hoten mot mig mindre allvarligt.

Så du har pinkat på dig några gånger i förorten och tror att du kan dra slutsatser utifrån det. Förorterna är byggda av Svenskar åt Svenskar som inte ville bo där. De har inte byggts av invandrare för invandrare. Problemen i Sverige är strukturella på det sättet att politiker skapat dessa förorter inte tar ansvar för dem.

Citat:
Ligger mycket i detta. Europa hade bland annat genomlevt pesten och annat som slog ut stora delar av befolkningen i många länder. Vi hade mycket resistens. Men att vi var tåligare pga. att "vi" tidigare överlevt svåra umbäranden pga. vår kontakt med omvärlden och därför lyckades närmast utrota ursprungsbefolkningen i Amerika genom "vår" blotta närvaro ser jag knappast som ett argument för att invandring är ofarligt. Förstår inte hur du menar helt enkelt. Om de ursprungliga amerikanerna nästan dog ut pga. invandring så är det knappast ett bra argument för invandringens förträfflighet hur du än pratar om att de skulle klarat sig bättre om de redan genomlevt invandringen.

Invandringen är varken farlig eller ofarlig det är något som måste ske, det visar ju indian exemplet tydligt. Att isolera sverige kommer förr eller senare medföra samma händelseförlopp även här.

Citat:
Jag är i dagsläget inte skylldig banken en enda krona. Jag är skyldig CSN ca 100'000 kronor villket givetvis är illa nog. Men jag har inga bolån alls i dag.

Dels har du inte visat på några faktafel utan mer pratat om min bitterhet och svamlat ossammanhängande om att konsekvenserna av invandringen i amerika skulle undvikits om de bara haft invandring från början. Och dels så var syftet med att posta min bakgrund snarast ett försök att få folk att åtminstone försöka bemöda sig med källor, lite saklig argumentation etc snarare än att försöka få folk att acceptera mitt påstående bara för att jag påstår det.

Jag har givit källor till alla siffror jag bygger detta på. Att pengar kan driva människors beteende vet jag inte om jag borde behöva en källa på men kan väll försöka gräva fram en om du absolut vill. Har dock aldrig själv ifrågasatt det antagandet. Jag kan drivas av ekonomiska intressen och därför har jag liksom utgått ifrån att andra också kan det. Om det inte förhåller sig så får jag väll helt släppa tanken på att människan i grunden är mer lik än olik varandra.

Du är nog inte den du utgett dig för. Hur många "unga" ekonomi studenter har råd att betala en lägenhet i innerstaden utan att ta lån? Antingen är du bara en förklädd nasse som försöker lansera en dålig teori eller så har pappa sponsrat dig med pengar...

Är det din slutsats att invandringen i sverige ökats av banker och andra som tjänar på bostadsbubblan för att de skall tjäna mer pengar?

Är det inte troligare att den i huvudsak svenska befolkningen precis som hela i-världen under lång tid fått låna mycket mer pengar och att tillgången till dessa pengar trissat upp bostadspriserna. Jag skulle tro att flesta som köper dessa dyra innerstadslägenheter,radhus och villor är svenskar och "skulden" i den mån man kan tala om "skuld" snarare vilar på deras ökande betalningsvilja.

Detta har ju inget med invandring att göra... Det är ju inte så att målet i livet för en invandrad är att bo en i betongförort eller hur....
Senast redigerad av Antipater 2012-12-04 kl. 14:43.
Citera
2012-12-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Jag känner mig inte särskilt förslavad faktiskt

Nej, för att du förstår inte bättre.
Läs Ratoz inlägg här i tråden och begrunda så kommer förhoppningsvis ett och annat ljus gå upp för dig.

Edit: vill också passa på att tacka Ratoz för en mästerlig trådstart med argument och infallsvinklar som man inte ser särskilt ofta.
Citera
2012-12-04, 16:10
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Så vill du göra som Pol pot på 70-talet och skjuta alla som har glasögon för att de är smarta.... Vad är din slutsats att vi skall lägga ner universitet och förbli dumma?

Nej jag sa inte att det finns något allternativ som är bättre. Jag bara konsterar ett faktum om att en utbildning har ett värde även för den som vill ställa till skada. Jag har själv både glasögon och är akademiker för övrigt.

Citat:
Återigen varför drar du då in Spanien och Grekland när de inte kan jämföras med Sverige? När man påstår något så skall man kunna försvara X från hela alfabetet och det kan inte du för att du har fel.

Jag drog in dem för att ge en meningsmoståndare rätt i att det inte bara gällde Sverige. Ser inget konstigt i att svara att någon har rätt i något och ge exempel som stödjer detta när jag anser att ett påstående är riktigt.

Citat:
Så du har pinkat på dig några gånger i förorten och tror att du kan dra slutsatser utifrån det. Förorterna är byggda av Svenskar åt Svenskar som inte ville bo där. De har inte byggts av invandrare för invandrare. Problemen i Sverige är strukturella på det sättet att politiker skapat dessa förorter inte tar ansvar för dem.

En ganska bra beskrivning av verkligheten tycker jag. Förorterna är inte byggda för den demografi som nu bor där och det är stökigt där som ett resultat. Jag blev utsatt för saker och blev rädd och drog slutsattser av det som hände. Jag skämms inte en sekund för att jag blir rädd och flyttar när jag utsätts för hot och våld. Jag är en vanlig dödlig man och inte någon superhjälte.

Citat:
Invandringen är varken farlig eller ofarlig det är något som måste ske, det visar ju indian exemplet tydligt. Att isolera sverige kommer förr eller senare medföra samma händelseförlopp även här.

Amerika var inte isolerat när västerläningarna strömmade in där. Det gick välldigt rba för ursprungsbefolkningen innan detta skedde så vitt jag vet. Har du källor på något annat får du gärna lägga fram dem. När jag söker på ämnet får i alla fall jag mest fram uppgifter om den vite mannens övergrepp mot ursprungsbefolkningen så jag antar att du är ganska ensam på sidan för förspråkandet av mångkulturen att säga att problemen som de du kallar indianer drabbades av berodde på att de sluppit den vita mannen så länge.

Citat:
Du är nog inte den du utgett dig för. Hur många "unga" ekonomi studenter har råd att betala en lägenhet i innerstaden utan att ta lån? Antingen är du bara en förklädd nasse som försöker lansera en dålig teori eller så har pappa sponsrat dig med pengar...

Jag har inte gått direkt från gymnasiet till ekonomistudier. Vet inte vart jag påstått det. Och ja jag har fått pengar på senare år genom arv villket gör att jag idag är utan bolån.

Citat:
Är det din slutsats att invandringen i sverige ökats av banker och andra som tjänar på bostadsbubblan för att de skall tjäna mer pengar?

Ja jag trodde jag var hur tydlig som helst med att det var min slutsatts.

Citat:
Är det inte troligare att den i huvudsak svenska befolkningen precis som hela i-världen under lång tid fått låna mycket mer pengar och att tillgången till dessa pengar trissat upp bostadspriserna. Jag skulle tro att flesta som köper dessa dyra innerstadslägenheter,radhus och villor är svenskar och "skulden" i den mån man kan tala om "skuld" snarare vilar på deras ökande betalningsvilja.

Ja har du ens läst vad jag skrivit. Hela beskrivningen går ju ut på att det är just svenskar som köper bostäderna i fråga och därmed trissar priserna genom att konkurera om samma bostäder. Jag inbillar mig inte heller att det är några andra än svenskar som drivit på processen hos tidningar, banker etc.

Citat:
Detta har ju inget med invandring att göra... Det är ju inte så att målet i livet för en invandrad är att bo en i betongförort eller hur....

Klart det inte är. De har givetvis drömmar och mål här i livet precis som alla andra. Som jag sagt de allra flesta av dom är fredliga individer som inte vill något annat än att bygga en framtid för sig och sina barn. På precis samma sätt som de flesta nybyggarna i Amerika var det. Detta faktum ändrar inte ödet för ursprungsbefolkningen.

Nu tänker jag inte bry mig om att bemöta fler sidospår från dig och defintivt inga fler personangrepp. Det står dig fritt att tro vad du vill om vem jag är. Och skriver du något jag tror att fler än du kan ha intresse av att läsa svaret på kommer jag givetvis beröra den frågan. Men du är hemskt dålig på att diskutera sakligt och att faktiskt hålla dig till ämnet eller understöda dina påståenden med en enda källa så jag tänker inte gå mer polemik med just dig. Inte utan att det finns grund att tro att det intresserar även mer sansade personer som också följer tråden.
Citera
2012-12-04, 22:44
Medlem
Citat:
Nej jag sa inte att det finns något allternativ som är bättre. Jag bara konsterar ett faktum om att en utbildning har ett värde även för den som vill ställa till skada. Jag har själv både glasögon och är akademiker för övrigt.

Jag drog in dem för att ge en meningsmoståndare rätt i att det inte bara gällde Sverige. Ser inget konstigt i att svara att någon har rätt i något och ge exempel som stödjer detta när jag anser att ett påstående är riktigt.

En ganska bra beskrivning av verkligheten tycker jag. Förorterna är inte byggda för den demografi som nu bor där och det är stökigt där som ett resultat. Jag blev utsatt för saker och blev rädd och drog slutsattser av det som hände. Jag skämms inte en sekund för att jag blir rädd och flyttar när jag utsätts för hot och våld. Jag är en vanlig dödlig man och inte någon superhjälte.

Amerika var inte isolerat när västerläningarna strömmade in där. Det gick välldigt rba för ursprungsbefolkningen innan detta skedde så vitt jag vet. Har du källor på något annat får du gärna lägga fram dem. När jag söker på ämnet får i alla fall jag mest fram uppgifter om den vite mannens övergrepp mot ursprungsbefolkningen så jag antar att du är ganska ensam på sidan för förspråkandet av mångkulturen att säga att problemen som de du kallar indianer drabbades av berodde på att de sluppit den vita mannen så länge.

Jag har inte gått direkt från gymnasiet till ekonomistudier. Vet inte vart jag påstått det. Och ja jag har fått pengar på senare år genom arv villket gör att jag idag är utan bolån.

Ja jag trodde jag var hur tydlig som helst med att det var min slutsatts.

Ja har du ens läst vad jag skrivit. Hela beskrivningen går ju ut på att det är just svenskar som köper bostäderna i fråga och därmed trissar priserna genom att konkurera om samma bostäder. Jag inbillar mig inte heller att det är några andra än svenskar som drivit på processen hos tidningar, banker etc.

Klart det inte är. De har givetvis drömmar och mål här i livet precis som alla andra. Som jag sagt de allra flesta av dom är fredliga individer som inte vill något annat än att bygga en framtid för sig och sina barn. På precis samma sätt som de flesta nybyggarna i Amerika var det. Detta faktum ändrar inte ödet för ursprungsbefolkningen.

Nu tänker jag inte bry mig om att bemöta fler sidospår från dig och defintivt inga fler personangrepp. Det står dig fritt att tro vad du vill om vem jag är. Och skriver du något jag tror att fler än du kan ha intresse av att läsa svaret på kommer jag givetvis beröra den frågan. Men du är hemskt dålig på att diskutera sakligt och att faktiskt hålla dig till ämnet eller understöda dina påståenden med en enda källa så jag tänker inte gå mer polemik med just dig. Inte utan att det finns grund att tro att det intresserar även mer sansade personer som också följer tråden.

Det går ju knappast att diskutera med någon som uppvisar en paranoia på det sättet som du visar upp här och när du drar fel slutsatser hela tiden. Mina sidospår visar ju bara att din teori inte stämmer...

Jag tror inte att jag är så ensam om att påstå att isolering från Europa och Asien gjorde att Amerikas urbefolkning inte hade möjligheter att motstå kolonisationen från Europa. Hade landet haft ett utbyte med de andra kontinenterna så hade både teknologi och motstånds kraft överförts gradvis istället för på en gång. Kolonisationen pågick över 300 år.

Gick det väldigt bra för aztekerna som offrade blod och människohjärtan så att solen skulle skina ännu en dag. Eller Maya som utrotade sig själva.... Det var ju knappats några nationer på det sättet det var stammar men å andra sidan så var inte nationalstaten inte riktigt född på den här tiden i Europa heller. Det spelar ingen roll hur bra det gick för indianerna när deras samhällen sveptes bort av det nya som kommit fram genom invandring och kulturutbyten.

Att svenskar bjuder över varandra för att få rätt bostad är väl ingen nyhet att påstå att bankerna tagit hit invandrare sedan 1950 talet för att någon gång kring 1990-talet börja trissa upp bostadspriserna är bara löjligt enligt min mening. Invandrarna togs till Sverige för att det var en arbetskraftsbrist i Sverige på den tiden och inget annat. Så vitt jag vet så vände sig Svensk industri direkt olika länders arbetsförmedlingar för att rekrytera arbetskraft. Är detta sakligt nog för din del?

Bostadpriserna är upptrissade av bankerna som lurat folk till att låna mer pengar och betala större ränta men det har inget med invandring att göra på något sätt.

Du kommer aldrig ifrån att svenskar generellt sätt har en större köpkraft, du själv är ju ett exempel på det genom ditt arv. Banken hade säkert lånat ut en dubbelt så stor summa bara för att få dig att betala ränta.
Citera
2012-12-05, 13:37
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Ditt tröttande ältande av pkfloskeldränkta osanningar får mig i vanlig ordning att undra om du är svarting eller ädelvit antirasist nyutsprungen från Södertörns folkhögskola.

Är du svarting så är du förstås ursäktad, då ditt bjäbbande bara blir en naturlig partsinlaga som den högljudde svartingen i sitt självintresse och egosprayade narcissist-rus är nödgad att bräka ut för att försvara ditt "existensberättigande" som parasit djupt nerborrad i moder sveas hull.

Är du däremot, herren förbjude, etnisk svensk, så blir det rätt mycket allvarligare....

För att avhandla några av dina idiotier:
Citat:
Att svenskar bjuder över varandra för att få rätt bostad är väl ingen nyhet
Nej, det är ingen nyhet. Trådskaparen påstår inte det heller.
Att inte begripa att white flight är en viktig komponent i bobubblans uppblåsande är däremot hjärndött på supernova-magnitud.
Citat:
att påstå att bankerna tagit hit invandrare sedan 1950 talet för att någon gång kring 1990-talet börja trissa upp bostadspriserna är bara löjligt enligt min mening.
Jag ids inte kolla om trådskaparen påstår det, men jag tvivlar. Att däremot anse att banker omöjligen håller på med extremt ljusskygg verksamhet, är naivt på osannolik nivå.
Citat:
Invandrarna togs till Sverige för att det var en arbetskraftsbrist i Sverige på den tiden och inget annat. Så vitt jag vet så vände sig Svensk industri direkt olika länders arbetsförmedlingar för att rekrytera arbetskraft. Är detta sakligt nog för din del?
Det stämmer någorlunda, och kan appliceras på tiden fram till slutet av 70-talet.

Hur hjärndöd är man om man finner någon som helst koppling till den invandringen, kontra den lycksökande, asylbluffande, levnadsstandardhöjningsökande araben, jugoslaven, zigenaren och niggern som invandringen har bestått av sen slutet av 80-talet?

Citat:
Bostadpriserna är upptrissade av bankerna som lurat folk till att låna mer pengar och betala större ränta men det har inget med invandring att göra på något sätt.
Nej, bostadspriserna är upptrissade av globalisternas försök att hålla fiat-systemet flytande. Med dolda och fejkade inflationssifrror. Med artificiella låga räntor som är nödvändiga för att inte kapsejsa staternas statskulder så har man nu målat in sig i ett hörn som man aldrig kan ta sig ur. Räntor kommer aldrig någonsin att bli det vi lite äldre anser är "normala"

En enda procentenhets ökning av räntan på usa:s och englands statskulder, och kollapsen är här.
Citera
2012-12-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Ditt tröttande ältande av pkfloskeldränkta osanningar får mig i vanlig ordning att undra om du är svarting eller ädelvit antirasist nyutsprungen från Södertörns folkhögskola.

Är du svarting så är du förstås ursäktad, då ditt bjäbbande bara blir en naturlig partsinlaga som den högljudde svartingen i sitt självintresse och egosprayade narcissist-rus är nödgad att bräka ut för att försvara ditt "existensberättigande" som parasit djupt nerborrad i moder sveas hull.

Är du däremot, herren förbjude, etnisk svensk, så blir det rätt mycket allvarligare....

För att avhandla några av dina idiotier:

Nej, det är ingen nyhet. Trådskaparen påstår inte det heller.
Att inte begripa att white flight är en viktig komponent i bobubblans uppblåsande är däremot hjärndött på supernova-magnitud.

Jag ids inte kolla om trådskaparen påstår det, men jag tvivlar. Att däremot anse att banker omöjligen håller på med extremt ljusskygg verksamhet, är naivt på osannolik nivå.

Det stämmer någorlunda, och kan appliceras på tiden fram till slutet av 70-talet.

Hur hjärndöd är man om man finner någon som helst koppling till den invandringen, kontra den lycksökande, asylbluffande, levnadsstandardhöjningsökande araben, jugoslaven, zigenaren och niggern som invandringen har bestått av sen slutet av 80-talet?

Nej, bostadspriserna är upptrissade av globalisternas försök att hålla fiat-systemet flytande. Med dolda och fejkade inflationssifrror. Med artificiella låga räntor som är nödvändiga för att inte kapsejsa staternas statskulder så har man nu målat in sig i ett hörn som man aldrig kan ta sig ur. Räntor kommer aldrig någonsin att bli det vi lite äldre anser är "normala"

En enda procentenhets ökning av räntan på usa:s och englands statskulder, och kollapsen är här.

Ännu en babblande inavlad mongolid som tror sig veta något om raser....

Att det tog dig 6 rader av text att fråga om jag är svart eller vit visar bara dit behov av att hävda dig...

Svaret är att jag är vit och jag betraktar mig inte som antirastist utan en normal människa som inte gillar parasiter som TS och dig själv som tar på sig en roll de varken har mandat för eller kunnande för. Vem fan har utsett er till "moder Sveas" försvarare?

Om du läser vad TS har skrivit för du verkar ha riktat in dig mer på vad jag skriver än vad TS skriver så är det precis så illa som det verkar... Han påstår at invandare har tagits hit för att trissa upp bostadspriserna och därigenom förslava sveriges ädla befolkning bla bla bla....

White flight...
Jag tvivlar på att det är en sån viktig komponent. Ett par skäl:
1. Nyanlända flyktingar får inga banklån.

2. Invandrare och andra generationens invandare har ju defintivt bra ekonomi i de flesta fall men så var inte fallet för 20 år sedan när bostadbubblan skapades eller hur. De flesta av dem bodde då i förorter i hyresrätter. Bankerna har inte heller var lika "generösa" i lån till dessa grupper förän nu. Därför anser jag att det är oerhört långsökt att påstå att detta trissat upp eller skapat bostadsbubblan.

Jag har inte påstått att banker inte håller på med ljusskygga affärer men att det är orimligt att dra de slutsatser som TS påstår. Du bör nog kolla vad TS skriver innan du kritiserar det jag skriver.

Jugoslaver kom hit innan 1980 på inbjudan av Sverige, greker och italierna lika så, under 90-talet kom bosnier som flyktingar och albaner som utgav sig för att vara jugoslaver. Eftersom det jag säger stämmer enligt dig bör man inte dra slutsatsen att invandringen började på svenskt initiativ och inte som TS påstår för att förslava den svenska befolkningen.

Det har skett stora avregleringar hos bankerna som möjligort större och större lån för befolkningen som valt att spendera detta på sin bostad. Det förfaller som du har extremt svårt att förstå detta...

Sammanfattningsvis kom ihåg att TS startade tråden och att den enda anledningen till att du håller med är att TS valt att koppla bopriserna till invandringen något som jag tycker är extrem vagt och löjligt.

Men man märker ju att ni nazi's inte kräver något logiskt tänkande eller är krtiska till något som inte främjar er sak. Så skönt att vara så enfaldig eller hur ...

TS kommer ju in på väldigt konstig mark med universiteten något svammel om att de förstört mänskligheten...

Vad har du emot Södertörn? är inte därifrån men jag antar att något stör dig med högskolan där...
Citera
2012-12-05, 15:38
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:

Det var ju bra att du finner dig i hur världen börjar se ut!
Kanske du rentav är involverad i skiten på något sätt?
Citera
2012-12-05, 16:46
Medlem
Ratozs avatar
Citat:

Det klassiska slaveriet uppstod ofta som en följd av ekonomiska skulder som inte kunde regleras. Ofta var det i den form som vi i Sverige känner under namnet träldom. Denna form av slaveri innebar att trälen hade ett boende som ägdes av någon annan som i gengälld fick del av trälens arbete (oftast 1/3 av arbetsdagarna). Trälen var också ofri att flytta därifrån.

Idag har många skrivit på låneavtal som gör att en stor del av arbetetsmöda läggs på att betala banken. Vidare går en stor del av arbetet till att finnansiera andra kostnader genom skattsedeln. Skulle du själv få välja tvivlar jag starkt på att du skulle vistas på arbetet de dagar du arbetade för någon annan än dig själv. Skulle du verkligen vara på arbetet den tid som finnansierar det här systemet till andras nytta än din egen om du slapp?

Om du fastnar i bolånefällan och inte kan sälja din bostad pga överbelåning elelr helt enkelt inte kan flytta pga att du måste ha kvar ditt arbete för att klara lånet. Är det då verkligen rellevant att på något vis skillja din situation från en träls? Jag ser då ingen anledning. Och sanningen är den att många svenskar har det så.
Citera
2012-12-05, 23:08
Medlem
johaneses avatar
En bra trådstart Ratoz.

Man kan ifrågasätta vissa nationalekonomiska vinklingar i starten. Men i alla fall belyser du ett faktum av just nu okänd storlek, i det hav av sorg som heter mångkultur på svenska. Ett ekonomiskt faktum som oavsett verkar ge tillräckligt med medel för att regimspringare ska vara tysta i det offentliga. Och fortsätta vansinnet. På bekostnad av folket.

I politiken idag jämför man gärna orsaksfaktorer med summor för utförda tjänster, ofta motsatta poler, en politisk generalisering. Och kortsiktigt betalar detta (ur bostadsmarknaden, privat som statlig) goda medel åt av regimen tillsatta poster.

Vad som händer i Sverige nu kan faktiskt komma att bli rätt unikt. Frankrike och England som är i dylik fas kommer ha andra tillvägagångssätt att hantera mångkulturella problem (segregering, svårare våld, och klanmentalitet osv.) än neutrala Sverige. Och resten av Norden har stramat åt och skrivit till folken nästan vad som händer. Gemene ickesvensk nordbo vet att det inte fungerar, att det är dåligt för alla parter. Att människoforceringen på mångfald är ond. Ett elakt försök att tvinga alla till att bli likadana. En ny Mao- eller Stalinepok.

Så är det. I Sverige pågår verkligen ett sjuk experiment med att radera ut människors kulturer - och kanske i förlängningen identiteter - för att tvinga oss alla olika att bli lika. Sen raderar de ut könen. Sen är du maskin.

Ratoz trådstart håller en vinkling värd att diskutera och se närmare på angående mångfaldspolitikens dunkla verklighet.

Och just som TS skriver kan mångkulturspelet väl vara ett spel mellan sinsemellan ickekontaktade spelare. Spelare som ser sina kronor viktigare än sitt blod. Och det finns gott om dem.
I förlängningen tror jag att den kortsiktiga ekonomiska vinningen från mångkulturexperimentet inte är drivande i frågan, utan ger beslutande inblandade en god inkomst för det större spelet. Om människorna.

En värld utan etniska svenskar är en fattigare värd. Det bevisar er historia. Men er skola och er nuvarande degenererande situation bäddar inte för bättre framtid än forna minnen. Res er upp för i helvete. Stoppa de här dumheterna.
Senast redigerad av johanese 2012-12-05 kl. 23:11.
Citera
2012-12-05, 23:21
Medlem
Robin Woods avatar
Dags att ta tillbaka av dem som bestulit oss!
Men bäst är att göra det organiserat!
Citera
2012-12-06, 06:16
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Jag tror inte på den typen av konspirationer då jag helt enkelt inte tror att människor lyckas hålla sams inom en grupp i tillräklig omfattning för att förutsättningarna för dem ska kunna finnas.

Det är inte speciellt många som behöver hålla sams det är bara det fåtalet mycket rika och inflytelserika som behöver hålla sams. Om du inte tror på det för så du inte tänkt på eller studerad detta tillräckligt mycket.

Tron på att ett så gigantiskt omfattande och oerhört kostsamt projekt som massinvandringen till västvärlden skulle ha sin grund i något så obetydligt som önskan att höja bostadspriser är oproportionellt och orimligt.
Senast redigerad av gavlip 2012-12-06 kl. 06:19.
Citera
2012-12-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Tron på att ett så gigantiskt omfattande och oerhört kostsamt projekt som massinvandringen till västvärlden skulle ha sin grund i något så obetydligt som önskan att höja bostadspriser är oproportionellt och orimligt.

Jag håller med till 100%. Det som framställt av TS och vissa andra här är bara löjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in