2012-12-03, 22:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jaså? Som vad? Kom nu inte med några idiotiska länkar till sidor som inte har några vettiga länkar. Vad rensar inte kroppen ut som den ska?

Vad vet folk som läst om kost: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ighlight=Detox

Bättre: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ighlight=detox

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88472

Det finns alltid idioter som ska ha en åsikt.

Okejdå, det är möjligt att koppen rensar ut det mesta på egen hand. Men just tungmetaller kan vara knepigt och det är inte fel att hjälpa sin kropp på traven.

Vad några spännbögar på kolozzeum säger bryr jag mig heller inte så mycket om men alla har ju rätt till sina åsikter, även du

Vad är det du vill diskutera? Huruvida du tycker detox är nödvändigt eller inte skiter jag fullständigt i och man får gärna tycka att det är en scam då kroppen rensar ut på egen hand, alla har rätt till en åsikt som sagt. Men att det finns ämnen som faktiskt hjälper till med utrensning går väl inte direkt att förneka.
Citera
2012-12-03, 22:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Okejdå, det är möjligt att koppen rensar ut det mesta på egen hand. Men just tungmetaller kan vara knepigt och det är inte fel att hjälpa sin kropp på traven.

Vad några spännbögar på kolozzeum säger bryr jag mig heller inte så mycket om men alla har ju rätt till sina åsikter, även du

Vad är det du vill diskutera? Huruvida du tycker detox är nödvändigt eller inte skiter jag fullständigt i och man får gärna tycka att det är en scam då kroppen rensar ut på egen hand, alla har rätt till en åsikt som sagt. Men att det finns ämnen som faktiskt hjälper till med utrensning går väl inte direkt att förneka.
Jaså, förklara hur dessa skulle bli kvar i kroppen. Varför försvinner de inte rakt igenom kroppen som det mesta kroppen inte känner till gör.

Spännbögar? Tre av killarna i de där trådarna har minst Fil.Kand inom just näringslära eller liknande, men hey, vad vet de.

Jag vill diskutera hur du lyckats bli hjärntvättad och vart under din uppväxt du tappade din logiska slutledningsförmåga, ditt källkritiska tänkande och varför du tror på sånt skräp.

Kroppen rensar sig själv alldeles ypperligt, vad är det du ska hjälpa den med?

För att tillföra något:

EAA före och efter - Efter för stimulans av proteinsyntesen och även kanske lite näringstiming. Före bara för att.
Malto före och efter - Före, bättre ork under passet, efter - Återhämtning.
Glutamin - Placebo - Kör slut på en burk.
Glycine - Återhämtning?
HMB - Kör slut på burkar.

Samtliga ovan kan i många fall ersättas av en bar före och efter.

Kreain - Enda som har vetenskapligt stöd att det faktiskt fungerar.
Citera
2012-12-03, 22:51
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jaså, förklara hur dessa skulle bli kvar i kroppen. Varför försvinner de inte rakt igenom kroppen som det mesta kroppen inte känner till gör.

Spännbögar? Tre av killarna i de där trådarna har minst Fil.Kand inom just näringslära eller liknande, men hey, vad vet de.

Jag vill diskutera hur du lyckats bli hjärntvättad och vart under din uppväxt du tappade din logiska slutledningsförmåga, ditt källkritiska tänkande och varför du tror på sånt skräp.

Kroppen rensar sig själv alldeles ypperligt, vad är det du ska hjälpa den med?

Ingen aning, de är väl antagligen uppbyggda på det viset? Även om kroppen sköter utrensningen bra på egen hand så finns det ju inget som säger att det är dåligt att hjälpa sin kropp på traven?

Även spännbögar kan ha fina meriter, jag blir dock inte speciellt kåt av det. Som jag uppfattar det så tycker de mest att detox är onödigt, men där var väl ingen diskussion huruvida vissa ämnen hjälper kroppen på traven eller inte? Det handlar ju just om att snabba på och hjälpa den naturliga utrensningsprocessen av knepiga ämnen, att du tycker det är onödigt får ju stå för dig men varför skulle det vara fel eller idioti?

Jag ville hjälpa att rensa ut främst fluorid, och vad jag läst så hjälper jod till med just det. Jag är ingen forskare eller expert men vad jag läst av både forskare och på vanliga forum så betvivlar jag det inte. Du kanske sitter inne på annan information om just jod?
Citera
2012-12-03, 23:49
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ingen aning, de är väl antagligen uppbyggda på det viset? Även om kroppen sköter utrensningen bra på egen hand så finns det ju inget som säger att det är dåligt att hjälpa sin kropp på traven?

Även spännbögar kan ha fina meriter, jag blir dock inte speciellt kåt av det. Som jag uppfattar det så tycker de mest att detox är onödigt, men där var väl ingen diskussion huruvida vissa ämnen hjälper kroppen på traven eller inte? Det handlar ju just om att snabba på och hjälpa den naturliga utrensningsprocessen av knepiga ämnen, att du tycker det är onödigt får ju stå för dig men varför skulle det vara fel eller idioti?

Jag ville hjälpa att rensa ut främst fluorid, och vad jag läst så hjälper jod till med just det. Jag är ingen forskare eller expert men vad jag läst av både forskare och på vanliga forum så betvivlar jag det inte. Du kanske sitter inne på annan information om just jod?
När är fluorid ett problem?

http://kolozzeum.com/forum/showthrea...hlight=Fluorid
Citera
2012-12-03, 23:54
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
När är fluorid ett problem?

http://kolozzeum.com/forum/showthrea...hlight=Fluorid

Vad spelar det för roll? Frågan var om jod hjälper till med utrensningen av fluorid. Om svaret är ja så uppfylls funktionen jag eftersökte, om svaret är nej så är jag antagligen lurad på den biten.

Edit: Om det inte är ett problem så kanske kroppen inte ens gör sig av med det i större mängder? Om så är fallet så stämde ju det jag sa från början att man behöver hjälpa kroppen att rensa ut vissa saker.
Senast redigerad av stopbitching 2012-12-03 kl. 23:57.
Citera
2012-12-04, 07:37
Medlem
ManMannens avatar
Citat:

Det är ju allmänt känt att exempelvis kvicksilver lätt anrikas i kroppen då det avlägsnas så långsamt. Andra tungmetaller och ett gäng miljögifter gör ju detsamma. Precis som i övriga näringskedjan.

Jag ser inte riktigt hur jod skulle kunna hjälpa däremot. Det är väl ganska riskfyllda mediciner, viktnedgång och kelerande substanser som krävs i så fall. Och inte ens då finns det några garantier.

Jag sitter själv och trycker på avsevärda mängder kvicksilver tror jag. Det lär jag för alltid göra.
Citera
2012-12-04, 11:48
Medlem
MaxOn123s avatar
-Whey.. Använder om jag inte har tillräckligt med proteiner i kroppen för dagen samt för att höja proteinsyntesen.
-Aminosyror Eaa.. Använder för att höja proteinsyntesen.
-Vitaminer.. Använder för att få i mig rätt vitaminer utan att tänka så mycket på det via kosten.
-Omega 3.. Använder mest för ledernas skull.

Ett tips, se till att få i dig allt kosttillskotten ger dig via kosten, om det inte fungerar pga tidsbrist eller annan anledning så kan du fylla på med kosttillskott.
Citera
2012-12-04, 12:38
Medlem
SiSeniors avatar
Vilka kosttillskott äter du.
Citera
2012-12-04, 23:02
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
EAA ger inte bättre återhämtning!

OK?
Antar att de ljuger om produkten, och att allt enbart är placebo enligt dig..?

Citat:
Förhindrar muskelnedbrytning.
Förbättrar återhämtning.
L-arginin för ökad pump.
L-glutamin för snabbare återhämtning.
Rikligt med BCAA för ökad muskeltillväxt.

WNT Hardcore EAA Powder.
Citera
2012-12-05, 07:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
OK?
Antar att de ljuger om produkten, och att allt enbart är placebo enligt dig..?

WNT Hardcore EAA Powder.
Japp, eller definierar återhämtning olikt forskning.
Citera
2012-12-05, 10:38
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Japp, eller definierar återhämtning olikt forskning.

Ärligt talat fular jag fullständigt i vad din personliga definiation av "återhämtning" innebär.
Det betyder inte att produkten inte fungerar.
Citera
2012-12-05, 10:40
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Ärligt talat fular jag fullständigt i vad din personliga definiation av "återhämtning" innebär.
Det betyder inte att produkten inte fungerar.

Med tanke på att Dreas skrev ovan att han själv äter EAA så vore det ju sannerligen konstigt om han påstod det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in